Olvasói: „Muszáj volt a GS-nek nyernie?”

Olvasói: „Muszáj volt a GS-nek nyernie?”

- Kategória: Vélemény

Többen személyes sértésnek vették, hogy az R 1200 GS végzett az élen a tavalyi használtmotor-statisztikában…

 

A trágár kifejezések miatt nem másolom be az összes levelet, amit a múlt hétvégi cikk után kaptunk, de álljon itt a legjava – lássa más is, milyen indulatokat gerjeszt pár árva szám.

– Csalás!!! A Honda CB600F csak azért van kettészedve, hogy a BMW nyerhessen?

– Szerintem nem ez a végeredmény: ha összeadjuk a két Hornetet, a Honda győz!

– Kíváncsi vagyok, ki és mennyit fizetett a ‘hivatalos’ statisztikáért…

– Fájt volna kimondani, hogy a Honda és a Suzuki a legjobb?!

Összeesküvés-elméletek helyett tények

A vita hátterében az állt, hogy a DATAHOUSE összesítése szerint a BMW R 1200 GS volt tavaly a legnépszerűbb használtmotor Magyarországon, viszont a harmadik és a 11. helyen is a Honda CB600F végzett. Ha a két Hornet darabszámát összeadjuk, akkor az lenne az első, mégsem így van – azt is eláruljuk, miért.

Az új motorok között 700 köbcenti felett, a használtaknál összetettben lett első tavaly a GS

Sokan azt sejtették, hogy valami elvakult BMW-s készítette az elemzést, de el kell keserítsem a konteóhívőket: szó sincs erről. Mi több, ismerve a hazai autók és motorok arányát, lehet, hogy a listát készítő hölgy vagy úr nem is tudja, hogy mi a különbség a GS és a CB között, neki ez csak két betű – ha nem motorozik, honnan is tudná?

A levélírók szerint ez a két motor egy és ugyanaz – a hivatalos statisztika szerint nem

Ő ugyanis csak ezt a négy adatot kapja meg:

A jármű gyártmánya, típusa, hengerűrtartalma és darabszáma.

Így fordulhatott elő, hogy a levegős és részben vizes R 1200 GS egy modell lett, hiszen közös műszaki alapra épült és azonos a hengerűrtartalom (helyesen: összlökettérfogat), míg a régi és az új CB600F-nél változott a furat és a löket.

A régi Hornet 65,0 × 45,2 mm-es hengereivel 599,05 cm3 volt, míg az új 67 x 42,5 mm-rel már 599,6

vagyis a harmadikos (!) matekanyag szerint felfelé kell kerekíteni. Így lett az egyik CB600F 599, míg a másik kereken 600 köbcentis, és került külön sorba.

A vita hevében elsiklottunk a legnagyobb meglepetés felett: a CBR600F is dobogós lett, pedig a sportmotorok többsége a lista végén kullog. Megértem a vevőket – piszok jó motor…

Egyébként pedig nem oszt, nem szoroz, hogy melyik hol áll a listában, hiszen nem riválisokról van szó – aligha vesz valaki GS helyett egy csupasz hatszázast és vice versa. Szóval csak nyugi, nem dőlt össze a világ egy BMW-győzelem miatt, főként, hogy a Honda nyerte a márkák versenyét. Egyébként is felesleges a vita, mert előbb-utóbb úgyis jön egy GSX-R-es, aki szerint csak kóla-reklámarcok vesznek puha endurót, és a K5 az ász…

Mi lesz ezután?

Előre félek, hogy a véresszájú robogósok máris izzítják a pennát, ugyanis jön használtmotor-sorozatunk második része a legkedveltebb robeszokkal. Burgmanesek esnek neki a T-MAX-osoknak, miközben a Vespások szerint nem is robogó, amin műanyag burkolat van – csak az acél a nyerő.

Kapaszkodj, jönnek a robogók!

Akárhogy is, vállaljuk a kockázatot – hamarosan jelentkezünk a 2018-2019-es robogós összesítéssel, és kiürítjük a postaládát, nehogy újra megteljen a sok-sok felháborodott, érzelemtől fűtött levéllel…

Continental 2019

Facebook Comments

12 Comments

  1. A jármű gyártmánya, típusa, hengerűrtartalma és darabszáma

    A régi Hornet 65,0 × 45,2 mm-es hengereivel 599,05 cm3 volt, míg az új 67 x 42,5 mm-rel már 599,6

    És mindkettő CB 600 F
    Ahogy mindkettő GS 1200.

    Ennyit ér az elbaszott ostoba hozza nem értő állami bürokrácia.

    Ha a BMW szerepelhet összevontan akkor egy motoros oldal veheti a bátorságot, hogy a Hondát is összeadja vagy a BMW-t ketté veszi.
    Úgy pontos.

    Persze aki ért hozzá az tudja aki nem annak meg mindegy…?

    1. Németh Attila

      Istenem, megint egy alapos, hozzáértő motoros, akinek viszket a púzója, ha BMW nyer. Mielőtt engem is keresztre feszítesz: én japó vassal járok.

