Olvasói: drága a villanybringa, de szabályos?

Olvasói: drága a villanybringa, de szabályos?

- Kategória: Baleset-megelőzés, Cikkek

Robi eltévedt a jogi útvesztőben, amit nem is csodálunk. Ezen múlik, hogy szabályos-e az elektromos bringa vagy robogó.

Sziasztok! Öreg (54 éves) fejjel eldöntöttem, hogy újra bringázni kezdek. Elő is kotortam az öreg cangát, de sajnos a gravitáció magasról tesz rá, hogy mit szeretnék: kiköpöm a tüdőmet, mire feltekerek vele a nagyobb emelkedőkön. Három megoldást találtam rá, hogy ne vigyen el a légszomj, de melyik a szabályos? Hiába olvasom ezredszer is a KRESZ-t, abból nem derül ki:

- Pedálos villanyrobogó (300 W alatt)

- Átépítőszett a jelenlegi trekkinghez (akksi, első kerékbe épített, 300 W alatti villanymotor és „gázkar”)

- Használt, gyári e-kerékpár (az új megfizethetetlen)

Ti már többször foglalkoztatok a témával: melyik szabályos a háromból?

Motoros üdvözlettel,

Robi

Kedves Robi!

Sajnos ehhez nem elég a KRESZ-t bújni, a KÖHÉM-re is szükség lehet, de röviden ez a lényeg:

2. §, r/1) Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor segíti.

Illetve itt van még egy kis segítség: „konyhanyelven” magyarázzák el, mi különbözteti meg a szabályos villanybringát a szabálytalan villanyrobogótól:

A kulcs tehát az „emberi erő hajt” és „legfeljebb 300 W-os motor segíti”. Ez alapján semmiképpen nem kerékpár, ami úgy indul el, hogy nem muszáj tekerned - ezzel máris kiesett az első (pedálos villanyrobogó - 300 W) és a második (300 W-os átépítőkészlet „gázkarral”).

Az olcsó nem szabályos, a szabályos nem olcsó

Marad hát a „gyári” e-kerékpár, de az is csak akkor használható sisak, kötelező biztosítás stb. nélkül, ha muszáj tekerned ahhoz, hogy bekapcsoljon a villanymotor és segítse a haladást. Viszont a Te helyzetedben gyakorlatilag ez a legjobb megoldás, hiszen sík úton könnyedén suhan, és kisebb erőkifejtéssel jutsz fel az emelkedőn a célodhoz.

Nem vagyunk álszentek, jól tudjuk, hogy ezek használtan is kimondottan drágák (általában 350 ezertől indulnak a valóban szép és jó példányok), nem véletlen, hogy sokan keresik az olcsóbb kiskapukat. Viszont ha ez a célod, hogy nyugodtan, szabályosan bringázz és „ne vigyen el a légszomj”, akkor ez az egyetlen járható út.

Nyitókép: Illusztráció, forrás: Hegylakók Motoros Magazin-archívum

BikersPoison

Facebook Comments