EICMA: Megjelent az új CB500F, CB500X és CBR500R

EICMA: Megjelent az új CB500F, CB500X és CBR500R

- Kategória: Hírek
0

Még jellegzetesebb formavilággal, nyomatékosabb erőforrással és alapáron járó nyomatékhatárolós tengelykacsolóval (csúszókuplunggal) érkeznek a Honda félliteres újdonságai, név szerint a CB500F, a CB500X és a CBR500R.

Milánói bemutatójukon kiemelték, hogy a kéthengeres ötszázasok sokkal fürgébbek, rugalmasabbak elődeiknél, míg a csupasz CB500F kapcsán hozzátették, hogy a tulajdonosi visszajelzések alapján módosítottak a vezetői környezeten is – immáron masszívabb, kónuszos kormánnyal terelgethető a 48 lovas CB.

Kónuszos kormány, nyomatékosabb erőforrás és agresszívabb formavilág – ez az új, 2019-es CB500F

Ennél is mélyrehatóbb változások jellemzik a crossoverek táborát erősítő CB500X-et, ugyanis ez a modell nagyobb átmérőjű, 19 colos első kerékkel folytatja pályafutását, emellett jelentősen javult az időjárás-védelme, arról nem beszélve, hogy immáron LED-es irányjelző, valamint egy vadonatúj LCD-műszeregység található a motoron.

Kalandra fel! Hosszabb rugóúttal, nagyobb átmérőjű első kerékkel, és nyomatékosabb erőforrással érkezik a 2019-es CB500X

Nem végeztek félmunkát a CBR500R-t fejlesztő mérnökök sem, lelkiismeretes munkájuk gyümölcseként egy még sportosabb üléspozíciójú, áramvonalasabb, egyszersmind gyorsabb motor született, mely – névrokonaihoz hasonlóan – csúszókuplunggal, továbbfejlesztett LCD-műszerrel és LED-es indexekkel felszerelt.

Még sportosabb és erősebb lett az A2-es jogosítvánnyal vezethető Fireblade, a CBR500R

A mérnökök kiemelték: a vezérlés átdolgozásával jelentős, négyszázalékos teljesítménynövekedést értek el a 3-7000 1/min fordulatszám-tartományban, azaz a CBR úgy vált fürgébbé, hogy továbbra is megőrizte 48 lovas csúcsteljesítményét, tehát A2-es jogosítvánnyal vezethető.

Műszaki adatok – Honda CB500X (2019)

ERŐFORRÁS
Konstrukció Folyadékhűtésű, soros, kéthengeres
Összlökettérfogat 471 cm3
Furat és löket 67 mm x 66,8 mm
Sűrítési viszony 10,7:1
Csúcsteljesítmény 35 kW (47,6 LE)/8600 f./perc
Legnagyobb forgatónyomaték 43 Nm/6500 f./perc
Olajmennyiség 3,2 l
ÜZEMANYAG-BEFECSKENDEZŐ RENDSZER
Porlasztás PGM-FI
Üzemanyagtartály befogadóképessége 17,7 l (tartalékkal együtt)
Üzemanyag-fogyasztás (WMTC szabvány szerint) 3,59 l/100 km*
ELEKTRONIKAI RENDSZER
Akkumulátor típusa és kapacitása 12 V, 7,4 Ah
Generátor legnagyobb teljesítménye 25 A/2000 f./perc
ERŐÁTVITEL
Tengelykapcsoló felépítése Olajfürdős, többtárcsás
Váltó felépítése Hatfokozatú
Végáttétel Lánc
VÁZ
Konstrukció Gyémánt formájú, acél gerincváz
VÁZ ÉS FUTÓMŰ
Méretek (hosszúság x szélesség x magasság) 2155 mm x 825 mm x 1410 mm (1445 mm  – magas szélvédőnél)
Tengelytáv 1445 mm
Villaszög 27,5 fok
Utánfutás 108 mm
Ülésmagasság 830 mm
Szabad hasmagasság 180 mm
Menetkész tömeg 197 kg
FELFÜGGESZTÉS
Elöl Hagyományos, 41 mm-es csúszószár-átmérőjű teleszkópokból összeállított villa szabályozható rugó-előfeszítéssel
Hátul Pro-Link himbarendszer, 5 lépésben állítható előfeszítésű központi rugóstag, zártszelvényekből készített lengővilla
KEREKEK
Elöl Sokágú, öntött, alumínium
Hátul Sokágú, öntött, alumínium
Felniméret elöl 19 X MT2,5
Felniméret hátul 17 X MT4,5
Abroncs elöl 110/80 R19 M/C (Kettős célú mintázat)
Abroncs hátul 160/60 R17 M/C (Kettős célú mintázat)
FÉKRENDSZER
ABS típusa Kétcsatornás
Elöl 310 mm-es, hullámos peremű tárcsa, kétdugattyús féknyereg
Hátul 240 mm-es, hullámos peremű tárcsa, egydugattyús féknyereg
MŰSZEREK ÉS ELEKTRONIKA
Műszerek Digitális sebesség- és fordulatszámmérő (rovátkás), két digitális napiszámláló, digitális üzemanyagszint- és fogyasztásmérő, digitális óra, váltófokozat-visszajelző
Lopásvédelem HISS (Honda Intelligent Security System)
Fényszóró Tompított: 4,8 W, távolsági: 12 W