Kósa Lajos: egymillió regisztrált motor van Magyarországon

Kósa Lajos: egymillió regisztrált motor van Magyarországon

- Kategória: Hírek

Kósa Lajos a Kelet-Magyarországon épülő MotoGP-pálya kapcsán beszélt arról, hogy milyen komoly tömeg lett az elmúlt években a hazai motoros társadalom, és hogy a motorozás „ígéretesnek tűnik” a nagyvárosi dugók felszámolására. Tulajdonképpen ez utóbbi a nagy hír, nem a magyar GP-futam…

 

Míg a környezetvédő szervezetek a rakpartok lezárásával és más utópikus ötletekkel kampányolnak, vezető politikusok a múlt hét végén – talán most először – leszögezték, hogy Magyarországon is a motorozás oldhatja meg a túlzsúfolt nagyvárosok közlekedési problémáit.

Egymillió embert érint a motorozás

– Kétszázezer aktív, a szezonban legalább hetente közlekedő motoros van Magyarországon, ám az összes regisztrált kétkerekű száma több mint egymillió – mondta el Kósa Lajos a hétvégén.

Talmácsi Gábor Palkovics László és Kósa Lajos a hazai MotoGP-pálya bejelentésén (MTI)

Persze ez alatt nem egymillió rendszámos motort kell érteni, hiszen azok száma éppen mostanában közelíti meg a 200 ezret, hanem az összes motorizált kétkerekűt. Azt hiszem, ez az első állami szintű nyilatkozat arról, hogy a motoros társadalom az nem egy észrevehetetlen, hibahatáron mozgó, pár emberes csoportosulás, hanem igenis százezrek tartoznak a motorosok táborához, ezért igenis számolni kell velük, amikor például arról döntenek, hogy milyen sportlétesítmény épül az országban.

Az utóbbi húsz évben megduplázódott a haza nagymotorok száma, és a hétvégi bejelentés szerint a robogókkal együtt már meghaladja a számuk az egymillió darabot

– A különböző vizsgálatok eredményeit látva a „kétkerekű alternatíva érdekesnek tűnik” – tette hozzá Kósa Lajos, valószínűleg arra utalva, hogy sokkal gördülékenyebb, gyorsabb és nem mellesleg környezetbarát lehet a városi közlekedés, ha autóról motorra váltanak az emberek.

Összességében tehát három dolog derült ki a hétvégi Rally EB-n tartott sajtótájékoztatón:

– aláírt szándéknyilatkozatot kapott a kormány a DORNA-tól a magyar MotoGP-futam rendezésére,

– végre helyén kezelik a kis- és nagymotorokat is beleszámolva több mint egymillió fős motoros társadalmat, ami alapjaiban változtathatja meg a hazai szabályozást, illetve a motorozás fejlesztését.

– a kormány február 28-ig végleges hozhat végleges döntést a helyszínről és a futamrendezésről.

Tulajdonképpen ennyi elég is lesz hétfőre – a hazai motorozás fejlesztése és a magyar MotoGP-futam egyaránt „ígéretesnek tűnik”, hogy a civilben kifejezetten sokat motorozó Kósa Lajost idézzük.

Continental 2019

Facebook Comments

5 Comments

  1. Nem tudom, de most erre mindkét oldal (támogatók, ellenzők) ráharapott!
    INkább ez mint a foci .

  2. 444.hu által kitiltott

    Na ebből megint óriás méretű lenyúlás lesz. Aztán úgy épül meg ahogyan a Balaton Ring. Jobb esetben az úszó VB-re az uszoda. 8 milliárd helyett 170 milliárd. ”
    hogy a civilben kifejezetten sokat motorozó Kósa Lajost idézzük.”Pont valamelyik nap írta meg valaki kompetens személy. hogy 4 év alatt sikerült 4 ezret beletenni a motorjába. Tényleg a nullához képest rengeteg. 🙂

  3. Németh Zoltán

    Mi köze, hogy hány motor van a Magyarországon ahhoz hogy 50 milliárd forintot el akarnak tapsolni egy motorverseny-pályára. Aki robogózik, motorozik, nem feltétlenül MOTOGP rajongó. Én például Talmácsi óta nem követem mi történik a versenyben.

  4. Ha közvetlen haszna nem feltétlenül, de közvetett haszna mindenképpen lehet a MotoGP rendezésnek. Jobban a szem elé kerül a motorozás (hírek, plakátok, események), amely így talán inkább eljut a fiatalokhoz is. Eléggé öregszik a motoros társadalom. Szélesedhet a hazai motorpiac is, ami által talán a gyártók komolyabban veszik Magyarországot.

  5. Vásárhelyi István

    Ok, legyen MotoGP pálya. Ha Kósa mondja, akkor biztos úgy is lesz😆… De azt is legalább ennyire szivesen hallanám, hogy rendbe teszik az utakat.

Válasz