Colos vagyok, sportmotorral járok - érted már?

Colos vagyok, sportmotorral járok - érted már?

- Kategória: Cikkek, Karbantartás

Isti levele már-már tipikus problémát feszeget: mit tehet az ember, ha magasabb az átlagnál, de nem szereti az endurókat?

Sziasztok! Láttam a Facebook-oldalatokon, hogy mindkét ZZR-t átépítettétek: Nektek bevált az állítható, plusz plexi? Jómagam 186 centi magas vagyok, és tempósan közlekedem a ZZR-rel - gondolom sejted, mi a problémám 🙂 Lefúj a szél róla, ezért szeretnék valami jobb védelmet rá. Viszont tartok tőle, hogy nem lesz elég hatékony. Legyen inkább „sima” túraplexi? Melyiket javasoljátok?

Köszönöm előre is a választ!

Üdv, Isti

 

Kedves Isti!

Többféle megoldást kipróbáltunk már, beleértve a legolcsóbb, kínai plexiket, toldatokat és a prémiumkategóriás Puig légterelőket is - mindegyiknek megvan a maga előnye. Igyekszem nem bő lére ereszteni, pedig napestig mesélhetnék róluk...

  • Duplabubis túraplexi: Eddigi legcsendesebb megoldásunk, szinte egyáltalán nem kelt légörvényeket, viszont - kis méretéből fakadóan  - csak átlagos magasságú pilótáknak nyújt védelmet. Ezt használom jelenleg is, a 174 centimhez tökéletesen bevált.
Balra a duplabubis plexi, jobbra pedig a gyári + Puig kombó
  • Állítható Puig toldat: Jelenleg ez van a másik Kawán, jó cucc, de elég húzós árú, és szintén csak 175-180 centis magasságig ajánlom. Előnye, hogy alacsony tempónál lecsukható, így például szerpentinezés közben, kanyargós utakon nincs zaja, autópályán pedig (kicsit nagyobb turbulencia mellett) hatékonyabban véd, de ismétlem, csak 180 centi alatt.
A Puig (jobbra) nagy előnye, hogy állítható, de magas pilótáknak nem javaslom, és az ára is húzós
  • Állítható „endurós” toldat: Ez volt eddig a leghatékonyabb megoldás, 186 centihez ezt ajánlom neked is. Filléres cucc, öt-hatezer forintba kerül (mi INNEN vásároltuk), és nagy előnye, hogy a Puig plekójával ellentétben a szöge és a helyzete is állítható, ráadásul a gyári plexit sem kell megfúrnod hozzá. Csak azért váltottam dupla bubisra, mert az valamivel halkabb és - ismétlem - 174 centihez az is elég.
Csak autópályán használjuk ilyen meredek szögben és ennyire fent rögzítve - mivel sínen mozog a toldat, laza túrázáshoz lejjebb toljuk és lecsukjuk, akkor szebben is mutat a gépen

Szóval ilyen magassághoz összességében a harmadikat ajánljuk. Felszerelése rém egyszerű, mivel nem kell szétfúrnod a gyári plexit, viszont arra ügyelj, hogy pontosan helyezd fel a tartósínt és az ahhoz kapott rezgéscsillapító gumit - ezen múlik, hogy egyenesen álljon és tökéletesen illeszkedjen a gyári légterelőhöz.

Continental 2019

Facebook Comments

4 Comments

  1. Hát azért 186 centit inkább mondom átlagosnak, mintsem colosnak… a colosság az 195 centi vagy afelett kezdődik…

    1. K. István

      A 186 az több mint tíz centivel az átlag felett van. Ennyi erővel egy 164 centis férfi is átlagos testmagasságú lenne, pedig korántsem az.

  2. Bélavagyok

    186 centi az nem colos… Magyarországon semmiképp…

  3. Turo Peter Turcsinszky

    Zero gravitynek van meg egy igen magas plexije. Nem oly szep de tenyleg magas

Válasz