      Hirtelen nem is tudom, hol kezdjem a hibáid felsorolását: több van, mint egyhavi origós bulvárcikkben, pedig az se gyenge.
      1. Magad írod, hogy változott a köbcenti, innentől a többi már csak fikamaszatolás.
      2. Nem állami statisztika, de ezt oda is írták.
      3. Ez egy eredmény, nem vélemény, amit „a motorosoldal összead vagy ketté vesz”, ahogy neki tetszik.
      4. Van rá egy millióm (na jó, 8700 forintom), hogy a Honda nyer-BMW a második eredmény miatt egy GS-es se jött volna ide ütni az asztalt, hogy milyen szégyen már. Ha a motorépítést nem is, de ezt érdemes lenne eltanulni tőlük…

      1. Nem érted amit írtam vagy nem akarod?
        Leszarom melyik az első, a feltüntetett eredmény logikailag hibás.

        (amúgy szerinted milyen adatbázisból dolgoznak?)
        (Motoros oldal akár korrigálhat is, mert ért hozzá)
        (mindent a körülményeket figyelembe véve érdemes oda-vissza értelmezni…próbáld meg)

        1. Maróti András

          Látszik, hogy kicsit sem gondolkodtál a statisztikát készítő úr/hölgy fejével.
          – Ha eltér a hengerűrtartalom, mégis miért tenné egy sorba, mikor neki típus és hengerűrtartalom alapján kell megkülönböztetni a motorokat?
          – Ha csak a forgalmi főbb adatait látja (típus, hengerűrtartalom és évjárat), mégis honnan tudná, hogy a két 1170 köbcentis R 1200 GS más-más típus?
          – És végül: a statisztika matematikai választ ad, nem logikait. Értelmetlen dolog a logika hiányát a szemére vetni.

          Értem, hogy nem tökéletes így, de kár játszani a forradalmárt. Pár darab motor kedvéért nem fogják átírni a kocsik, hajók, kamionok stb. regisztrációjához tök jól működő rendszert. Főleg, hogy a 4-5 fundamentalista japóhívőn kívül még vagy tízezren olvashatták a statisztikátt, és nekik semmi bajuk nem volt vele 😀

          1. Mert ugyanaz a típus.
            A gyártó szerint is.

            Ugye nem kell mondanom hogy valami következetes logika nem ártana.

            “tízezren olvashatták a statisztikátt, és nekik semmi bajuk nem volt vele :D”

            BMW az első…..Van akinek ez számít.

            Pedig amúgy a valóságban pont annyira amennyire nem. A statisztika szerint értettem.

            Még mielőtt bárki félreértené, én nem írtam rekamáló levelet és az eredeti cikk alá se írtam méltatlankodást.

            Viszont egy motoros oldalon furcsállom, ha valaki nekem esik mert okkal tudom máshogy is látni.

            “Ha csak a forgalmi főbb adatait látja (típus, hengerűrtartalom és évjárat), mégis honnan tudná, hogy a két 1170 köbcentis R 1200 GS más-más típus?”

            és a Hondánál honnan veszi hogy a pár tized köbcentivel más ugyanolyan nevű motor valami más típus????

            Értem amit írsz, nem is vitatom statisztikai szempontból.

            A lényeg az hogy a valósággal korrigált lista nem feltétlenül ez.
            Amúgy meg mindegy.
            És Yamahám van 🙂

          2. “és a Hondánál honnan veszi hogy a pár tized köbcentivel más ugyanolyan nevű motor valami más típus?”

            Onnan, hogy az egyik 599, a másik meg 600. És mivel köbcentialapú a típusbesorolás, az már másik modell, de ezt írtuk is.

          3. Tudom.
            De ettől pont annyira lesz más modell mint a GS.

          4. Richárd Décsei

            Szerintem van különbség. A gs-nél a blokk nem változott, csupán vízhűtéses lett a régi lég-olajos helyett. A furat és a löket maradt. Ezért egy típusnak számolták.

          5. Nézd meg az első 1170ccm-es GS-t meg az első vizest.
            Szinte minden változott.

            Értem a statisztikust csak nem értek vele egyet.

            Nem pontos, félrevezető az eredmény. Marketingen meg látszaton kívül persze nincs jelentősége.

          6. Maróti András

            „Szinte minden változott”

            Mi az a „szinte minden”, ami különbözik a 2012 és 2013 erőforrásában? Főtengely, henger, vezérlés, dugattyúk stb. vagy csak apróságok?

          7. Ennyire nem ástam bele most magam. Az egész motorra értettem amit írtam, mióta 1170 ccm.
            Nagyon sokat fejlesztettek változtattak 2004 óta,mégis egy típus a statisztikában.

            Ezt lehet jogosan kritizálni, de csak azért mert a Honda meg ketté van szedve. Pedig az is ugyanaz a típus ugyanarra a célra és méretben.

            De tényleg nem akarok ezen tovább rugózni.

  2. Alberti Zoltán

    igen,az a középső ujjam!

Válasz