Irány a sivatag? Megjelent az új Honda CRF300 RALLY

Irány a sivatag? Megjelent az új Honda CRF300 RALLY

- Kategória: Hírek

Bazi nagy hasmagasság, ralimotoros üléshelyzet, és új, még izmosabb erőforrás – ütős lett az új CRF300 RALLY.

 

Nem afféle divatenduró, sokkal inkább a terepezés egyszerű, mégis hatékony célszerszáma a ma leleplezett Honda CRF300 RALLY. Bár 250-es elődje is komoly erényekkel dicsekedhetett, az új 300-as minden tekintetben túltesz rajta.

Valódi ralimotor lett a Honda CRF300 RALLY

Először is nagyobb üzemanyagtartályt kapott a modell, így a hatótáv 412 (!) kilométerre nőtt, és izmosabb erőforrás ide vagy oda, csökkent a modell károsanyag-kibocsátása és menetkész tömege is.

Az első 5 váltófokozat rövidebb, míg a 6. hosszabb áttételezésű lett, alapáron rásegítős csúszókuplunggal felszerelt a modell

A váz és a felfüggesztés átalakítása révén nőtt a szabad hasmagasság, immáron 275 mm, viszont jelentősen könnyebb lett a modell, mindössze 153 kg menetkészen. A teljesítmény immáron 27,3 lóerő, míg a forgatónyomaték 26 Nm-re nőtt, mely főként annak köszönhető, hogy 286 köbcentire nőtt a hengerűrtartalom és teljesen átalakították a szívóoldali vezérlést, valamint a kipufogórendszert.

Újítás, hogy az elöl változatlan méretű ülés hátrafelé szélesedik, s hogy hosszú távon is kényelmes legyen, ülőlapja 20 mm-rel terebélyesebb az előző modellénél

Szintén újdonság, hogy első 5 váltófokozat rövidebb, míg a 6. hosszabb áttételezésű lett, alapáron rásegítős csúszókuplunggal felszerelt a modell, és a karcsúbb, egyszersmind  rugalmasabb váznak és lengővillának köszönhetően több visszajelzés jut el a vezetőhöz.

Az új erőforrás és kipufogórendszer révén jelentősen nőtt a teljesítmény, illetve csökkent a károsanyag-kibocsátás

Újítás, hogy az elöl változatlan méretű ülés hátrafelé szélesedik, s hogy hosszú távon is kényelmes legyen, ülőlapja 20 mm-rel terebélyesebb az előző modellénél, viszont a keskeny első résznek köszönhetően nem zavarja a vezetőt a mozgásban.

Már a modell hazai árát is ismerjük: 2 369 000 Ft-ba kerül a negyedliteres elődnél könnyebb és erősebb CRF300 RALLY.

Műszaki adatok – Honda CRF300 RALLY

ERŐFORRÁS
Erőforrás típusa Egyhengeres, DOHC-vezérlésű, folyadékhűtésű
Összlökettérfogat (cm³) 286
Szelepek száma 4
Furat x löket (mm) 76,0 x 63,0
Sűrítési viszony 10,7:1
Legnagyobb forgatónyomaték 27,3 LE (20,1 kW)/8500 f./perc
Legnagyobb forgatónyomaték 26,1 Nm/6750 f./perc
Olajmennyiség 1,8 L
ÜZEMANYAG-RENDSZER  
Porlasztás PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendező
Üzemanyagtartály befogadóképessége  12,8 L
Üzemanyag-fogyasztás 3,1 L/100 km
CO2-kibocsátás (WMTC) 73 g/km
ELEKTRONIKAI RENDSZER  
Akkumulátor típusa és kapacitása 12 V/7 Ah
ERŐÁTVITEL  
Tengelykapcsoló felépítése Olajfürdős, többtárcsás, rásegítéses, nyomatékhatárolós tengelykapcsoló
Váltó felépítése Hatfokozatú
Végáttétel Lánc
VÁZ  
Váz típusa Acélból készült, dupla bölcsőváz
VÁZ ÉS FUTÓMŰ  
Méretek (h x sz x m) 2230 x 820 x 1200 mm
Tengelytáv 1455 mm
Villaszög 27,5°
Utánfutás 109 mm
Ülésmagasság 880 mm
Szabad hasmagasság 285 mm
Menetkész tömeg 153 kg
Fordulókör sugara 2,2 m
FELFÜGGESZTÉS  
Elöl 43 mm- es csúszószár-átmérőjű, fordított teleszkóppár
Hátul Pro-Link himbarendszer, központi rugóstag, alumínium lengővilla
KEREKEK  
Elöl Fűzöttküllős, alumínium
Hátul Fűzöttküllős, alumínium
Abroncsméret elöl 80/100-21M/C 51P
Abroncsméret hátul 120/80-18M/C 62P
FÉKRENDSZER  
ABS típusa Kétcsatornás
Első fék 256 x 3,5 mm-es tárcsa kétdugattyús féknyereggel
Hátsó fék 220 x 4,5 mm-es tárcsa egydugattyús féknyereggel
Continental 2019

Facebook Comments

Válasz