Ingázás felsőfokon – Honda SH300i

Ingázás felsőfokon – Honda SH300i

- Kategória: Kiemelt cikk
1

Miként lehetne a tökéletes még jobb? – tették fel maguknak a kérdést a Honda mérnökei, és tavaly ősszel munkához láttak, hogy még vonzóbbá váljon a cég legendás robogója.

Az utóbbi 35 évben több mint egymillió (!) Honda SH300i-t adtak el világszerte, így a praktikus és fürge gépek mára az utcakép részévé váltak Európa nagyvárosaiban. Nem is csoda, hogy ilyen népszerű a modellcsalád, s különösen a legerősebb, háromszázas változat, hiszen alig nagyobb, mint egy 125-ös, és 16-os kerekeivel rossz minőségű úton is ügyesen mozog.

Nem véletlenül kedveljük: pár éve lenyomtunk egy kéthetes Korzika-túrát az SH-val, ahol a szűk hegyi utakon simán tartotta a lépést a kétszer-háromszor nagyobb vasakkal

Az már csak kellemes ráadás, hogy nyomatékos, egyhengeres motorja lelkesen repíti a menetkészen alig 170 kilós masinát, így autópályán is ugyanúgy elemében érzi magát, mint a belvárosi forgalomban.

Honda SH300i – nem véletlen a népszerűség

Valódi mérföldkőnek számított ez a típus a Honda történetében, elvégre a társaság első motorkerékpárja volt, mely EURO 4-minősítést kapott. Szinte hihetetlen, hogy a 279 köbcentis erőforrás úgy vált tisztább üzeművé, hogy közben csökkent a fogyasztása, forgatónyomatéka viszont nőtt.

Helló, új világ! Az SH 25 lovas egyhengerese volt az első EURO 4-es erőforrás a Honda történetében

Immáron 25 lóerőt foghatunk munkára – 25,5 Nm társaságában -, és a rugalmasságra sem lehet panasz, ugyanis a nyomatékcsúcs már ötezernél elérhető. Ez persze indokolja, hogy valamilyen vezetéssegítő rendszer ügyelje a folyamatos tapadást, mivel ősszel-télen is motorozva kipöröghet az SH karcsú, 130/70-es hátsó abroncsa. Ezért a tavalyi modellfrissítéskor átdolgozták a modellt, amihez immáron alapáron jár – az ABS mellett – a Honda saját fejlesztésű kipörgésgátlója, a HSTC is (HSTC – Honda Állítható Nyomatékszabályozó).

A nagy kerekek révén nő a motor kényelme, viszont csökken az ülés alatti csomagtér. Ezt úgy orvosolták a Hondánál, hogy immáron alapáron jár hozzá a színrefújt, háttámlás, 35 literes hátsó doboz, ami – hála az okoskulcsnak – egy kézzel, gombnyomásra nyílik

Mi több, a 2019-es változat további hasznos, alapáron kínált felszerelésekkel büszkélkedhet, úgymint a kulcsnélküli indítás, a színre fényezett hátsó doboz, s utóbbi használatát nagyban megkönnyíti, hogy ez is a jeladós kulcs segítségével, gombnyomásra nyitható. Nem kell többé a zsebben turkálva keresni a kulcstartót, mivel elég, ha odalépsz a motorhoz, s máris feltárul a jókora, nyereg alatti csomagtér, illetve az ajándék 35 literes hátsó doboz beltere.

Biztos lábakon

Tekintve, hogy a tulajdonosok maximálisan elégedettek az SH300i úttartásával, ezen a ponton nem változtattak a mérnökök, azaz továbbra is alul elvezetett acélvázhoz kapcsolódik a 35 mm-es teleszkópokból összeállított első villa és kétoldali hátsó rugóstag. Városi lavírozás közben nagy segítség, hogy a kormány kereken 90 fokban elfordítható, azaz szinte „egy helyben” megfordulhatsz a csupán 1438 millis tengelytávú, de két személy részére is elegendő helyet nyújtó robogóval.

A 2019-es változat gyakorlatilag megegyezik a jól bevált, tavalyi SH300i-vel, csupán az alapáron kínált kipörgésgátló és az „okos” hátsó doboz az újdonság

Mindezt megfejeli az elöl és hátul egyaránt 256 millis tárcsákra épülő – kétcsatornás ABS-szel megspékelt – fékrendszer, hogy a megállás se okozhasson gondot.

Nincs ellenfél?

Fokozatmentes CVT-váltójával, mindössze háromliteres fogyasztásával és kereken 300 kilométeres hatótávjával a Honda SH300i továbbra is etalon a középméretű robogók között, és nemcsak átlagon felüli kényelme, illetve fürgesége révén.

Utasszállítás? Mi sem egyszerűbb! Az SH-val tuti nem előzgetnek majd az autók, mivel teljes terhelés mellett is simán kilő a lámpánál, és százas tempó felett sem fogy ki a szuszból

Ez tényleg egy sokoldalú mindenes, elvégre alig hosszabb, mint 125-ös rokona, de lazán tarthatod vele a 130-at, vagyis városban, országúton és autópályán is kompromisszumok nélkül használhatod. Többre vagy kíváncsi? A modell hivatalos honlapján mindent megtalálsz az Honda SH300i műszaki adatairól, fontosabb extráiról és a választható fényezésekről.

Continental 2019