Ausztria egy hétvége alatt – I.rész – Ideje pihenni, irány Türnitz!

- Kategória: Cikkek, Események, Túra

Mint minden motoros, jómagam is alig vártam tél végén, hogy eljöjjön a kikelet, mehessek túrázni és nézhessem a MotoGP-t, ám az idei szezon sajnos teljesen másként alakult. A „széles utat, gumifákat” helyét átvette a „viselj maszkot és maradj otthon!” mottó, de ettől még nem maradt el a túrázás sem. Kis pénzből, rögtönözve is igazán jót motoroztunk Alsó-Ausztriában.

A karantén alatti hónapokban sokat áhítoztam, hogy végre megérkezzen a szezon, belefőhessek a bőrruhába, majd este szalonnát süthessek barátnőmmel és a cimboráimmal, miközben egy jól lehűtött sört kortyolgatok. Noha erre egészen augusztusig kellett várnom, az élmény kárpótolt a sok-sok otthon töltött hétvégéért.

Egész télen a korábbi túráim képeit nézegettem, és majd megevett a fene, hogy ismét motorra ülhessek – erős függőség, de ez legyen a legkomolyabb „szenvedélybetegségem…”

Szerencse a szerencsétlenségben, hogy ha döcögősen is, de megindult az élet, így újra felszínre bújtak az elnyomott érzéseim. Július közepén nézegettem a térképet, napokig hezitáltam a hírek olvasása közben, végül az asztalra csaptam és azt mondtam: „Ebből elég, ideje kimozdulni!”. Egy derűs, szerdai napon felhívtam páromat, majd közöltem vele:„Baba, megvan a szállás, megyünk Ausztriába. Amíg dolgozom, kérlek, te készülődj a kirándulásra!”. Mivel bizonytalan, hogy mit hoz az emlegetett második hullám, így a pénztárcát csak résnyire akartam megnyitni, persze szép tájakról és a hajtűkanyarokban való motorozásról nem lemondva. Tervezéskor az volt a koncepciónk, hogy a kirándulás időtartama 3-5 nap lesz, maximum 2000 kilométert gurulunk, mivel az ország keleti részéből indulunk, a határ előtt megalszunk valahol. Ez több előnnyel is kecsegtetett, hiszen így elkerülhettem az autópályákat, itthon is csokorba gyűjthettem jó pár élvezetes szerpentint és nem kellett 6-700 kilométert lenyomni egyben az utassal és csomagokkal súlyosbított GSX-R-rel.

A türnitzi szálláshely ideális hajlék motorosoknak, ha csillagtúrát terveznek, sőt akkor is, ha átutazóban vannak. Kedves magyar tulajdonosok kezében van, akik nemcsak az üdvözlés és a fizetés pillanatában akarnak veled beszélgetni…

“Menjetek a Grossglocknerre, hiszen az olyan szép és oda is lejuttok ennyi idő alatt!”

Többen tanácsolták ezt, de már jártam a Grossglockneren, ami valóban gyönyörű, de azért végig rohanni pár nap alatt Ausztrián, elkerülve a jobbnál-jobb szerpentineket és látnivalókat csak azért, hogy skalpot gyűjthessünk a újabb matricával? Nos, így csak a lényeg marad ki – pont olyan, mintha a szénsavas üdítőből kiráznám a buborékokat mielőtt megiszom… Szerencsére a Türnitz-i szállás nincs messze a határtól, kedvesek a tulajdonosok, és a környék tele van gyönyörű látnivalókkal, fantasztikus kanyargós utakkal, melyek minőségét és íveit egyszerűen imádom!

turnitz motoros panzio
A panzióból percek alatt elérhető az ezer méter magas Annaberg-hágó, illetve Mariazell és a híres 21-es út is mindössze fél órára található

Mivel csak a határról indultam, tervben volt, hogy megyek még pár menetet a környékbeli utakon egyedül, miután befutunk. Ez végül több okból is meghiúsult (később részletesen elmesélem),  ezért inkább úgy döntöttem, hogy szisszentek egy hideg sört a szálláson, és meglátogatjuk a közeli bobpályát egy romantikus sétával egybekötve. Nem bántam meg, hiszen a település kimondottan szép, a patak gyönyörű, a bobozás pedig megkoronázta a napot. Lám, néha érdemes elengedni a motorozást, hiszen egész nap abban volt részünk, s az új élményektől teljesen feltöltődtem. Mire visszaértem, sikerült a mindennapi görcsösséget elfelejteni és fejben átállni a kikapcsolódásra, ráadásként pedig várt minket a friss vacsora, amit igazán jóízűen fogyasztottam el.

Egész napos motorozás után jóleső fáradtsággal ültünk be a társalgóba, ahol biliárdozás közben fogyaszthattunk sört az önkiszolgáló hűtőből

Jóleső fáradtsággal terültünk el a kiadós vacsora után az ágyon, és már alig vártuk, hogy reggel legyen, és felfedezzük Mariazell, Wildalpen és Hochkar környékét. A következő részben erről mesélek, összegyűjtve a legjobb utakat és a legfontosabb látnivalókat – tartsatok velünk akkor is!

Bármerre is indulj Türnitzből, ilyen remek utak várnak…

Hasznos blokk:

Utazási korlátozás: Ausztria az úgynevezett „zöld zónába” esik, tehát a magyar állampolgárok és a Magyarországon élők szabadon utazhatnak.

Közlekedési szabályok: Ausztriában ugyanolyan sebességhatárokkal számolhatsz, mint nálunk, leszámítva az országúton engedélyezett 100-as tempót, illetve a néhány látványúton, és ott is csak a motorosokra vonatkozó (!) 70-es korlátozást. Érdemes ezeket valóban betartani, mert bár a sógoroknál – ahogy mondani szokták – szigorúak, de igazságosak a rendőrök, a határok túllépése esetén súlyos pénzbírságra számíthatunk. Hogy pontosan mennyi az annyi, azt a  BussgeldKatalog Austria tartalmazza – érdemes átböngészni. Különösen figyelj a tempóra lakott területeken, mert ott „harapnak” legjobban!

A népszerű Kalte Kuchl is útba esik Türnitz felé…

Szállás: Mi a Türnitz panziót választottuk, mivel itt magyar házigazdáknál, kifejezetten jó áron szállhatunk meg, amit csak tetéz a mindig kiadós és felejthetetlenül finom reggeli/vacsora. A szállás elérhetősége: