Egy nap a Balatonon. Ötvenezerér’?!

Egy nap a Balatonon. Ötvenezerér’?!

- Kategória: Ajánló, Karbantartás, Kiemelt cikk

Mennyibe kerül a motorozás? Mi összeszámoltuk. Ha félsz az eredménytől, akár meg se nyisd… mi is megijedtünk.

Hétvégén lemegyünk Szigligetre? – kérdezte, én pedig rögtön rávágtam: Persze, mehetünk! Van 50 000 forintod a karikára? – Micsoda?!

Évekig motoroztam én is úgy, hogy – egy túra távolságát az aktuális fogyasztással felszorozva – zsebre tettem annak az ötven/száz liter benzinnek megfelelő összeget, és elindultam. Mígnem egy téli estén, a motor tavaszi felkészítését számolgatva előkerült egy meglepő összeg: a várhatóan 5-6000 kilométeres szezon, egy nagyjából százezer forintos összeggel fog indulni, és ez csak az első szerviz költsége lesz. Egy táblázat segítségével összeadtam, hogy egy kilométerre vetítve, mennyibe kerül a motor fenntartása és működtetése.

Amikor olyan számok, mint az éves szinten százezres nagyságú adók és motortárolási díjak, illetve a hasonló nagyságú értékvesztés (igen, ilyen is van) is előkerültek, már egészen eltorzult képpel bámultam a monitort: úristen, miből fizetem én mindezt?

A példaként felhozott motorok, középkategóriájú (600-750), kettő és nyolc éves gépek, nagyrészt utcai használatban. Feltételezzünk, hogy öt éves időtartamra vásároltuk a motort – az olcsóbbat készpénzre, a drágábbat hitelre – és úgy alakult, hogy egy kisebb összeget a gépünk tárolásra is el kellett különítenünk.

Az olajcsere – bármennyit motorozunk – éves költséget jelent, munkadíjjal együtt sem több húszezernél. Az olcsóbb túrasport motor szezononként kér első és hátsó gumit, a sportmotor ugyan hasonló időtartamon, de kevesebb megtett kilométer alatt fogyasztja el ugyanezt az első-hátsó készletet. Minden második szezonban fékbetéteket cserélünk, a fiatal életkor miatt most a tárcsák állapotát és kopását figyelmen kívül hagyjuk. A láncszett nagyjából két-három nyarat szolgál ki alattunk, legalább ilyen időközönként az összes folyadékot (hűtő- és fékfolyadék, teleszkópok kenőanyagai stb.) cserélnünk kell. Még korántsem értünk a végére, pedig a legfajsúlyosabb tételt, a fogyasztást még fel sem emlegettük. A mai benzinárak mellett, egy digitális csuklóval megáldott motoros abból is elcsorgat két-háromszázezer forintnyi mennyiséget egy szezon alatt. Szándékosan eltekintettünk olyan élethelyzetektől, amikor nagyobb javításra szorul a motorblokk, vagy baleset miatt kell önrészt fizetnünk.

Ha egy helyben áll, akkor is pénzbe kerül

A tél – kigondolta volna – igazi áldás: nem kopik a gumi és a fékbetét, nem fogy a benzin, és nem költünk autópályadíjra sem. Mennyire borzasztó, hogy ettől még a casco, a motortárolás, a hitel részletei és az értékvesztés ugyanúgy jelen vannak. Szinte fél év telik úgy el, hogy a motor végigsimítása az egyetlen örömünk, miközben újabb százezrekkel lettünk könnyebbek.

Motor fenntartási költségei.xls

Íme a táblázat: saját költségeit behelyettesítve bárki kiszámolhatja, mennyi is az annyi. Két motorral ötvenezer forintba kerülne az alig kétszáz kilométerre lévő balatoni nevezetesség.

És ez nem egy túra – csak egy kellemes délután, amit motorozással töltünk. Áldom azt a kevés eszemet, hogy nem egy új, behitelezett sportmotort vettünk…

Continental 2019

Facebook Comments

59 Comments

  1. Na ecsém ezek után motorozzon a f.szom! Nincs nekem erre pénzem! Eladom a naccsirkét is és veszek egy szutyuki stiftet! A. pontból B.-be az is elvisz. Ezt csak az ilyen KULÁKok bírják mint Ti! Biztos bűnözők vagytok, abból telik ilyen drága hobbira. én veszek inkább egy bélyeg gyűjtő füzetet!

