Törvénymódosítás: kötelező motorosbarát korlátot telepíteni

Törvénymódosítás: kötelező motorosbarát korlátot telepíteni

- Kategória: Hírek
1

A nagyszerű olasz kezdeményezés példaként állhat minden uniós tagállam előtt.

Tulajdonképpen az a meglepő, hogy csak most született erről rendelet, hiszen égető probléma, hogy a sofőrök épségét óvó korlátok pont fordítva működnek a motoros ütközéseknél – csak fokozzák a sérüléseket.

Egyszerű ötlet, hatékony megvalósítás – ilyen lesz a motorosbarát korlát

Az átalakítás csupán annyiból áll, hogy az eredeti fémkorlát alá, közvetlenül az aszfalt szintjétől kezdve egy másik, puhább, energiaelnyelő betétet rögzítenek. Ezek a feltűnő, sárgára fényezett betétek mérséklik a becsapódás erejét, de csak olyan ívekre szerelik fel őket, melyek sugara nem éri el a 250 métert és ahol a „sima korlát” alja a földtől legalább 80 centi magasan kezdődik.

Felül a régi, alul pedig az új, ütéselnyelő korlát (Kép: Vastoweb.com)

Első körben az olyan kiemelt helyeken szerelnek fel korlátokat, ahol az utóbbi három évben legalább öt súlyos motoros sérülés vagy haláleset történt. Egyetlen szépséghiba, hogy a rendelet hathónapos felkészülési időt ad a közútkezelőnek az „első kapavágásig”, vagyis nem túl szerencsés, hogy éppen nyár közepén hozták nyilvánosságra, mert így idén már biztosan nem kezdődnek meg a munkálatok.

Nem csak a a korlátok felszerelésére kötelezik az olasz közútkezelőt: muszáj a helyi egységeknek megállapítani, hogy hol sérül meg a legtöbb motoros, robogós, és az ilyen gócpontokban elkezdeni a munkát (Kép: Hegylakók Motoros Magazin/Pulai László)

Persze ne legyünk telhetetlenek: lényeg, hogy elindult a folyamat, és az olasz példát látva valószínűleg egyre több tagállam csatlakozik majd a remek kezdeményezéshez.

Lassan három éve kerültek ki hazánk útjaira a sajátos, ütéselnyelő szalagkorlátok, s a zalai telepítés óta már a Mátra kanyarjaiban is hasonló elemek védik a kicsúszó motorosokat

Korántsem reménytelen a helyzet, hiszen itthon is több helyen építettek már motorosbarát korlátokat, különösen a zalai és mátrai gócpontokban, ahol számos motorbaleset történt.

4sr HUngary