Rendőrség: „a gyorsulás nem gyorshajtás”

Rendőrség: „a gyorsulás nem gyorshajtás”

- Kategória: Kiemelt cikk

Holnaptól ismét 18-20 fokot mérhetünk Magyarországon, ezért ismét jelentkeztek a zsaruk, és a szezon elején összefoglalták, mire érdemes figyelni a motorosoknak.

- A kedvező időjárás beköszöntével ugrásszerűen megnő az utakon a motorosok száma, akiknél a baleseti kockázat átlag feletti. Ennek az oka, hogy a motorosokat nem védik passzív biztonságtechnikai eszközök (pl. karosszéria, energiaelnyelő zónák, biztonsági öv, légzsák st,), így baleset esetén nagyobb a sérülésveszély - állítják.

A motorbalesetek többségét 35 év alattiak szenvedik el

A baleseteknek több oka is van, de a legkiemelkedőbb rizikófaktort az emberi tényezőben kell keresni, vagyis képességeiket túl-, gépük teljesítményét pedig alulbecsülő vezetőkben. A „toplistán” jelenleg a relatív és valós gyorshajtás, elsőbbségi jog meg nem adása, az irányváltoztatás szabályainak be nem tartása és a szabálytalan előzés szerepel.

Városban gyorsabbak a motorok az autóknál, de ettől még nem gyorshajtók - szögezték le a zsaruk

Kiemelték a rendőrök, hogy a gyorsulás és a gyorshajtás korántsem ugyanaz, ezért kár kígyót-békát kiabálni a lámpánál tempósan elinduló motorosokra:

A motorosok akkor is dinamikusabban haladnak városban, ha amúgy nem lépik át a megengedett sebességet - idézték fel a rendőrök.

Újra leszögezték, hogy sok motorbalesetért felelősek a figyelmetlen sofőrök:

Gyakori koccanási ok, hogy az autós hirtelen meglát egy szabad helyet a másik sávban és azonnal odakapja a kormányt. Ha ott éppen jön egy motoros és nem néz a tükörbe, akkor be is löki egy másik autó alá - állítják.

Nem is a nagy sebességből adódnak a városon belüli motoros sérülések, hanem abból, hogy a motoros egy kisebb lökés után is beesik egy autó, vagy busz alá - tették hozzá.

Hasznos tanácsokkal és ingyenes vezetéstechnikai tréningekkel segítik a rendőrök a motorosokat

Szokás szerint emlékeztettek rá, hogy a gépet és magunkat is „készítsük fel” így szezon elején, különösen a fiatal vezetők, mert náluk a legnagyobb a baleset valószínűsége. A rendőrségi adatok szerint évente 7-800 balesetet okoznak a rendszámos motorok vezetői, és legalább ugyanennyi ütközésben vétlenek.

Megdöbbentő és elgondolkodtató, hogy a motoros balesetek résztvevőinek 70%-a (!) 35 évnél fiatalabb!

tették hozzá zárásként. Hogy minél kevesebb ütközés történjen, feltétlenül javasolják így tavasszal a ruházat és a gép alapos átvizsgálását, valamint a vezetéstechnikai tréningeket, melyeket egyébként rendszeresen tartanak az egyenruhások is, mégpedig ingyenesen.

BikersPoison

Facebook Comments

Válasz