„A Sentinel ügyesebb volt, mint a helyszínelők...”

„A Sentinel ügyesebb volt, mint a helyszínelők...”

- Kategória: Kiemelt cikk

Ádám története igencsak tanulságos, hisz' egy rendhagyó helyzetben vette nagy hasznát a riasztónak...

 

Milyen jó is lenne, ha minden vitás közlekedési helyzetben lenne egy „tanú”, aki mindent látott és megjegyzett, s bármikor bizonyíthatja az igazad? Nos, Ádám pontosan így járt, ugyanis egy baleset után őt akarták kihozni vétkesként, majd alaposan megbüntetni, de hiába vitatkoztak vele: csak neki voltak valódi bizonyítékai, mégpedig a Sentinel memóriájában... Most ő meséli el, miként is zajlott a különös baleset.

Szerintük százzal, szerintem ötvennel mentem

Hogy ne eresszük bő lére: bekerült a motoromba egy GSM-alapú riasztó, ami - egyebek mellett - azt is elárulja, hogy merre és milyen sebességgel jár a motorom. Ez korábban csak egy praktikus extra volt az alapvető funkciók mellett, ám a 102-es úton történt baleset után ezen múlt, hogy bizonyítani tudom-e az igazamat, és végül így úsztam meg a bírságot.

sentinel
Sajnos a kamerám is megsemmisült a balesetben, így arról nincs felvétel - ez az utolsó kép, ami megmaradt a videóból...

Éppen egy kamion mögött haladtam, úgy 35-40km/h-val. Amikor végre kiértünk a kanyarból, és véget ért a záróvonal, elkezdtem előzni, de onnan még nem látszott az a hatalmas úthiba, ami miatt végül elestem... Ilyen értelemben ez egy tisztán saját hibás baleset, s a rendőrség azt hozta ki, hogy túl nagy sebességgel érkeztem, így nem is észlelhettem az úthibát, azaz nem csoda, hogy elcsúsztam.

A tét: 150 000 forint...

Mikor indult a hercehurca, kezdésként megbírságoltak 150 000 forintra, mivel „nem az út- és látásviszonyoknak megfelelően vezettem, és gyorsan is hajtottam.” Szerencsémre ott voltak a beépített riasztó, a Sentinel GPS-adatai, amik igazolták, hogy gyorshajtásról szó sem lehet. A készülék öt másodpercenként rögzítette a pillanatnyi sebességet, ami végig 50-60 km/h között mozgott, s ennek hála kénytelenek voltak visszakozni. A végén figyelmeztetéssel megúsztam, mert - idézem - nem a körülményeknek megfelelően vezettem, de akkor már nem is hivatkozhattak gyorshajtásra, hiszen nálam volt minden adu, míg ők csak saccoltak...

Hiába mondták a helyszínelők, hogy 90-100-zal száguldottam, mert - idézem - „itt ennyivel szoktak menni a motorosok”. A készülék könyörtelenül megcáfolta őket, így végül elengedték a bírságot

Te is szeretnéd biztonságban tudni a motorod, és felkészülnél az Ádáméhoz hasonló balesetekre? Nincs más dolgod, mint megkeresni a Sentinel Protect szakembereit, és még a szezon előtt beszereltetni az alig tenyérnyi riasztót, mely olyan apró, hogy bármelyik motor nyerge alatt simán elrejthető.

Continental 2019

Facebook Comments

13 Comments

  1. Zsolt kiró

    van ilyen már havidíj mentesen is.Nem azt mondom hogy nem jó ez, de ha nem muszály nem kell “évesdíjakat” kifizetni

    1. Szia Zsolt. Mit tud az a rendszer ahol nincs havidíj? Van folyamatos jelküldés? Applikáció? Webes felület? Riasztási lehetőségek? Útvonal visszanézhetőség?
      Sim kártya van hozzá vagy neked kell beszerezned? Kíváncsi vagyok rá mi lehet az mert az ilyen nincs havidíjas rendszerekről nem jókat olvastam / hallottam.
      Köszi szépen előre is.

