„Hát semmi visszatartó ereje nincs a bírságnak?”

„Hát semmi visszatartó ereje nincs a bírságnak?”

- Kategória: Gyorshírek

Nem véletlenül tették ki egyszerre a két képet: az elsőn egykerekezett és 230-cal repesztett a motoros, a másikon – egy nappal később – már a meg nem adott elsőbbség miatt került bajba.

 

Az egyelőre nem derült ki, hogy szabályos sebességgel közelítve elkerülhető lett volna-e az ütközés, de az biztos, hogy a motoros ezúttal is gyorsabban ment a megengedettnél – derült ki a rendőrségi közleményből. Nem is maradt el a szokásos kommentáradat, élen a következő hozzászólással: „Hát semmi visszatartó ereje nincs a bírságnak?” Nyilván arra célzott a kedves olvasó, hogy biztos a motoros hibája volt a karambol.

Az előzmény: egy nappal korábban azért állították meg a motorost, mert majdnem 240-nel ment és egykeréken előzte a rendőrautót…

Kísértetiesen hasonlít az eset a legutóbbi, nagy port kavart motor balesetre, amikor szintén egy egykerekező hondás borzolta a kedélyeket, aki nem sokkal később ütközött egy elé kihajtó autóval.

Sok az okozott motorbaleset, de még több az elszenvedett

Kettős tanulsága van az egymáshoz nagyon hasonló karamboloknak. Egyrészt tisztán látszik a hozzászólásokból, hogy a laikusok jó része úgy látja: minden baleset azért történik, mert a motorosok száguldoznak és magasról tesznek a szabályokra.

„Ezúttal is túllépte a megengedett sebességet a motoros” – zengik az újságok. Az persze lemaradt, hogy ott 30-as tábla van, azaz nem „nehéz” gyorsan hajtani, és azt se feledjük, hogy ő haladt egyenesen…

Nem győzzük ismételni nekik: a többjárműves balesetekben, azaz mikor másik autóval karamboloznak, bizony nagyrészt vétlenek a motorvezetők – tízből hétszer a másik fél a hunyó. Másrészt 15 év alatt arányaiban 43%-kal csökkent az okozott motorbalesetek száma – azt hiszem, ez is önmagáért beszél.

Ugyanakkor – és elnézést a szóhasználatért – cseszhetjük az igazunkat és a statisztikánkat. A fél nyarat gipszben töltve aligha vigasztal a tudat, hogy nem Te hibáztál… Tetszik vagy sem, a motoros közlekedés alapja, hogy nem csak magadra vigyázol, hanem a lehető legtöbbet teszed azért, hogy más se árthasson neked. Egyszerűen muszáj felkészülnöd rá, hogy a nyílegyenes úton is befordulhat eléd egy autó, mert a sofőr meglátott egy üres parkolót – ugyanez történt itt, a tihanyi ütközésnél is.

Mielőtt ismét megkapjuk, hogy „védjük, mert motoros”: a nyomokat elnézve valószínűleg mindketten hibázhattak. A motoros tuti nem harminccal ment, a taxis pedig a nyílegyenes úton befordult elé…

Miből is áll ez a „felkészülés”? Egyrészt érdemes fokozott óvatossággal megközelíteni az ilyen kereszteződéseket, csomópontokat, plusz biztonságos, forgalom nélküli helyen begyakorolni, hogy mit tehetsz, amikor a figyelmetlen autós bevág eléd. Itt minden segítséget megtalálsz a gyakorláshoz: korábbi cikkünkből megismerheted a legnépszerűbb hazai vezetéstechnikai tréningeket, ahol szó szerint életmentő tudást sajátíthatsz el, illetve baleset-megelőzési sorozatunkból is megtanulhatod, hogy mit tehetsz, ha féktávon belül fordulnak ki eléd.

Continental 2019

Facebook Comments

Válasz