Bemutató: Honda CRF250RX – Nincs akadály!

Bemutató: Honda CRF250RX – Nincs akadály!

- Kategória: Kiemelt cikk
0

Átdolgozott, még nyomatékosabb erőforrással, a 450-es modell vázával és vadonatúj felfüggesztéssel lépett piacra a 2020-as Honda CRF250RX.

Az új, 2020-as CRF250RX az alapmodell CRF250R-rel párhuzamosan fejlődött, vagyis az izmosabb egyhengereshez méltó, vadonatúj vázra épül, ami egy az egyben a CRF450RX-ből származik, csakúgy, mint a pillekönnyű lengővilla. Mivel a versenyzők és hobbiterepezők főként a felső fordulatszám-régióban leadott hihetetlen erő miatt szeretik a Honda negyedliteres motorját, ezért a csúcsteljesítmény csak kismértékben – egészen pontosan 4%-kal – nőtt, viszont az alsó és a középső tartományban sokkal több erő áll a pilóta rendelkezésére.

A csúcsteljesítmény négy, míg a forgatónyomaték nyolc százalékkal nőtt a – képen látható – elődmodellhez viszonyítva. Hogy ez pontosan mennyi is, azt nem közölték a japán mérnökök, de a Honda ProKevin információi szerint legalább 45 lóerő áll rendelkezésre 111 kilós menetkész tömeg mellett

További fontos újdonság, hogy az átdolgozott váltónak köszönhetően kettesből hármasba kapcsolva kevésbé esik vissza a fordulatszám, ezáltal még jobban gyorsul a modell, s hogy kezelni tudjuk a nagyobb erőt, vadonatúj Showa felfüggesztést építettek a motorba, mely az új, „hangolt merevségű” vázzal élménnyé teszi a terepezést, legyen szó kezdő vagy rutinos pilótáról.

Honda CRF250RX – Irány a terep!

Nem lehet panasz a kezességre sem, elvégre a vezető saját tudásszintjéhez szabhatja a motor erőleadását. A HRC rajtelektronikájának köszönhetően minden pilóta a lehető legjobb gyorsulást érheti el, mivel a rendszer három üzemmódban használható, és az egyes szinteken feljebb lépve egyre magasabb fordulatszámon (8250/8500/9500) lőhet ki a rajtnál.

Honda CRF250RX
Honda CRF250RX (2020)

Emellett a motorüzemmód-kapcsoló (EMSB) háromféle karakterisztikát, illetve térképet tartogat a különféle helyzetekre: Mode 1 (alapbeállítás), Mode 2 (lágy) és Mode 3 (agresszív). Az aktuális üzemmódról LED tájékoztat, amit éppúgy a kormány bal oldalán talál a pilóta, mint a motorleállító gombot, az EFI figyelmeztetőjét és az EMSB kapcsolóját.

Honda CRF250RX (2020)

Összességében tehát egy még kezelhetőbb, továbbfejlesztett vázzal és futóművel felvértezett, minden eddiginél erősebb modell áll csatasorba, mely hamarosan megtekinthető élőben is a Honda hazai márkakereskedőinél.

Műszaki adatok – Honda CRF250RX

ERŐFORRÁS

 

Konstrukció

Egyhengeres, négyütemű, folyadékhűtésű, DOHC-vezérlésű

Összlökettérfogat

249,4 cm3

Furat x löket

79 mm x 50,9 mm

Sűrítési viszony

13,9:1

Olajmennyiség

1,3 liter

ÜZEMANYAG-BEFECSKENDEZŐ RENDSZER

 

Porlasztás

Üzemanyag-befecskendezés

Üzemanyagtartály befogadóképessége

8,5 liter

ELEKTRONIKAI RENDSZER

 

Gyújtásrendszer

Tranzisztoros

Indítás

Elektromos önindító

ERŐÁTVITEL

 

Tengelykapcsoló felépítése

Olajfürdős, többtárcsás

Váltó felépítése

Előtéttengelyes

Végáttétel

Lánc

VÁZ

 

Konstrukció

Alumínium hídváz

VÁZ ÉS FUTÓMŰ

 

Méretek (hosszúság x szélesség x magasság)

2181 mm x 827 mm x 1260 mm

Tengelytáv

1486 mm

Villaszög

27,5 fok

Utánfutás

116 mm

Ülésmagasság

957 mm

Szabad hasmagasság

327 mm

Menetkész tömeg

111 kg

FELFÜGGESZTÉS

 

Elöl

49 mm-es csúszószár-átmérőjű, tekercsrugós Showa teleszkópok

Hátul

Showa központi hátsó rugóstag alumínium lengővillával és Pro-Link himbarendszerrel

KEREKEK

 

Elöl

Alumínium, küllős

Hátul

Alumínium, küllős

Abroncs elöl

80/100 R21 Dunlop AT81

Abroncs hátul

100/90 R19 Dunlop AT81

FÉKRENDSZER

 

Elöl

260 mm-es, hullámos peremű tárcsa, hidraulikus féknyereg

Hátul

240 mm-es, hullámos peremű tárcsa, hidraulikus féknyereg

 

 

4sr HUngary