  2. ui.: szép ez a KUTYASZAKI a képen!

  3. …szép, szép. Már csak a pilóta hiányzik a nyergéből 😉

  4. Meglesz az is, DE! mielőtt amatőr balfaszként kinyírnám magam, vagy ami még rosszabb: egy komplett stiftes családot, kéne nekem némi gyakorlati oktatás! Tudtok rá valami okosat?

  5. Drága sport a motorozás az biztos.
    Kellett nekem megszálott motorosnak lennem?
    Nem is szabad számolgatni. 🙂

    Kíváncsiságból letöltöttem a táblázatot.
    Picit komolyabbra számítottam. Sehol egy képlet, csak fix értékek beírva. Még a végösszegnél is.
    Fogyasztás hogy jött ki? Elosztottam az összeget 9700-al, az eredményt még 6-al, úgy 358Ft jött ki egy liter benzinre.

    Nem kötekszek, csak kíváncsi vagyok.
    Mondjuk így este 11-kor már nehezemre esik a gondolkodás.
    Megyek is aludni.

  6. @Karesz: igen, drága sport, ez biztos.

    1, képletet szándékosan nem írtam, csak beírod a saját adataid, és kijelölve a sort egyszerűen leolvasod az összeget.
    2, fogyasztás: én 6,2 L értékkel számoltam – ez kicsit magasabb, mint amit valójában fogyaszt a gép, de így kompenzálja, ha pl. Olaszországban, az autópályán tankolunk, ami lényegesen drágább tud lenni, még az itthoni áraknál is.

    Hamarosan az is kiderül, hogy pontosan mennyivel, ugyanis június elején a Dolomitokba kirándulunk – ott aztán tényleg gyorsan pörögnek a forintok… vagyis az eurocentek 🙂

  7. Van még egy hozzá sorolandó tétel: A motoros ruházata, sisak, stb.
    Ennek az árát is visszaoszthatnád egy évre, vagy akár km-re is… (én minden új motoromhoz új sisakot is választok)
    De ha már itt tartunk, azt sem számoltad hozzá, mennyit mentél, költöttél, telefonáltál, stb, mire kiválasztottad, megvetted, hazavitted… meg vettél mentőkészletet is, még a törzskönyvét is Te fizetted, de ez már csak kekeckedés.

    Egyébként, vannak ott lehetséges költségmegtakarítások, amiket az élet és a józan ész diktál. Pl: motortárolás (én vállalom, hogy a kisebb összegért, mindkét motort tárolom), vagy: ki hallott és látott már olyant, hogy a hivatalos márkaszervizben lengéscsillapító, ill. fékolajat cseréltek??? Én is kb ennyit megyek évente, konkrétan fel sem merültek ezek a kérdések (a Márkaszervizben) és mivel ott voltam, nem szerepelhet ez a tétel a számlában sem. Ha az olajcsere periódus pl az esetemben 12ekm, biztos nem cserélek évente! Semmi sem indokolja (csak a szerviz = fogyasztói társadalomban élünk), hogy fele futásteljesítménynél olaj- és szűrője cserélve legyen, a légszűrő úgyszintén a tényleges km teljesítmény után.

    Én is kiszámoltam a motorom tényleges költségeit, felére(!) sem jön ki (Vara).

  8. @Jani55: a ruházat nagyon eltérő – nekem hosszútávú túrázásra is elegendő, az alig 25 ezerbe kerülő kabát-nadrág páros, a húszezres csizmám is öt éve szolgál. Ezért nem vettem bele, mert X és 5X összeggel is szerepelhet.
    – Megtakarítás: a modern, szintetikus olajok ugyan jobb hőtűrésűek, mint a régebbi ásványi olajok, de egy nyáron át nyúzva, plusz 6 hónapot állva sokat veszít a kenőképességéből. Nekem akkor nyugodt a lelkem, ha nem spórolom el azt a tizenötezer forintot évente.
    – Kenőanyagok: a fékfolyadékot pedig MUSZÁJ kétévente, először én sem hittem. Aztán a PassoPordoin lefele, felforrt(!) a három éves fékolajam, és beesett a fékpedál… na inkább a kétévenkénti filléres csere, mint egy ilyen élmény.
    – az első teleszkópban lévő olaj dettó, egy “másik motort” kapsz vissza, miután kicserélték a csillapításért felelős olajat.

