Olvasói: „Muszáj volt a GS-nek nyernie?”

Olvasói: „Muszáj volt a GS-nek nyernie?”

- Kategória: Vélemény
12

Többen személyes sértésnek vették, hogy az R 1200 GS végzett az élen a tavalyi használtmotor-statisztikában…

A trágár kifejezések miatt nem másolom be az összes levelet, amit a múlt hétvégi cikk után kaptunk, de álljon itt a legjava – lássa más is, milyen indulatokat gerjeszt pár árva szám.

– Csalás!!! A Honda CB600F csak azért van kettészedve, hogy a BMW nyerhessen?

– Szerintem nem ez a végeredmény: ha összeadjuk a két Hornetet, a Honda győz!

– Kíváncsi vagyok, ki és mennyit fizetett a ‘hivatalos’ statisztikáért…

– Fájt volna kimondani, hogy a Honda és a Suzuki a legjobb?!

Összeesküvés-elméletek helyett tények

A vita hátterében az állt, hogy a DATAHOUSE összesítése szerint a BMW R 1200 GS volt tavaly a legnépszerűbb használtmotor Magyarországon, viszont a harmadik és a 11. helyen is a Honda CB600F végzett. Ha a két Hornet darabszámát összeadjuk, akkor az lenne az első, mégsem így van – azt is eláruljuk, miért.

Az új motorok között 700 köbcenti felett, a használtaknál összetettben lett első tavaly a GS

Sokan azt sejtették, hogy valami elvakult BMW-s készítette az elemzést, de el kell keserítsem a konteóhívőket: szó sincs erről. Mi több, ismerve a hazai autók és motorok arányát, lehet, hogy a listát készítő hölgy vagy úr nem is tudja, hogy mi a különbség a GS és a CB között, neki ez csak két betű – ha nem motorozik, honnan is tudná?

A levélírók szerint ez a két motor egy és ugyanaz – a hivatalos statisztika szerint nem

Ő ugyanis csak ezt a négy adatot kapja meg:

A jármű gyártmánya, típusa, hengerűrtartalma és darabszáma.

Így fordulhatott elő, hogy a levegős és részben vizes R 1200 GS egy modell lett, hiszen közös műszaki alapra épült és azonos a hengerűrtartalom (helyesen: összlökettérfogat), míg a régi és az új CB600F-nél változott a furat és a löket.

A régi Hornet 65,0 × 45,2 mm-es hengereivel 599,05 cm3 volt, míg az új 67 x 42,5 mm-rel már 599,6

vagyis a harmadikos (!) matekanyag szerint felfelé kell kerekíteni. Így lett az egyik CB600F 599, míg a másik kereken 600 köbcentis, és került külön sorba.

A vita hevében elsiklottunk a legnagyobb meglepetés felett: a CBR600F is dobogós lett, pedig a sportmotorok többsége a lista végén kullog. Megértem a vevőket – piszok jó motor…

Egyébként pedig nem oszt, nem szoroz, hogy melyik hol áll a listában, hiszen nem riválisokról van szó – aligha vesz valaki GS helyett egy csupasz hatszázast és vice versa. Szóval csak nyugi, nem dőlt össze a világ egy BMW-győzelem miatt, főként, hogy a Honda nyerte a márkák versenyét. Egyébként is felesleges a vita, mert előbb-utóbb úgyis jön egy GSX-R-es, aki szerint csak kóla-reklámarcok vesznek puha endurót, és a K5 az ász…

Mi lesz ezután?

Előre félek, hogy a véresszájú robogósok máris izzítják a pennát, ugyanis jön használtmotor-sorozatunk második része a legkedveltebb robeszokkal. Burgmanesek esnek neki a T-MAX-osoknak, miközben a Vespások szerint nem is robogó, amin műanyag burkolat van – csak az acél a nyerő.

Kapaszkodj, jönnek a robogók!

Akárhogy is, vállaljuk a kockázatot – hamarosan jelentkezünk a 2018-2019-es robogós összesítéssel, és kiürítjük a postaládát, nehogy újra megteljen a sok-sok felháborodott, érzelemtől fűtött levéllel…

Continental 2019