Törvénymódosítás: kötelező motorosbarát korlátot telepíteni

Törvénymódosítás: kötelező motorosbarát korlátot telepíteni

- Kategória: Hírek

A nagyszerű olasz kezdeményezés példaként állhat minden uniós tagállam előtt.

Tulajdonképpen az a meglepő, hogy csak most született erről rendelet, hiszen égető probléma, hogy a sofőrök épségét óvó korlátok pont fordítva működnek a motoros ütközéseknél - csak fokozzák a sérüléseket.

Egyszerű ötlet, hatékony megvalósítás - ilyen lesz a motorosbarát korlát

Az átalakítás csupán annyiból áll, hogy az eredeti fémkorlát alá, közvetlenül az aszfalt szintjétől kezdve egy másik, puhább, energiaelnyelő betétet rögzítenek. Ezek a feltűnő, sárgára fényezett betétek mérséklik a becsapódás erejét, de csak olyan ívekre szerelik fel őket, melyek sugara nem éri el a 250 métert és ahol a „sima korlát” alja a földtől legalább 80 centi magasan kezdődik.

Felül a régi, alul pedig az új, ütéselnyelő korlát (Kép: Vastoweb.com)

Első körben az olyan kiemelt helyeken szerelnek fel korlátokat, ahol az utóbbi három évben legalább öt súlyos motoros sérülés vagy haláleset történt. Egyetlen szépséghiba, hogy a rendelet hathónapos felkészülési időt ad a közútkezelőnek az „első kapavágásig”, vagyis nem túl szerencsés, hogy éppen nyár közepén hozták nyilvánosságra, mert így idén már biztosan nem kezdődnek meg a munkálatok.

Nem csak a a korlátok felszerelésére kötelezik az olasz közútkezelőt: muszáj a helyi egységeknek megállapítani, hogy hol sérül meg a legtöbb motoros, robogós, és az ilyen gócpontokban elkezdeni a munkát (Kép: Hegylakók Motoros Magazin/Pulai László)

Persze ne legyünk telhetetlenek: lényeg, hogy elindult a folyamat, és az olasz példát látva valószínűleg egyre több tagállam csatlakozik majd a remek kezdeményezéshez.

Lassan három éve kerültek ki hazánk útjaira a sajátos, ütéselnyelő szalagkorlátok, s a zalai telepítés óta már a Mátra kanyarjaiban is hasonló elemek védik a kicsúszó motorosokat

Korántsem reménytelen a helyzet, hiszen itthon is több helyen építettek már motorosbarát korlátokat, különösen a zalai és mátrai gócpontokban, ahol számos motorbaleset történt.

BikersPoison

Facebook Comments

1 Comment

  1. Helyes!
    Pályán egy enyhébb elcsúszásnak számító esés után, ami után felállok, leporolom magam, és motorozok tovább, is lehet halálos a rohadék oszlopok miatt, és rendszeresen vannak is ilyen hírek.

    Annyira félt minket az állam, hogy csomó mindent előír, ami nekem kerül pénzbe. Jó lenne ha annyira féltene, hogy biztonságos utakat is csinálnak, aminek része a jó útfelület és az ehhez hasonló védelmek.

Válasz