Olvasói: Vakegér autós vagy figyelmetlen motoros?

Olvasói: Vakegér autós vagy figyelmetlen motoros?

- Kategória: Kiemelt cikk
23

Tibor saját videóját töltötte fel Facebook-oldalunkra, feltéve a kérdést: Nektek mi a véleményetek – ő hibázott vagy az autós?

– Amikor a vakegér nem lát és majdnem felszorít a járdára. Mindennapos esemény 17 másodpercben Szentendrén. Szerencsére nem lett belőle semmi, de rohadtul bosszant. Van valakinek véleménye a látottakról? – kérdezi Tibor a videó végén. Nos, van véleményünk…

Amikor a vakegér nem lát és majdnem felszorít a járdára. Mindennapos esemény 17 másodpercben Szentendrén. Szerencsére nem lett belőle semmi, de rohadtul bosszant. Van valakinek véleménye a látottakról?

Közzétette: Perjés Mihály Tibor – 2019. február 17., vasárnap

Kedves Tibor!

Ez kimondottan az a helyzet, amikor a szabályok szerint igazad van, egyébként pedig – már megbocsáss a szóhasználatért – a hajadra kenheted az igazadat. Aki csak részt vett vezetéstechnikai képzésen, valószínűleg az első és legfontosabb intelmek között hallotta, hogy soha ne haladj huzamosabb ideig a kocsik holtterében. Mi több, ezt már jogsiszerzéskor is a fejünkbe verték. Tetszik vagy sem, ezt ketten hoztátok össze.

Holttérben motorozol? Magadra vess…

Szóval amikor azt mondod, hogy „a vakegér nem lát”, akkor valójában az történik, hogy ő a tükörből nem is láthat (a Suzukin nem aszférikus a jobbos tükör), Te pedig pontosan úgy motorozol, hogy bármikor kialakulhasson egy ilyen veszélyes helyzet. Mielőtt magadra veszed, ismétlem: a KRESZ szerint te motorozhatsz ott, miként a KRESZ azt is megengedi, hogy a padkától fél centire egyensúlyozva haladj, esetleg motor helyett utánfutós bicajjal járj, csak éppen egyiknek sincs értelme.

holttér
Mintha csak a Te eseted hasonmása lenne, Tibor, pedig ezt a képet azért készítettük, hogy megmutassuk: „miként ne motorozz” városban…  Ha ilyen helyzetben haladsz a kocsi mellett, esélyt sem adsz a sofőrnek, hogy észrevegyen sávváltás előtt

Hogy melletted is érveljek: tény, hogy csak egyet villant az Suzuki irányjelzője, mielőtt a sofőr jobbra tekerte a kormányt. Viszont a közlekedési helyzetben bőven benne volt, hogy ez lesz a reakciója (telített belső és frissen felszabadult, töküres külső sáv), illetve egyértelmű hiba volt gyorsítanod, mikor ő jobbra indexelt – jobban jártál volna, ha egyszerűen helyet adsz neki. Tudod, neked, illetve

nekünk, motorosoknak nem az a dolgunk, hogy ráripakodjunk a KRESZ ellen vétő sofőrökre. Sokkal hasznosabb, ha úgy vezetünk, hogy felkészülünk az ilyen jellemző és várható manőverekre.

Röviden tehát – ha már kérdezted – az a véleményem, hogy az autóvezető hibázott, de ettől még nagyon rossz ötlet a kocsik holtterében haladni, majd annak dacára gyorsítani, hogy ő éppen feléd indexel. Pont ilyen veszélyeket rejt, mint a Te esetedben is. Szóval nagyon helyes, hogy feltöltötted a videót, de ez nem a bamba sofőröknek, hanem a figyelmetlen motorosoknak lesz hasznos: tökéletesen megmutatja, hogy miként ne motorozzanak városban.

4sr HUngary