Motorosok menthetik meg a lassan „élhetetlen” Brüsszelt

Motorosok menthetik meg a lassan „élhetetlen” Brüsszelt

- Kategória: Hírek
3

Brüsszelben közlekedni felér egy rémálommal – mondják a helyi szakemberek -, még a zsúfoltságáról hírhedt London és Párizs is jobb hely az autósoknak, ezért muszáj sürgősen változtatni. Azt javasolják, mindenki üljön motorra…

Megkongatták a vészharangokat a belga Autós és Kerékpáros Szövetség szakemberei, s nem véletlenül, ugyanis egyre nehezebb A-ból B-be eljutni a belga fővárosban. A TomTom 2019-es mérései szerint olyan nagymértékűek a torlódások, hogy még Kuala Lumpur és Buenos Aires is elbújhat mögötte, pedig arrafelé is dudaszótól hangosak a városok.

A motorozás a hatékony közlekedés kulcsa

– Komoly probléma, hogy a munkáltatók utazási támogatásait általában az autóval járók kapják meg, míg a motorosok nem igényelhetnek ilyet, pedig azzal nyerne a dolgozó, a cég és a város is – szögezték le. A szövetség és a Brussel Times azt javasolja, a vállalatok vezetői kifejezetten motoros parkolóhelyek, ruha- és sisaktárolók létesítésével buzdítsák alkalmazottaikat, mert amint eléri a kétkerekűek aránya a 25-30 százalékot, az gyakorlatilag felszámolja a torlódásokat a város útjain.

Ha csak a közlekedők negyede motorra ül, máris megszűnnek a torlódások és a parkolással kapcsolatos nyűgök. Nem véletlen, hogy azt javasolják a belga szakemberek: minden munkaadó telepítsen motorosparkolókat és hozzá kapcsolódó tárolókat, valamint biztassa alkalmazottjait, hogy kétkeréken járjanak dolgozni (Kép: Honda Motorcycles)

Nem mellesleg így több szabad parkolóhely maradna a négykerekűeknek, amivel megint csak zökkenőmentessé válna a közlekedés, vagyis az autósok és a városlakók is nyernének azzal, ha többen váltanának motorra. Mindez remek példa lehet a többi európai városvezetésnek is, hiszen a motor és a robogó hatékonyabb, gyorsabb, környezetkímélőbb módja a közlekedésnek, mintha autóval ingáznánk, a lényegesen alacsonyabb költségekről nem is beszélve.

Saját mérésünk is megerősíti a belga tanulmány eredményét: motorral 22-25, míg autóval 55-60 percig tart a fél Pestet átszelő, reggeli ingázás. Vagyis gyorshajtás, szabálytalankodás nélkül napi egy órát spórolunk 27 kilométeren, és közel 20 km/órával magasabb átlagsebességet érünk el, mint kocsival (Kép: Hegylakók Motoros Magazin/Pulai László)

Erre buzdítunk mi is mindenkit: ha teheti, legalább nyáron váltson kétkerékre, és élvezze a havonta megspórolt húsz-harminc óra szabadidőt, no meg azt, hogy a fárasztó munka végén motorozással dobhatja fel a napját.