A jövő most kezdődik: Harley-Davidson Pan America

A jövő most kezdődik: Harley-Davidson Pan America

- Kategória: Hírek

Kereken 150 lóerős teljesítmény, 127 Nm-es forgatónyomaték és a világon először (!) elektronikusan állítható ülésmagasság jellemzi a Harley újdonságát. A Pan America tele van nagy ötletekkel és úttörő megoldásokkal.

 

Végre lehullt a lepel a milwaukee-i kalandmotorról, és kiderült, hogy a jókora, 1580 millis tengelytáv és a hatalmas erőforrás dacára mindössze 245 kilóval mérlegel, a legnehezebb változata pedig a Special, ami alatt 258 kilót mutat a kijelző.

Menet közben állítható ülésmagasság? A Harley-Davidson Pan America ezt is tudja…

A 2021 nyarától kapható Pan America nyeregmagassága 848 és 873 mm közötti tartományban állítható, ám ennél sokkal fontosabb, hogy az „okosfutóművel” felszerelt változat gombnyomásra 50 milliméterrel süllyeszthető, hogy az alacsonyabb pilóták is magabiztosan talajt érjenek róla.

A szkeptikusok persze rögtön rávághatnák, hogy milyen terepmotor az, amit „földig ültetnek”, ám a Harley mérnökei úgy oldották meg a süllyesztést, hogy attól sem a szabad hasmagasság (!), sem az elérhető dőlésszög nem változik, sőt még a rugóút sem.

A 60 fokos hengerszögű erőforrás is teherviselő elem, ehhez kapcsolódik a két részből álló váz és a segédváz is

Teljesítményéhez illő a fékrendszer is, mely kanyar-ABS-szel és a fékerőelosztóval (C-ELB) társított, azaz annak megfelelően avatkozik közbe, hogy éppen mekkorát dönt és milyen gyorsan halad a pilóta. A korábbi Harley-khoz viszonyítva kész űrtechnika a fékrendszer, mely a Brembo és a Harley-Davidson közös fejlesztése. A radiálisan rögzített, négydugattyús első nyeregben kereken 30 mm-es átmérőjű dugattyúk dolgoznak, a tárcsaméret pedig a megszokott, 320 mm.

Valódi terepmotor: a fékpedál pozíciója szerszám nélkül állítható, így terepezés előtt csak át kell pattintani, hogy állva is kényelmesen lassíthass a Harley-val

Naprakész felfüggesztést kapott a modell, elöl és hátul is a Showa bevált alkatrészei dolgoznak: a 47 millis csúszószár-átmérőjű BFF villa és a BRFC központi rugóstag is minden paraméterében állítható. Ennél is egyszerűbb kedvünk szerint behangolni az aktív felfüggesztést, elvégre abban öt előre programozott beállítást találunk, de ezek menet közben változhatnak is, attól függően, az IMU milyen terhelést, sebességet, dőlésszöget, gyorsulást érzékel éppen.

Mart alumínium kerékszett és lengővilla egy Harley-n? Mindent megtettek a mérnökök, hogy a lehető legkisebbre szorítsák le a rugózatlan tömeget

A kipörgés-, egykerekezés- és visszagurulás-gátló már tényleg csak hab a tortán, ráadásul a segédletek kikapcsolhatóak, ha olyan kemény terepre téved a vezető, ahol ezek már inkább hátráltatják, mintsem segítik az előrehaladásban. A júniustól kapható Harley-Davidson Pan America nettó 13 ezer eurós, azaz átszámítva hozzávetőleg hatmillió forintos áron kerül az üzletekbe, míg a gazdagabb felszereltségű Special kétezer euróval kóstál többet.

Harley-Davidson Pan America – Galéria

 

 

Continental 2019