GumiGuru: Sportos, de tartós abroncsot keresek az FZ6-ra

GumiGuru: Sportos, de tartós abroncsot keresek az FZ6-ra

- Kategória: Gumiguru

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted - Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

 

KÉRDÉS

Üdv Gumiguruk! Egy számomra körülményes és tanácstalan helyzetről kérnék segítséget: a motor egy 2006-os Yamaha Fz6-n, a motoros meg egy huligán... Évente 2 alkalommal Kakucsra megyek, 12 000+ kilométert tettem meg 2019-ben, javarészt csak itthoni szerpentinen és az M3-as pályán, 100-700 kilométeres napokkal Sportosan motorozok, néha a határokat feszegetve, főleg pályán.

BT016 Pro volt rajta, de a félállapotú papucs négyezer kilométer alatt elkopott

Utána egy Michelin Pilot Power 2 volt rajta, a kopásképe jó, egyenletesen fogyott a közepe és a széle, de a gumi akopás felénél elkezdett minden jel nélkül csúszni, sajna egy kakucsi percet be is gyűjtöttem vele.

Tudom ez a lehetetlen kategória, de kéne egy gumi, ami nagyon jól tapad és kibír egy szezont. De van egy sejtésem, hogy nem nagyon van ilyen kompromisszum.

Bridgestone BT023-at nézegettem és a Metzeler Z8 Interactot. Ez utóbbinak az alapabroncsa is feszített, nagy tömegű gépekhez való, ha jól tudom. Jó lehet az én kis pillekönnyű paripámhoz?

Köszönöm a választ és Boldog Új Esztendőt kívánok!

VÁLASZ

Kedves Kérdező! Sportgumival ilyen stílusú motorozás mellett egyik abroncs sem fogja tudni a kívánt távot, de nem is értem, hogy ez miért baj?! Tervezz egy elsővel és két hátsóval egy szezont így gond nélkül tudni fogja gyakorlatilag bármelyik modell - ha "huligán" vagy, akkor ne a gumin spórolj, mert abból megint perec lehet. Nem jó úgy határokat feszegetni, hogy abban a tudatban ülsz a gépen, hogy nem jó az abroncs rajta. Sokkal jobb gumikkal kellene ezt a gépet felszerelni, kicsit eljárt már az idő az említett típusok fölött, cirka 15 éve vannak a piacon. Ami nem jelenti azt, hogy ne tudnák azt, amit elvárhatunk tőlük és vannak olyan motorosok, akik teljesen elégedettek az ilyen gumik tudásával is, mert egyszerűen nincs többre igény és szükség. Ha pályázol, feszegeted a határokat, akkor viszont valami más kell.

Öreg túragumit pályára? Ugyan már...

Régi túraabroncsot végképp nem tennék fel, főleg nem BT023-at, de Z8-at sem. Tartósak? Igen, de egyszerűen nem pályázásra találták ki őket. Próbálj ki egy újabb fejlesztésű modellt: első ránézésre nem sok eltérés van egy új és egy korábbi abroncs között, de az első kanyar után meg fogod érteni, miért is tanácsoltam ezt. Dunlop MK3, Michelin Power RS, Pirelli Diablo Rosso III. Ezek a modellek még tartósnak is nevezhetőek - mármint a tapadásukhoz viszonyítva.

BikersPoison

Facebook Comments

Válasz