    A “fele sem” összeg, pontosan hány forintra jött ki? Tényleg érdekel, nyilván nem tökéletes a számolásom, csak a saját tapasztalatot tükröti.

  9. Az én számaim:
    Vétel (névreírva, forgalombahelyezve, új sisak, ruha, stb: 3MFt
    Tervezek 4 évre, ill. 40ekm-re, ekkor érje a motorom a vételár felét, tehát: 1,5 MFt/4év,
    éves köt. bizt: 10eFt/év = 40eFt/4év
    telj adó: 25eFt/év = 100eFt/4év
    műszaki vizsga 2x 10eFt = 20eFt/4év
    olaj+ sz 40ekm-re (3 alkalom) = 30 eFt/4év
    láncszett 1 garn, 40ekm-re = 60eFt/4év
    gumik 3 garn, 40ekm-re = 240eFt/4év
    akármikre 50eFt/év = 200eFt/4év

    ez felfelé kerekítve 55Ft/km!

    Benzin: (6l/100km-el és 350Ft/l-el számolva) 40ekm-re (2400liter) 21 Ft/km-re jön ki (ami ugye lehet több is, kevesebb is, sokmindentől függ).

    Tehát benzinnel együtt 76Ft/km(!)

  10. Motor zzr250 fogyasztás:) max. 4liter kötelező 5600Ft/év:)
    Amire kényes az az olaj a 10/40 es kicsit hig neki!
    amúgy 2személyel 15évesen 160km/h és nem fogyaszt többet viszont cserébe kicsit a nyomaték hiányzik de kezdő motornak , ideális és olcsó!

  11. Nyilván, a Te helyzeted könyebb: a motortárolás, és (jellemzően) új motornál a hitel költségei sokat tesznek ki, egy ilyen kaliberű motor esetében akár 30-40 forintot is, kilométerenként.
    Amin viszont meglepődtem: az új Hondába TÍZEZER(?) forintba kerül az olaj-olajszűrő-munkadíj hármasa?

    Meglepően kevésnek találom, ahogy a 40ezres lánc élettartamot soknak: a nagy V2-esre rendesen tépi a láncot – persze ez ccsuklófüggő is.

  12. No nézzük szép sorjában, szerintem a rekordot eddig én fogom tartani.
    2007 júliusa óra van meg a motor, 12.000 kilóméter került bele, előfordult hogy állt a szerelőnél, illetve olyan szerelőnél volt akinek nem volt ideje foglalkozni vele stb, ne menjünk bele.
    Kötelező f@szságok: 165.500
    Átiratás 15500
    törzskönyv, forgalmi 12000
    biztositás 11000
    Eredetvizsga – amennyiben volt ilyen – 17000
    Biztositás, teljesitmény adó azóta: 110.000

    Ruha: 141.000
    Shox mondial kabát 33000
    Shox mondial nadrág 35000
    Lazer vertigo Red Dragon bukó 33000
    Shox suzuka kesztyű 12000
    Trace Csizma 26000
    maszk 2000

