Audio-kasztrált

Audio-kasztrált

- Kategória: Kiemelt cikk

Ugye mindannyian ismerjük azt a fantasztikus érzést, amikor beleborzongunk egy-egy sportmotor hangjába, ahogy elhúz mellettünk? Íme a jövő: a hangtalan elektromotorok hamarabb érkeztek, mint ahogy vártuk őket.

BMW K 1600 GT bemutató videó:

A K1600GT és GTL típusok a motoros túrázás legmagasabb szintjét képviselik, és ebben nagy szerepe van a mindössze 102 kilogrammot nyomó motorblokknak is, mely 175 Nm nyomatékot szolgáltat – ennek kétharmada már 1500-as percenkénti főtengelyfordulatnál rendelkezésünkre áll, így a váltó használata szinte feleslegessé válik a bajor óriás nyergében. Az erőforrás mindkét modell esetében részben látható maradt, ezzel is hangsúlyozva a technikai újdonságot.

bmw k1600 gt gtl
Reszkess GTR, reszkess FJR - a bajorok komolyan gondolták a támadást. Kérdés, hogy a - várhatóan - 10-15 000 eurós árkülönbséget megszolgálja -e az ezerhatos?

Hegylakók különvélemény: így is épp elég uras (vagy öreguras?) a bajorok túramotor szegmense, miért kell ezt tovább sulykolni a svájci gyógyszerész nagypapa normáihoz igazodó – mondjuk ki – FOS hanggal?

Continental 2019

Facebook Comments

9 Comments

  1. a “lájk” a különvéleménynek szólt.

  2. Évtizedek óta tart a soros hathengeres motorok töretlen népszerűsége. Amellett, hogy rendkívül kifinomult a működésük, egyúttal nagyon erősek és nyomatékosak is, ezért nagy hatással vannak az ember érzelmeire. Imádom a sorhatos semmivel össze nem téveszthető hangját!

    A kényelem és a dinamizmus mellett a biztonságosság, a gazdag felszereltség és a jelentős presztízsérték a komoly túramotorok fő ismertetőjegye. A BMW K 1600 GT és K 1600 GTL mind menettulajdonságok, mind túraalkalmasság és utazókényelem szempontjából új távlatokat nyit soros hathengeres motorjával, amely a legkisebb a sorozatgyártású soros hathengeres motorkerékpár-motorok közül. Egyedülálló módon, fényűző csomag formájában egyesül bennük a remek irányíthatóság és a sportos menettulajdonságok: 118 kW (160 LE), alig több, mint 300kg, gyorsulás: 0-100km/h: 3,2s (0-1000m: 22s alatt)! Kell ennél jobb, több? (túramotor kategóriában? méghogy öreguras!!! 2,7 az elejtett kö gyorsulása szabadesésben!!!)

    Felsőkategóriás gép, az ára is az… magyarországon nem sok forgalomba helyezés lesz, az biztos.

  3. Már korábban is sokat gondolkoztam a dolgon:
    Változtatható kipufogó hang, gombnyomásra. Alapból fojtott vagy nyitott dobhoz volna hangolva, ahol többet használja a motoros, egy kis gombnyomásra pedig elkalkulna, felerősödne a hangja. Minden megoldható 🙂
    Hajnalban munkába indulva, vagy este hazatérvén senki nem örül egy üvöltő kipufogónak.
    Egyszer lecsendesítettem a motorom, egész más élmény volt vele menni.

  4. Szerintem Bituman – tíz fontért – tudna vadászni egy EXUP szelepet vmi öreg Yamahából…
    Ha megcsinálod, megveszem neked! 😉

  5. Dupla kipufogós, kettő kell >:D

  6. Szabadalmaztatjuk, eladjuk a Kawasakinak, és máris jól jártunk ;D

  7. Túramotornál telitalálat a halk kipufogó, mert a természet hangja a célközönség számára fontosabb. Azok számára, akik maguknak motoroznak, akiknek nem szempont, hogy hallható-e a motorjuk. Nekem való motor ez. Szeretem a csöndes gépeket.

  8. Ismersz, én is halk dobokkal járok, de attól még felállhat a szőr a karomon amikor meghallom a hangját – nem a hangerőn múlik 😉

Válasz