Kósa Lajos: egymillió regisztrált motor van Magyarországon

Kósa Lajos: egymillió regisztrált motor van Magyarországon

- Kategória: Hírek
5

Kósa Lajos a Kelet-Magyarországon épülő MotoGP-pálya kapcsán beszélt arról, hogy milyen komoly tömeg lett az elmúlt években a hazai motoros társadalom, és hogy a motorozás „ígéretesnek tűnik” a nagyvárosi dugók felszámolására. Tulajdonképpen ez utóbbi a nagy hír, nem a magyar GP-futam...

Míg a környezetvédő szervezetek a rakpartok lezárásával és más utópikus ötletekkel kampányolnak, vezető politikusok a múlt hét végén - talán most először - leszögezték, hogy Magyarországon is a motorozás oldhatja meg a túlzsúfolt nagyvárosok közlekedési problémáit.

Egymillió embert érint a motorozás

- Kétszázezer aktív, a szezonban legalább hetente közlekedő motoros van Magyarországon, ám az összes regisztrált kétkerekű száma több mint egymillió - mondta el Kósa Lajos a hétvégén.

Talmácsi Gábor Palkovics László és Kósa Lajos a hazai MotoGP-pálya bejelentésén (MTI)

Persze ez alatt nem egymillió rendszámos motort kell érteni, hiszen azok száma éppen mostanában közelíti meg a 200 ezret, hanem az összes motorizált kétkerekűt. Azt hiszem, ez az első állami szintű nyilatkozat arról, hogy a motoros társadalom az nem egy észrevehetetlen, hibahatáron mozgó, pár emberes csoportosulás, hanem igenis százezrek tartoznak a motorosok táborához, ezért igenis számolni kell velük, amikor például arról döntenek, hogy milyen sportlétesítmény épül az országban.

Az utóbbi húsz évben megduplázódott a haza nagymotorok száma, és a hétvégi bejelentés szerint a robogókkal együtt már meghaladja a számuk az egymillió darabot

- A különböző vizsgálatok eredményeit látva a „kétkerekű alternatíva érdekesnek tűnik” - tette hozzá Kósa Lajos, valószínűleg arra utalva, hogy sokkal gördülékenyebb, gyorsabb és nem mellesleg környezetbarát lehet a városi közlekedés, ha autóról motorra váltanak az emberek.

Összességében tehát három dolog derült ki a hétvégi Rally EB-n tartott sajtótájékoztatón:

- aláírt szándéknyilatkozatot kapott a kormány a DORNA-tól a magyar MotoGP-futam rendezésére,

- végre helyén kezelik a kis- és nagymotorokat is beleszámolva több mint egymillió fős motoros társadalmat, ami alapjaiban változtathatja meg a hazai szabályozást, illetve a motorozás fejlesztését.

- a kormány február 28-ig végleges hozhat végleges döntést a helyszínről és a futamrendezésről.

Tulajdonképpen ennyi elég is lesz hétfőre - a hazai motorozás fejlesztése és a magyar MotoGP-futam egyaránt „ígéretesnek tűnik”, hogy a civilben kifejezetten sokat motorozó Kósa Lajost idézzük.

Continental 2019