    Szervizelés: 540.000
    Szelepfedéltömités 7500
    DID vezérműlánc 18400
    Vezérműlánc csere – téves rendelés 5800
    Carbon deknivédő 8500
    Km óra spirál 4000
    4Liter olaj + szűrő 12000
    Fékolaj csere 2000
    Lánc 3000
    Lánc spray Fusch taknyolós 2000
    Vezérműlánc szerelés + karbiszinkron + tisztitás 24000
    Első lánckerék 2800
    Hátsó lánckerék 8000
    DID Hajtáslánc O-Ring 15200
    Láncszett csere – baszott drága volt 8500
    Gyertya NGK CR9E 4X1841 7364
    Légzűrő 1330
    Postaktg 1000
    Hengerfejtömités 6000
    Ipone olaj 5L + posta 14000
    Hengerfej felujitás ( 6 szelep, 16 szelepszárszim, hézagok, sikolás, becsiszolás) 2000jatt 65000
    Szerelő 45000
    Sisakháló + 4db zx400r kipufogógyűrű 4000
    Akkumulátor 12000
    Pirelli D207 120/70 8000
    Metzeler Z3 RS 120/60 + posta 2500 12500
    Michelin macadam 90X 150/70 + posta 2500 12500
    Gumiszerelés centrírozás 6000
    Szelepfedéltömités +4db tömitőgyűrű+ posta 9700
    Karbiszinkron, tömitéscsere, kompressziómérés 15000
    Fém fékcső Goodridge 20000
    Fékfolyadék Motul 5.1 3400
    Bowdenjavitó készlet soha többet + posta 2500
    Kuplungbowden + posta 1500 4700
    Fusch 10W40 5L + hiflo hf303 szűrő 1500 11500
    Fesszabályzó Geritől 8000
    Feszültségmérő Pixtronictól 3200
    Loctite 5920 2610
    Lábtartó hegesztés 3000
    Kiyo laserpro 3 51450
    Fork oil 1L 2500
    Fusch silkolene 10W40 1L 1800
    12es, 14es imbusz 2300
    Digitális km óra 199ig 4900
    100/80 izzó 890
    Idomtartók, olajcső 4000
    Vázszinter 15000
    Lengőkarszinter 5000
    Mol teflonos láncspray 2490
    Nyomógombok, kontaktspray, ezetékek, saruk, vászonszalag 7000
    Teleszkóp szimmering 2500
    érvéghüvelyek 800
    4.8 fúószár 100
    3db zsirzógomb (50) + 4db gyertyapipa takaró gumi (63) 400
    csavarok 850
    Robinak aksira 10000
    Nyomatékkulcs 28-210 10000
    22,24,30 dugókulcs yomatékkulcshoz + adapter 4500
    Karburátor szinkron teszter 4000
    Bukógomba 5000

    Benzin: 223.000
    12.000km, 6 liter átlagfogyasztás, 310ft/l-el számoltam

    Kerekitett értékekkkel 940.000 forintnál járok, ebben nincs benne a zesetleges benzinköltség, amkor autóval kellett menni alkatrészek után, némi postaköltség is feledésbe merült a telefonköltséggel, utánajárással együtt, és nem beszélve a saját időmről, ami nem kevés, figyelembe véve hogy az utóbbi időben amit csak lehet saját magamnak csinálok.
    Ezeket összevetve nyugodtan beszélhetünk 1.000.000 forint kiadásról alsóhangon lassan 3 év alatt, ebből kijön hogy 83 forint/ kilométer
    A motor árát nem vettem bele, abban az esetben egyből felmegy 130 forint fölé a kilométerekre vetitett költség. Érdekes belegondolni hogy egy laza 200 kilométeres karika a környéken egy vasárnap délután 26000 forintba kerül

  13. Igen, az előző olajcserém 10eFt alatt volt (Honda kiszerelés, szűrővel együtt, a Hondánál), a mostani szerviz gumicserékkel, mindenekkel 30egynéhány eFt-volt számlára, ugyanott (gumikat én vittem).
    A lánc 40 ekm-re: (ugye alapból van új lánc az új motoron), én terveztem 1 garn. cserét és megy eladásra (az eladásra szánt motorra már nem veszünk új szettet). De ha nem jön össze, akkor sincs semmi gond, kilométerenként kb 1Ft-ot játszik, az “akármik” sorba tenném.

    A motortárolási ajánlatom áll, elfér az enyém mellett…

  14. Bocs, lemaradt: 30-40Ft-ot (km-enként) írtál a hitelek miatt de avval együtt is nagyon sok a 180! Lásd: nekem 76Ft/km BENZINNEL EGYÜTT!

  15. @Jani55: nyilván több lesz, egy pályán (is) használt szupersportmotor fenntartása, mint egy túrázásra használt túramotoré – ez egyértelmű.

  16. kutya! Legyen szabad még egy gondolatot:

    “Nekünk, két motorral, 50eFt-ba kerül az alig 180 km-re lévő balatoni nevezetesség.” Ezt írtad. Értelmezve:

    Nem tudom, honnan számolod a 180km-t, nem is érdekes! (mert ha 180km-re laktok, szoroznod kell kettővel, a visszaút is számít!!!)

