GumiGuru: használhatom az öreg abroncsot, ha nem repedezett?

GumiGuru: használhatom az öreg abroncsot, ha nem repedezett?

- Kategória: Gumiguru
0

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! A következő a kérdésem: Ez év elején vettem egy 1250-es Banditot. Az eladó már nagyon keveset használta, szinte nem is ment vele, de 1-1,5 évvel ezelőtt felrakatott előre egy 2007-es Metzeler Sportec gumit. Jelenleg is szinte új állapotúnak mondanám a köpenyeket, ha nem ismerném a korát. Semmi öregedési jel nincs rajta. Viszont dilemmában vagyok: a szerelő miért adta el és rakta fel? Le kell cserélni vagy sem? Előre is köszönöm a választ!

Üdv, Bogár Tivadar

VÁLASZ

Kedves Tivadar! Pici, apró információt szeretnék megosztani veled és az Olvasókkal, ez tényleg apróság, mégis fontos lehet. Van a motorodon egy Metzeler Sportec gumi, rendben. Sajnos ez nem sokat mond, mivel minden gyártó “gyűjtőnevet” használ a gumikat illetően. Pilot, Attack, Battlax, SportMax, Diablo, Sportec stb., szóval ez elég gyenge támpont. Így csak tippelek, mégpedig az alapján, hogy szerintem 2007-ben M3 és M5 volt a piacon, vagyis valamelyik lehet a kettő közül. Nem tudom, hogy a szerelő miért rakta fel rá ezt az abroncsot, valószínűleg ez volt az igény a tulajdonostól, most ne feltételezzük azt, hogy egyszerűen elhallgatta a megrendelő előtt, hogy tízéves, elöregedett gumikat pattint fel. Jóllehet, az abroncs kora nem jelenti automatikusan azt, hogy használhatatlan, ha mondjuk elmúlt három vagy öt éves, de 11 évesen már nincs mese – egy 1250-es, nyomatékos gépen nincs helye ilyen papucsoknak. A nagy Bandit nem játékszer, komoly tempót lehet vele menni, túrázni csomagokkal és utassal, tehát úgy gondolom, fölösleges az ördöggel játszani. Cseréld, amint tudod – a biztonságod megér ennyit.