Olvasói: „Néztem, mit csinál, aztán lehúztam róla a motort...”

Olvasói: „Néztem, mit csinál, aztán lehúztam róla a motort...”

- Kategória: Vélemény

Miért rossz ötlet kivágni a sorok közül, és leállósávon előzni? Ata tegnapi története sajnos nem végződik jól, de annál tanulságosabb.

Kedves Hegylakók! Tegnap, pénteken (szeptember 6-án) az M3-as bevezetőjén, reggel fél hét körül az autósorok között haladtam előre. Nyugodt tempóban szoktam motorozni, hogy meg tudjak állni, ha az autósok váratlanul sávot váltanak. Egy yamahás kolléga utolért, de nem volt türelme mögöttem haladni, ezért bement a belső sáv bal szélére és a leállósávon kezdett előzni.

Két oldalról előzés? Rossz ötlet!

Ez elég kellemetlen volt nekem, mert a tőle megijedt autósok sorra elém húzták a kocsijukat, amire valószínűleg nem is gondolt a kolléga. Így előzött meg 4-5 autót, majd visszajött a két sáv közé, rögtön elém, és kilőtt a kocsisorok között...

 

Szokás szerint lassan cammogtak, araszoltak a sofőrök, de bőven hagytak helyet a motoroknak, ezért jó tempóban haladtam közöttük, mégsem tudtam utolérni a Yamahát. Gyorsan távolodott tőlem, de még éppen láttam, amikor váratlanul a belső sávban haladó autó sávot váltott, és szegény yamahás nem tudott mit csinálni, belerohant. Ez tőlem kb. 100 m-re történt, mindent tökéletesen láttam. Tiszta sor, hogy esélye sem volt a srácnak kikerülni vagy megállni.

A kép illusztráció

Magatehetetlenül átrepült az autón, a motor pedig ráesett. Egyből mindenki leállt, odasiettem, és először is leemeltem a srácról a még mindig járó motorját. Közben a többiek hívták a mentőt, az autót vezető hölgy a motoros mellé térdelt és próbált segíteni neki, szinte sírt, miközben az M3-as teljesen beállt közvetlenül az újpesti kihajtó előtt. Nagyon sajnáltam a srácot, remélem mielőbb felépül, története pedig tanulságul szolgálhat a többi, városban motorozó kollégának.

Üdvözlettel,

Ata

Kapcsolódó anyag: A sorok között előregurulás szabályai egy helyen

(Nyitókép: MTI)

Continental 2019

Facebook Comments

21 Comments

  1. András Káldor

    mondjuk a ilyen szituban a bal odali folyosót kell használni, nem a jobb oldalit

  2. Kage Musha

    az nekem is a kedvencem, amikor valaki türelmetlenül azért megy be egy másik oldalról a kocsik közé, hogy megelőzze az előtte haladó motorost. Rühellem őket.
    sokszor kerültem én is olyan helyzetbe, hogy utolértem a másik motorost előttem. Ilyenkor türelmesen megyek mögötte, az első lámpánál úgyis el fog engedni, ha látja, hogy gyorsabb vagyok. És fordítva, én is elengedem ilyenkor, aki gyorsabb.
    De azt gyűlölöm, amikor 2-5 motoros összeverődik a lámpánál, aztán sárgára már megy is a verseny. Mit nyer vele? max összeakadnak a nagy helyezkedésben. Nyilván ne az 50 ccm-es motor akarjon elsőnek indulni, de azért kulturáltabban kellene viselkedni sokaknak. Kedvenceim a városban az Xmax-osok. Akinek nem inge…

    1. bitcoin fanatik

      mi a bajor az xmax-osokkal? Varosban barkit megesznek…

      1. Kage Musha

        Az, hogy a legtöbbre tökéletesen illik a fenti leírás. Arrogáns, tolakodó, majd én megmutatom hogy kell azt barmok.
        Akinek nem inge…

  3. Bevallom papírkutya vagyok, de én az M3 bevezetőn nem szoktam 35-40-nél gyorsabban menni a kocsisorok között a dugóban. Ha egy másik motoros mögém ér, akkor inkább beállok az első két kocsi közötti “lyukba”, hogy elmehessen. Biztos bátrabb, jobbak a reflexei, jobbak a fékei.
    Nekem is feláll a szőr a hátamon amikor én megyek a belső-középső között, a türelmetlen pöcs meg kivág mögülem a középső-külső sáv közé és onnan előzi a szegény autóst, aki azt sem tudja, hogy hová húzódjon.
    Ha már (legálisan is) adott a két sor között elmenni, akkor éljünk és ne visszaéljünk a lehetőséggel!