    (68,5+184,2=252,7 Ft/km, és ez szorozva 2X180km-el, az inkább 91eFT-ra jön ki, még ijesztőbb szám)

  17. @Jani55:

    68,5 Ft / km x 360 km = 24 660 Ft ez két motorral szorozva kb. 50EFt lesz. A másik motor ugyanilyen ZZR, mint az enyém is.

  18. Jani55: a szerző a Te 40ezer km-es láncodban kételkedik, miközben egy másik postban (“Karbantartás” linknél) Ő maga számol be ilyenről …

    Ezeknek a költségeknek a jelentős része a motor megvétele előtt -némi odafigyeléssel- kiszámítható lett volna, és akkor nincs min meglepődni!

  19. @Audimania: igen, meglepődtem: én még nem találkoztam ezres, V2-es motorral, ami 25 000 kilométernél többet ment volna el, egy láncszettel. A szervizben – jellemzően – 17-24ezer között cserélik a szetteket az ilyen kaliberű motorokon, tehát átlagban felénél, mint amiről beszélünk.
    Az megint más kérdés, hogy én (fele akkora nyomatékú motorral) sok-sok országúti kilométerrel itt járok éppen – ettől még a tendencia, amit a szervizekben látok, teljesen más.

  20. @kutya: Visszaolvastam. Elkerülte a figyelmem a zárójelbe tett Vara 🙂
    Azért, ha valaki jellemzően pl. a fordulatszám alsó felében használja a gépet, és rendesen ápolja a láncot, nem tűnik lehetetlennek az erősebb géppel sem. Én meg majd meglátom, hogy mennyit tud, és ha elkopott, megírom 🙂

  21. @Audimania: feltétlenül várjuk! 🙂 Már csak magam megnyugtatása miatt is – az nem lehet normális, hogy ennyi nyúzás után is tartja magát az öreg O-ringes lánc a Kawámon! 😀
    (igaz, furán néznek rám a népek, amikor egy évben kétszer tartok “nagymosást” a láncon, és környékén…)

  22. Hali!

    Szerintem ezt így nem lehet kiszámolni. Nekem a 600-as motorra, a hitelt nem nézve kb 93 ft-ra jött ki kilométerenként, és évi átlag 17500km-t megyek vele. Akkor ez most hogy lehet arányban. Több kilómétert megyek és kevesebbett kopik a járgány? Nem szervízbe kell vinni, hanem ésszel otthon ki lehet cserélni a fékbetéteket, az olajat, szűrőket, stb… Máris olcsóbb…

    Az autózás nekem drágább, mivel öreg a verdám és váratlanul kb 100.000 Ft / hó kiadást jelent nekem. Az autó ér kb 300.000 Ft-ot, és szinte csak munkába járásra használom. Ehhez képest az elmúlt 3 hónap alatt 200 ezer forintomban került a javítási költségek, valamint 50.000-be, hogy feltörték. Most hazafele valszeg trafiba mentem, az is lesz 30-60 ezer, ez a jövő havi általános adóm lesz. Szóval kalkulálva inkább arra jutok, hogy motorozni még mindig olcsóbb, de az egészből a legdrágább az, ha doglozol.

    Iszonyú sokba kerül a munkám. Ha nem dolgoznék, akkor közlekednem sem kéne, csak hobbimotorozni, és lényegesen kevesebb pénzembe kerülne az életem.

    Tehát, ha valakinek javasolhatom, akkor helyben dolgozzon, minél kevessebb bejárással, mert ha járművet használ, akkor fele fizetését adókra fogja költeni.

    Bocs, hoyg offtopicot csináltam belőle.

  23. @JeeFoo: szó sincs offtopic-ról, hiszen pont arra világítottál rá, ami az egész írásnak a lényege: a mai motorok járulékos költségei igen magasak. Ezért, ha több kilométert mész egy évben, az egyértelműen csökkenti, a költség/km arányszámot.
    Az “otthon majd én kicserélem” szándékosan maradt ki a felsorolásból – hiszen azt, hogy az embernek a saját munkája mennyibe kerül, nem meghatározható egyetlen összeggel. Ezen felül, nincs mindenkinek olyan szaktudása/szerszám háttere, hogy egy-kétéves sportmotorokat bütyköljön a garázsában – így ők bizony szervizre szorulnak, minden egyes olajcserekor.
    Az autó megint egy másik történet, megérne az is egy részletes felsorolást – én is jártam már 40 forintos, és 300 forintos kilométerköltséggel is, különböző négykerekűekkel…