      1. Gelencsér Tibor

        Mi kétféle kínai GSM-riasztót is kipróbáltunk, de végül eladtuk őket 🙁 Pontatlan volt mindkettő (a 15 rugós nagyon, a 24 ezres csak 10-20 métert tévedett), hetente többször fals riasztást küldtek – csak a baj volt velük. Egyáltalán nem ajánlom.
        Végül mi is havidíjasra váltottunk (’18 elején), azóta két téves riasztásunk volt (egy jelvesztés és egy erős szél miatt), ezt leszámítva hibátlan. Nekem megér heti négyszáz forintot, hogy ne egy bóvli vigyázzon a VFR-re 😀

  2. Ezt soha nem értettem, hogy “nem az útviszonyoknak megfelelően vezetett”
    Ezt mindenre ráhúzzák.
    Ha egyszer nekem jönnek ezzel miközben úthiba miatt történt a baleset, akkor komoly vagyont fogok rákölteni hogy szarrá pereljem őket.

    Szerintem erre csak akkor hivatkozhatnának, ha az esős, vagy havas úton megcsúszok, mert akkor nem az útviszonyoknak megfelelően mentem. De ha egy váratlan kátyúban esek el, akkor az a közútkezelő sara hogy nem volt az út az elvárható állapotban.
    Ha kiteszik a 30-as táblát meg az úthiba táblát akkor vannak csak védve még a jelenlegi szabályok szerint is. De ezt is csak úgy engedném hogy napi kötbért fizettetnék minden illetékessel a fizetésükből levonva amíg kint van az a tábla!

  3. És a rendőrség hivatalos adatnak fogadta el az akárki cég kütyüjén szereplő szép színes számokat? Mese-mese-meskete…

    1. Egyem azt az örök szkeptikus lelked… Persze legyünk kétkedőek, és nézzünk a dolgok mögé, de mindennek van határa 🙂 Szeretnéd, hogy csatoljunk egy határozatot a bírság eltörléséről? 😉

    2. Sentinel Protect

      Hallottál már ISO minősítésekről? 🙂 Ez nem mese! 😉
      Van ilyen és amit az eszköz mutat GPS adatokat azokat a rendőrség elfogadja.
      Volt már lopás és baleset is ahol a nyomkövetőnk adatait felhasználva partnereink megúszták a büntetést. Sőt… volt már parkolási bírság is ahol elütötték a rendszámot, partnerünk kapta a bírságot, rendszerünkkel bizonyította, hogy ő nem járt ott.

    3. A bíróknak gyakorlatilag semmilyen független információja sincsen a baleset körülményeiről, így – hacsak meg nem cáfolja valaki – minden adatra támaszkodhatnak és támaszkodnak is. A bírók emberek, meg akarják érteni az esetet mielőtt döntést hoznának.

  4. Így van. A mai hatósági gyakorlat szerint a motoros csak gyorsan mehet, és mindig ő a hibás. Volt már pár ilyen eset az ismeretségi körömben. Szóval kell a GPS-es menetrögzítő. Bár szerintem 360fokban kamera sem árt a GPS mellé.
    Kéne ilyen kombinált rendszer ami egy dobozban megoldja a riasztást, követést, kamerát, meg telemetria rögzítést, tehát pl. a Sentineles kütyü kezelhetne kamerát is, már tökéletes lenne.

      1. Én mostanában vettem egy egy ilyet, és nagyon meg vagyok vele elégedve. Kicsit macerás volt a beszerelése, de nagyon jó fóruma van, ahol a legtöbb problémát már előtted megoldott valaki.

        A zsaruk, bíróság és bizonyító erejű adatokkal kapcsolatban pedig annyit, hogy tapasztalatom, hogy BÁRMI felhasználható bizonyítékként. Természetesen, ha egy rendőrségi trafi adata és a Sentinel kerül ellentmondásba, akkor a trafinak fognak hinni, de jelen esetben sokkal erősebb az ISO minősített GPS alapú sebességmérés, mint a rendőr saccolása. Ez a másik ilránmyban is működik, olyannyira, hogy nem csak Angliában, hanem már nálunk is elítéltek vezetőket youtube-ra feltöltött ámokfutásért – és ott még nem is minősített eszközökről volt szó…

      2. Ez van nekem, csak egyel régebbi modell. 🙂
        De két doboz már nem fér el az ülés alatt. Ezért lenne jó ha a riasztó funkciót is ellátná.
        Mondjuk mostanában amúgy sem megyek annyit. Melóhelyemen, meg a pincémből meg nem lopják el olyan könnyen.

  5. Alfi Kovács

    Előzni motorral 50-60-al egy hosszú szerelvényt nem életszerű, meg nem is biztonságos szerintem. Ahogy minden számítógépet, ezt is meg lehet hekkelni, félek hogy a hivatalos közeg ha eddig nem volt elég szigorú, ezek után az lesz!

Válasz