    1. Gábor Dobrocsi

      Én mindig beállok a mögé, akit esetleg utolérek, bár nem nagyon fordul elő ilyen. Ha az én dobom az erősebb általában előre engednek és csinálom az utat. Ha nem, akkor maradok, még így is gyorsabb, mint autóval.

      1. Jani Világi

        Mindig beállsz-nem nagyon fordul elő, esetleg valakit utolérsz-nem nagyon fordul elő… mindig beállsz amögé, akit utolérsz-nem nagyon fordul elő…

        1. bitcoin fanatik

          Hat igen… : ))))))

  4. Gábor Dobrocsi

    Már csak illett volna ott maradni a sérülttel, mint motoros…

    1. Nem kell minden gyökeret ápolgatni csak azért, mert vett egy motort.

      1. Gábor Dobrocsi

        Nem. Csak azért, mert ömlött a fejéből a vér….

        1. Akkor meg nem motorosként kell mellette maradni, hanem elsősegélyt nyújtóként, ha az elég.

          1. Gábor Dobrocsi

            Igen, de aki egy motoros balesetnél nem áll meg, vagy ha meg is állt, mint az író, de ott hagyja a vérző társat az a szememben nem ember és nem is motoros

          2. Megállt, és nem írja, hogy otthagyta, azt viszont igen, hogy segített neki. Semmi kivetnivalót
            nem látok abban, hogy ha a sérült biztonságban van, akkor nem téblábolunk ott tovább, ha nem tudunk többet segíteni. Szóval?

          3. Gábor Dobrocsi

            Szóval. Nem írta, mert nem volt annyi gerince. Én ott voltam, tudom ki maradt ott, és ki nem. Azt is tudom, hogy szerencsétlen ott feküdt a saját vérében, amitől alig tudott levegőt venni. Sőt… Aki ott maradt (az állítólagos elé kivágó, ami szintén nem így volt, és néhány autós) egyetlen egy motorosról sem beszélt. Szóval?

          4. Mennyi gerince?

            Te egyébként mit tettél, hogy ne feküdjön ott a saját vérében?

            Akkor mesélj, hogy volt az állítólagos elé kivágó?
            (Ezt a balesetet láttam, de a sérült már a mentőben volt, az ő motorján kívül nem láttam ott másikat.)

          5. Gábor Dobrocsi

            Nem volt más motor? Végülis csak a két R1200RT… Én pedig mellette, a kérésének megfelelően hozzátartozó kiértesítése, mentőorvos részére segítség nyújtás, stb. Soroljam? Tök jó, hogy láttál 10 mp-et, de mindent (is) tudsz.

          6. Tehát nem vártad meg, amíg elviszi a mentő, hanem leléptél.

            Nem válaszoltál arra, hogy hogy volt, ami szerinted nem úgy volt.

          7. Gábor Dobrocsi

            Én még azt is megvártam, amíg a hozzátartozó eljött a motorért, sőt én toltam le a leállóba. Amúgy meg nem fogok arra válaszolni, mert az olyan infó, ami egyelőre nem publikus a vizsgálat miatt

          8. Nincs esetleg egy 24 órás forró drót hozzád, hogy vitás helyzetekben megtudhassuk, hogy szerinted ki nem ember és ki nem motoros? Minden nap járok az M3-as be/kivezetőn, végig fékkészenlétben, és mindig akad egy hülye, aki meg akarja mutatni a többinek. Pontosan azt kapta a jóember, amit érdemelt.

          9. Gábor Dobrocsi

            De. 112

Válasz