  24. kutya, Audimania: Szíveskedjetek még egyszer elolvasni a 2010/05/20 11:04 bejegyzésem, a félreértések elkerülése érdekében…
    40ekm ig terveztem: alapból, szeretném, ha az eredeti (motoromon lévő) lánc elmenne 20ekm-ig (jó reményeim vannak, meglesz). Ekkor láncszettcsere, ami a terveim szerint ismét elmegy 20ekm-t. Tehát 40ekm-hez értünk, egy vásárolt láncszettel…
    Tehát szó nincs arról, hogy egy láncszett 40ekm-t teljesít, ezt nem is várom el!

  25. parabellum

    Eszem megáll micsoda részletesség.

  26. parabellum

    Van érzéketek a statisztikához.Ha egy hétvégi karika költségeibe belekalkuláljuk a rendszámkeret árát is akkor nem kell elindulni sem.Főleg motorozni nem kell.(csak kevés embernek van azért motorja mert muszáj,hogy legyen)Logika sz. akkor a legdrágább a Balatonra motorozni ha el sem indulok?Tegnap voltam de eszem ágában sincs számolni mennyibe kerül.Majd ha nem telik már rá eladom és vége de addig élvezem ha lehet.
    Üdv Néktek

  27. Na végre egy NORMÁLIS gondolkodású motoros! No matek!

  28. Így is van, jól mondjátok!
    Motorozzunk, mert végre nyár van, és van mivel motoroznunk!

    (ööö…csak ne kéne láncszettet venni, meg teljesítményadót fizetni, meg garázst, meg…meg…meg… mert a fentiek – bármennyire furcsa – szintén a “motorozzunk” kasszából megy. Higgyétek el, van az a helyzet, amikor NEM motorozol, hogy motorozhass.)

  29. Ha nem üzemképes, megcsináltatom! Ha nincs rá pénzem, előteremtem! (ha kell, elmegyek melózni 🙂 ) Ha meg van rá, akkor hajrá! én jelenleg még csak autóval, DE! nem hiszem, hogy más lesz a véleményem két keréken!

  30. @kutya: Néztem az Excel táblát, és 40/90k a CASCO. Ez nektek kinél van, mit fedez, és mekkora az önrész? Nekem kb. 150k az éves díjam (egyben fizetéssel) egy 650-es Banditára 200k-s önrésszel (elő kellene szedni megnézni).

  31. @kuyta: Köszi, na, most már látom miért annyi, amennyi. Nekem teljeskörű van és 200k/20% önrésszel, az meg kb. ennyire jön ki.

  32. Látom, már régen frissült a hozzászólások listája, ezen segítek .:)

    Nos, én nem tudom mit csináltok, de nekem jóval olcsóbbra jön ki a mocizás.

    Kezdjük ott, hogy a gép egy 92-es VFR750F, 500-ba van, olaszból jött, én helyeztem forgalomba 3 éve. Azóta beleszaladt kb 30e km. És ennyit fog érni 3 év múlva is.

    Nos nekem évente olajcsere, 10 alatt megáll szűrővel, magam cserélem.

    1 pár gumi használtan 1 v 2 szezon. Rekordom 8 e ft 60%-os Z6osért párban. 10e km után még mindig az van fent. Fékbetét csere most volt, ez mondjuk listaáron 20e a 3 fékre (TRW).

    A gép fenntartása 24e Ft egy évre biztosítással, teljesítmény adóval. Szóval, ha átlagolok egy szezonra, akkor értékcsökkenés 0, Láncszett 10e, Fék 10e, fenntartás, 24e, gumi 10e (volt, hogy 25ért vettem 80%-ost, 2 szezont ment el), műszaki5e olajcsere 10.

