GumiGuru: Milyen első abroncsot vegyek Suzuki Inazumára a kopott hátsó mellé?

GumiGuru: Milyen első abroncsot vegyek Suzuki Inazumára a kopott hátsó mellé?

- Kategória: Gumiguru
0

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

 

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! A következő a kérdésem: Suzuki GSX1200 Inazuma motorkerékpáron mindenképp szükségessé vált az első abroncs cseréje. Hátul ötéves gyártású Bridgestone BT021-es gumi van, melynek profilmélysége meghaladja a 4,5 mm-t, szinte új és repedés, öregedési nyomok nem láthatóak rajta. A kérdés, hogy ha csak az első gumit szeretném cserélni, mi a jobb megoldás? A verzió:

– Bridgestone T30 EVO (így legalább a gyártó/jellemzők ugyanazok lennének, B. verzió:

– Road Attack 3-ra cseréljem az első gumit, mivel most ez a legjobb gumi a tesztek alapján, vagy C verzió:

– cseréljem az elsőt és a hátsót is Road Attack 3-ra. A felhasználás jellemzően hosszútávú túrázás, olykor dinamikus közlekedés. Köszönöm a tanácsot!

Üdv, András

VÁLASZ

Kedves András! Nézzük talán a különböző variációkat egyenként elemezve, szerintem így kapunk tisztább képet a teljes történetről és ez alapján tudjuk levonni a legjobb következtetéseket. Kezdjük az “nulladik” opcióval: a hátsó abroncsod egy régi modell, sokadvonalas abroncs (szerintem már nem is készül belőle új évek óta) azoknak való, akik kimondottan a hosszabb távot részesítik előnyben és az abroncs tartóssága az elsődleges szempont a választás során. Az első gumidat nem említetted, hogy milyen típusú, s igazán kár érte – jobb lett volna ha erről is van némi információnk.

Öt-tíz év fejlesztés az már nagy különbség

Az “A” opciód szerint T30 EVO-t szeretnél választani előre, viszont ez a gumi tudását tekintve sokkal sokkal előrébb jár mint a hátsó. Én a te helyedben a BT023-at választanám abban az esetben, ha amellett teszed le a voksod, hogy csak egy első abroncsot cserélsz. Tulajdonságait tekintve márkán belül a BT023 áll legközelebb a mostani hátsó gumidhoz. Ebben az esetben elég nagy lenne a hasonlóság a gumik között, így azt mondom, ez is járható út. A “B” verziódat én nem támogatom, motorgumit párban érdemes használni, mert itt is generációs szakadékok lennének a felszerelt gumik között.

Mint az új – sem a kopáskép, sem a mintamélység nem utal rá, hogy annyit mentünk már a ContiRoadAttack 3-mal, mintha lemotoroztunk volna Barcelonába és vissza… Mi is ezt ajánljuk, András – nálunk mindkét motoron bevált

Az utolsó variációt tartom a legjobb döntésnek, noha azt érezheted, hogy ezzel most pocsékolni fogsz, mert eldobsz egy “jó” hátsó abroncsot. Viszont egy új szett gumi – úgy hiszem -mindenért kárpótolni fog, legfőképp a biztonságot és a vezetési élményt tekintve.

4sr HUngary