Olcsóbb, mint a BKV-bérlet: 700 km-es hatótávú 125-ös a KSR-től

Olcsóbb, mint a BKV-bérlet: 700 km-es hatótávú 125-ös a KSR-től

- Kategória: Hírek

Még hogy a motorozás luxus? Mi sem cáfolja ezt hitelesebben, mint az osztrák KSR Moto modellje, a GRS 125, melyet nemcsak az ára, hanem a fenntartási költsége is baráti.

 

Köztudott, hogy az utóbbi években megnőtt a kereslet a 125-ös, váltós motorkerékpárokra, ami nem is csoda, hiszen könnyű, megfizethető gépek, fogyasztásuk pedig már-már rekordgyanús – jellemzően 2-3 literrel beérik százanként.

KSR Moto GRS125: több mint 700 kilométer  egy tankkal

A 125-ös, váltós motorok egyik legkedvezőbb árú képviselője a GRS 125, mely 978 ezer forintot kóstál, ám nem véletlenül került fel nettó árral is (771 646 Ft) a forgalmazó honlapjára. Ennek oka, hogy a hazai törvények szerint a társaságok és vállalkozók visszaigényelhetik az ÁFA-t a céges használatra vásárolt gépek árából. Hogy pontosan miként és milyen feltételek mellett, arról itt írtunk korábban. Lássuk, mit érdemes tudni a GRS 125-ről:

Miként a videóból is kiderült, a kedvező ár mellett a csekély fogyasztás és a kiemelkedő hatótáv a modell legfőbb erénye. Gyors fejszámolás után kiderül, hogy még azoknak is elég havonta egyszer tankolni (!), akik napi 30-40 kilométert ingáznak a motorral.

Kényelmes hátsó ülés, elegendő lábtér és masszív kapaszkodó – látszik, hogy fontos szempont volt tervezéskor az utasszállítás

Lássuk be, ezzel aligha versenyezhet bármilyen közlekedési forma – beleértve a tömegközlekedést is –, hiszen a havi öt-hatezer forintos benzinköltség a legnagyobb tétel, míg a kötelező biztosítás, teljesítményadó stb. havi pár száz forintos költsége már eltörpül mellette.

Több mint 700 kilométer egy tankkal? Hihetetlen, hogy a takarékos 125-össel pár ezer forintból lemehetsz a Garda-tóra…

Cserébe ezzel szabadon használhatóak a buszsávok, nem kell fizetni a közterületen működő parkolókban és nem mellesleg órákat spórolhatnak vele az autóból motorra ülők – egyszerűen ideális a mindennapi ingázásra.

Ez a valódi környezetvédelem: a 11 lovas GRS 125 károsanyag-kibocsátása mindössze 54 g/km. Ha ehhez hozzászámítjuk, hogy sokkal kevesebb üzemórát megy a motor azonos forgalmi helyzetben, mint egy autó, máris kiderül, miért a motorozás a legpraktikusabb városi közlekedési forma…

Az már csak hab a tortán, hogy ezzel nemcsak lakott területen, hanem azon kívül is tarthatjuk a forgalom ritmusát, vagyis városi és elővárosi ingázásra is alkalmas az osztrákok formás 125-öse.

Műszaki adatok – KSR Moto GRS 125

Típus: KSR MOTO GRS 125
Hengerűrtartalom (cm3): 125
Legnagyobb teljesítmény (KW/LE): 8/11
Hajtóanyagtartály (L): 17
Sebességváltó: 5 fokozatú
Saját tömeg: 150 kg
Indítás: Elektromos önindító
Fékek: elöl és hátul tárcsafék
Szállítható személyek száma: 2 fő
Hossz: 2050 mm
Szélesség: 810 mm
Magasság: 1100 mm
Tengelytáv.: 1360 mm
Színek: Szürke, fegyverszürke, narancs, fehér, fekete
Fogyasztás: 2,3 l/100 km
Károsanyag-kibocsátás: 54 g/km
Első gumi és kerék méret: 100/80-17″
Hátsó gumi és kerék méret: 130/80-17″
Ülésmagasság: 800 mm
Continental 2019

Facebook Comments

Válasz