    Ez durván 70 egy évben cirka 10e km-re számolva (persze üzemanyag nélkül). És az alkatrészt listaáron számoltam, azt olcsóbban adom magamnak, mivel ezzel foglalkozom. 🙂 Úgyhogy a 70 inkább 50+ üzemanyag ez 360-as benzinnel, 6,2 es fogyasztással 223.200,- Na ez a sok. Mondjuk nem teljesen szórakozásra megy, mert olykor autót helyettesíti a gép, nem csak a céltalan örömmotorozás. Szóval cirka 300e / szezon. Még így sem olcsó játék, hát még ha valaki töb milliós motort vesz és hordja kötelező szervizre, plusz fizeti rá a fiatal kor miatti magas adókat. Asszem továbbra sem vállalok be motorhitelt. 🙂

    A moci fenntartása

  33. Az értékvesztésről nem is beszélve. Szóval lehet, hogy nem az én gépem a legmenőbb a parkolóban, de cserében nem kell gondolkodnom, hogy kivonassam-e télre vagy sem. Persze, hogy nem 😉

  34. @akos696: A Z6 egy kemény gumi, ezért rohadt sokat el lehet vele menni, talán 20 ezer km is meg lesz!Cserébe nem igazán tapad.Bocs, csak kukacoskodtam! 8)

  35. @akos696: nem rossz! Én meg a szöges ellentétét csinálom, karbantartásra fizetem a pénzt (tavaly szíj+tárcsa befigyelt, a kettő együtt benne volt vagy negyed millámba azzal együtt, amit lenyúltak a postán :evil:), a fogyasztásom viszont max fele a tiédnek 😀
    Adó-kötelező so-so, mindegyik 11k környékén/év.

    Z6: nekem tökéletesen bevált, igaz, én közlekedni vettem, nem emberkedni :mrgreen:

  36. …én pedig nagyokat kussolok a havi hatezer forint adómmal és biztosításommal 😳
    igaz, a ZZR1400 már szerintem sem közlekedési eszköz, de nem is arra van: azért járok olyan autóval, amilyennel, mert ahhoz semmilyen emóció nem köt – a motor meg igenis legyen bolond és őrült dolog, amellett, hogy a praktikumot (túraalkalmasság, kényelem, nagy napi hatótáv stb) is mindennél jobban kiszolgálja.

  37. énishozzászólok

    Kutya: ha 6eFt, annyi! Akkor én méginkább kussoljak, mert: havi 3eFt alatt vagyok? (éves köt. bizt.: 7.500.-, éves lóadó: 20.700.-Ft)
    A cicaszemű kafferbivaly (XL1000V) 5.évébe lépett… gazdaságos, praktikus közlekedési eszköz, méghozzá nagyon kényelmes, nagy napi hatótávokon is.

  38. A Z6 egy nagyon jó túra-sport gumi. Nyáron nem lehet zavarba hozni, stabil még a peremig való döntésnél is, hűvösebb időben vigyázni kell, mert ahol a cimbora a Conti Road Attack II -vel döntött szépen, nekem már bizonytalankodott a gép, mert az oldala nem lesz elég meleg. Ettől függetlenül jó cucc, 3 garnitúra használtat letoltam belőle.

    Mostanában azért szemezgettem az XX-el, ami nagy álmom, de egyszerűen nem akarok lemondani az egy lengővilla adta egyszerű láncállításról és a motor vezérműlánc mentességéről. 🙂 És szeretem a V4 hangját. Ha váltok egyszer akkor valami kardános túramasina lesz (FJR, vagy maradok a V4 ST 1300 nál). 🙂

  39. A Z6 témához még annyit Alvaro és Ákos!Nem mindegy milyen motoron van fent, volt alkalmam jó pár gumit kipróbálni,ha megengedtek annyit nekem ajánlok két a Z6-l újabb konstrukciót.Sport-túra kategóriában:Bridgestone Bt-21 és Michelin Pilot Road 2ct.
    Az én költségem Kutya úrral megegyező lehet!(Ugye a luxus) :mrgreen:

  40. @JoseXX: ne is mondd, most néztem, hogy az új hátsó gumi kb. 4000-et fog elmenni a tizennégyesen… 🙁
    anyááám, ennyit a gőzmozdony nyomatékról 😆

  41. @kutya:Akkor Korzikára egy teljesen új gumával kell jönnöd!
    De ha két komponensűt választasz talán meg lehet csípni a 6 ezer km-t még két személlyel is!Szerintem. 🙄

  42. már megvan az új guma 😉 az csak pár héttel korzika előtt fog felkerülni 😆

  43. @kutya:A rutin meg az évek! 😉
    Szabad érdeklődnöm milyen?

