Tartósteszt: Dunlop TrailSmart MAX – II. rész

Tartósteszt: Dunlop TrailSmart MAX – II. rész

- Kategória: Cikkek

Félidejéhez érkezett a Dunlop idei újdonságát faggató tesztünk, s eddig parádésan szerepel a TrailSmart…

 

Nem tartom magam lassú motorosnak, úgy mondanám, hogy szeretem kihasználni a gépben rejlő lehetőségeket. Ezért attól féltem, hogy a folyton utassal és csomagokkal megpakolt – s elődjénél jóval erősebb, részben folyadékhűtésű – GS – gyorsan lezabálja majd a Dunlop TrailSmart mintázatát, de nagyobbat nem is tévedhettem volna…

Jöhet terep vagy aszfalt, a TrailSmart MAX nem ismer lehetetlent

Mit tagadjam, a Dunlop pont olyan lenyűgözően teljesít, mint ahogy arról már az első részben is írtam. Ugyanúgy partner, ha egyedül, amúgy ereszd el a hajam stílusban szerpentinezem vele, mint amikor párommal elindulunk egy hosszabb túrára.

dunlop trailsmart
Csak egyetlen szóval tudom illetni a TrailSmart MAX-ot: Tökéletes!

Az már csak kellemes ráadás, hogy hideg, nedves aszfalton sem veszít remek tulajdonságaiból, még akkor sem jött zavarba, amikor az osztrák hegyek között csavarogva egy pillanatra azt hittem, valami teleportálás révén Indiában vagyok… Órákon át tartó, monszunszerű esőben motoroztunk kilométerek százain át, de ilyen időben sem sikerült fogást találnom rajta. Csak azért nem mondom, hogy ez a gumi egyszerűen tökéletes, mert azt hinnétek, hogy ez valami reklámszöveg, pedig ez a valóság, amit megerősíthet a többi GS-tulajdonos is:

Higgyétek el, a TrailSmart MAX olyan tökéletesen illik a nagy GS-hez, mintha kifejezetten ehhez fejlesztették volna!

Tegyük hozzá, ez nem véletlen, ugyanis jobban utánaolvasva kiderült, hogy pont a két etalon, a Honda CRF1000L Africa Twin és a „vizes” GS volt a modell a Dunlop boszorkánykonyhájában, ezt a két modellt vizsgálták, kiderüljön, milyen elvárásoknak kell megfelelnie az új abroncsnak.

dunlop trailsmart
Volt itt minden: sok-sok aszfalt és laza terep, negyvenfokos kánikula és özönvízszerű eső, de eddig hiba nélkül teljesít a Dunlop abroncsa. Nem mellesleg a futásteljesítménye is lenyűgöző – nem kérdés, hogy ez az eddigi legjobb gumim

Mindemellett a kopásra sem lehet panaszom, elvégre lassan elérem az ötezer kilométert – egészen pontosan 4711-nél járok -, és hátul még elképesztően masszív, 5,98 millis (!) értéket olvasok le a tolómérőről, szóval szinte biztos, hogy ismét egy messze tízezer kilométer feletti futásteljesítményű abronccsal van dolgom.

Az abroncs hazai forgalmazója az R17.hu

Folytatom hát a tesztet, jönnek az őszi, hűvös, esős motorozások városban ás országúton – ígérem, arról is részletesen beszámolok!

Continental 2019

Facebook Comments

Válasz