Egyre speciálisabbak a motoros lábbelik, mégpedig attól függően, hogy ingázásra, túrázásra, netán pályamotorozásra tervezték őket. Mindegyiknek megvan a maga előnye, de nem árt tisztában lenni a kompromisszumokkal, mielőtt beújítunk egyet.
Röviden, felesleges sallangok nélkül átfutjuk, hogy milyen alapvető kategóriákra oszthatók a motoros csizmák, illetve melyik milyen célra (és miért) ideális.
Rövidszárú modellek: a (nem csak) városi mindenesek
Rövid távra tökéletes választás, hiszen „civil” viseletként is helytáll, azaz kényelmes, ha nagyobb távokat kell gyalogolnod vagy egész nap viselned a melóban. Masszív protektorok védik a lábad, ez kívülről nem látszik – remek példa erre az AC4 WD -, holott az orrnál, saroknál, bokánál stb. is jókora protik bújnak meg.
Első ránézésre egyszerű utcai cipő, de ettől még benzin- és olajálló a talpa és a protektorok sem hiányoznak belőle (Daytona AC4 WD)
Ezekben simán bevállalhatsz egy városnézést, észre sem veszed, hogy a lábadon van, és nem kell tartalék edzőcipőt cipelned, ha bejárnád a Szlovák Paradicsomot vagy bármelyik túraösvényt. Nyilván nem ez lesz a társad krosszozáshoz, de nem is erre tervezték a kényelmes, rövidszárú modelleket, mint például a Moto Fun.
Csizma, de mégsem – rövidszárú motoros csizmák
Ha már nem kizárólag ingázás vagy néhány rövid karika a cél, de nem is akarsz kényelmetlen enduró- vagy versenycsizmában szenvedni, akkor ideális választás lehet a rövidszárú motoros csizma. További előnye, hogy akit esetleg vaskosabb lábszárral áldott meg a sors, az is könnyen beleugorhat ezekbe, és kényelmesen viselheti naphosszat, anélkül, hogy szorítaná a vádliját.
Daytona Shorty
Ráadásul megannyi különböző stílusban készülnek, így endurókhoz, cruiserekhez vagy egyszerű csupaszmotorokhoz is könnyen megtalálod a tökéletesen passzoló darabot. Az pedig már tényleg egyéne válogatja, hogy a remek szellőzés (nyári, városi motorozás) vagy a vízállóság a fontosabb szempont, s így választhatsz a perforált marhabőrből vagy akár Gore-Tex szövetből készült modellt is.
Csúcsminőségű túracsizmák – a világ végére és azon túl!
Itt már nincs kompromisszum: nagyfokú védelem, egyben kényelem jellemzi a túracsizmákat, ráadásul arra is gondoltak a tervezők, hogy egy forró nap végén ne legyen vegyi fegyver belőle – jellemzően Gore-Tex membrán gondoskodik a kiváló szellőzésről, mint például a Road Star GTX-ben vagy éppen a Trans Openben.
Kényelem és biztonság egyben – ez a mottó vezérli a túracsizmák tervezőit. Persze biztonság alatt most ne csak a protektorokra és egyéb betétekre gondoljunk, hiszen legalább ilyen fontos, hogy ne ázzon be és ne fázz fel benne egy hosszabb túrán (Daytona Road Star GTX)
Ezekben garantáltan nem lesz olyan érzésed a motoron töltött negyedik-ötödik nap után, hogy a csizma felhúzásának gondolata is taszít, mert az elmúlt pár ezer kilométeren meggyötörte a lábad. Egyeseknek talán riasztó lehet a prémium minőségű csizmák ára, de ne feledd, hogy ez hosszú távú befektetés, vagyis a következő 4-5 év túráinak kényelmét vásárolod meg azzal, ha minőségi holmit választasz. Arról nem beszélve, hogy egy vízálló csizma megvéd az esőben beázástól, egyszersmind felfázástól, így tuti nem kell a túra végén/után az ágyat nyomnod.
Sport- vagy versenycsizmák motorosoknak
Minél speciálisabb a motor és a motorozási stílus, annál sajátosabb felszerelésekre van szükséged – igaz ez a csizmákra is. A sportmotorral járók és a pályanapok rajongói nem akarnak egész napos sétákat tenni a lábbeliben, viszont mindennél fontosabb (motoron ülve) a kényelem, illetve hogy szabadon mozoghass súlypontáthelyezés közben.
Daytona Security Evo
Hangsúly a biztonságon: a csizma anyaga és protektorai is a maximális védelem jegyében fogantak, ami jól tetten érhető például a Security Evón. vagy a meglepő külsejű, igazán egyedi Speed Youngstersen. Legyen szó bármilyen tempójú elcsúszásról, esésről, nem a csizmán múlik, hogy nyeregben vagy gipszben töltöd a következő heteket.
Nem ér le a lábad? Ne motort, hanem csizmát cserélj!
A német Daytona mérnökei speciális csizmát fejlesztettek az alacsonyabb női és férfi motorosok számára. Nem elégedtek meg a profánnak tűnő megoldással (magasabb sarok), inkább belső sarokmagasság és a magasabb talp kombinációjával érték el, hogy oldalanként hat-hat centiméterrel (!) megnyújtsák a terpeszívhosszt.
Korántsem mindegy, hogy 78 vagy 84 centis ülésmagasságot vállalhatsz be… A Daytona SL Pilotban könnyebben leér a lábad a nyeregből
Így aztán olyanok is magabiztosan vezethetnek endurókat vagy szélesebb sportmotorokat, akiknek nem érne le a lába a magas építésű vagy terebélyes vasakról.
Ráadásul most még könnyebb döntened, mert szeptemberben komoly kedvezménnyel kaphatóak a német Daytona csizmái a hazai forgalmazónál. Összesen 35 különböző cipő és csizma szerepel a Daytona-akcióban, s ezeket fel is próbálhatod a Fokt Motor üzletében (1032 Budapest, Szőlő u. 82.), illetve tüzetesebben megnézheted a bolt honlapján, ahol felsorakozik a fél évszázados múltra visszatekintő német vállalat teljes kínálata.
A hegylakok.hu cookie-kat (sütiket) használ, hogy minőségibb szolgáltatást tudjon nyújtani. A weboldala böngészése közben elfogadja a cookie-k használatával a böngésző beállításai alapján. Cookie beállításokELFOGADOM
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Facebook Comments