  44. nem vagyok elájulva tőle (plusz eleve a Bridgestone távol áll tőlem), mondjuk úgy, hogy az ára miatt választottam újra a BT014-et, gyakorlatilag használt gumi árba került – ennyiért pedig bőven megéri.
    ha szabadon választhatnék (és persze találnék jó áron) akkor Pilot Road2 kerülne erre is, a hatkilóson nagyon bevált a Michelin.

  45. Az a MPR2CT foglalkoztatja a fantáziámat egyébként is.

  46. az eddigi legjobb abroncs, amivel valaha motoroztam. jobb állapotban van több mint tízezer kilométer után a 600-ason, mint a tizennégyes kétezret futott hátsó gumija… ráadásul abban a tízezer kilométerben volt egy pályanap is :mrgreen:
    ehhez képest így néz ki:
    https://www.hegylakok.hu/wp-content/uploads/IMG_2950ps.jpg

  47. @kutya:Ez egy nagyon fasza gumi nekem is ilyen van fent, tavaly vettem 11 ezer km van most benne és nagyon elégedett vagyok vele!Arra amire én használom megfelel.Használtam slick gumit is az XX-n, de az csak pályán jött be igazán!Nem akarok senkit rádumálni egy márkára sem, csak nekem jó tapasztalatom volt a Bridgestonenal is, ráadásul már van a Bt-23 ami a 21-s utóda.Anno a 21-t párban 56 ezer forintért vettem!

  48. Elérkezett Teresa 80 ezres szervizének az ideje (olajon/szűrőkön kívül szelephézagot kellett állítani, és igényelt egy új hátsó gumit is), így tanulságképp újra mindent alaposan végigszámoltam:

    – Kumulált karbantartási költség cca 821 ezer huf / 59300km = 13.84huf/km
    – Adó+biztosítás+műszaki: 105 ezer huf / 59300km = 1.77huf/km
    – Üzemanyag 3.032l/100km (3 éves átlag), mai ára ~380ft/l = 11.52huf/km (ez persze közben kevesebb volt, de ha most akarok menni vele, akkor ennyi)

    Összesen 27.13huf/km (2.35x szorzó a benzinhez képest)

    Vételár+papírok eddig a pillanatig 1045/59.3 = 17.62huf/km, folyamatosan csökken.

  49. “Üzemanyag 3.032l/100km (3 éves átlag)…” – erősen irigykedünk… az elmúlt egy év vagy 150 000 forinttal lett volna olcsóbb ilyen fogyasztás mellett 🙂

  50. Te viszont lehet, hogy nem élvezted volna úgy, ahogy én. Én se hiszem el, hogy a saját hobbim és hitvallásom ellen beszélek, de most mégis megteszem…

  51. autóval (amikor rákényszerülök, hogy azzal menjek) nap mint nap így járok, élvezem az alacsony fogyasztást, és teszek is érte, az alkatrészek dettó…
    motoron még nem próbáltam, vagyis csak egyszer: egy háromszáz kilométeres etapon full kresz szerint, és minimálfogyasztássra törekedve gurultam, de az tényleg nem nekem való 😀

  52. Egyébként szórakoztató is tud lenni 🙂 Nem tudom, mi lesz, ha villanyjárgányaink lesznek, azokkal nincs értelme a pulse&glide-nak, amitől szórakoztató az egész. Azzal pont a legélvezetesebb elemét veszti el az eszköztáram, marad a lassabb haladás, és a kigurulások… még rendesen gyorsítani se lehet vele, ha rekordokra hajtok, mert nagyobb terhelésnél nagyobb a veszteség az elektromos rendszerben… egyedül városban marad vicces, ahol mindig van mire figyelni, lámpák, egyéb járművek…

  53. …hacsak addig nem találják fel a napelemes paneleket, amit egyfajta “napraforgóként” kell majd menet közben állítani, a hatékonyabb működés érdekében 🙂

  54. Á, ha állíthatóak lennének, elcsesznék a légellenállást 😀

  55. 184 forint/km??? Persze hogy hülyeség ennyi nem lehet! Az gáz ha nem látom hogy hol van benne a hiba?

  56. Ha nincs tárolási díjad és casco-d, akkor már olcsóbban kijössz.
    Nálam ezzel a módszerrel 57Ft/km.

    BUÉK minden motoros társnak!

Válasz