Ugye mindannyian ismerjük azt a fantasztikus érzést, amikor beleborzongunk egy-egy sportmotor hangjába, ahogy elhúz mellettünk? Íme a jövő: a hangtalan elektromotorok hamarabb érkeztek, mint ahogy vártuk őket.
BMW K 1600 GT bemutató videó:
A K1600GT és GTL típusok a motoros túrázás legmagasabb szintjét képviselik, és ebben nagy szerepe van a mindössze 102 kilogrammot nyomó motorblokknak is, mely 175 Nm nyomatékot szolgáltat – ennek kétharmada már 1500-as percenkénti főtengelyfordulatnál rendelkezésünkre áll, így a váltó használata szinte feleslegessé válik a bajor óriás nyergében. Az erőforrás mindkét modell esetében részben látható maradt, ezzel is hangsúlyozva a technikai újdonságot.

Hegylakók különvélemény: így is épp elég uras (vagy öreguras?) a bajorok túramotor szegmense, miért kell ezt tovább sulykolni a svájci gyógyszerész nagypapa normáihoz igazodó – mondjuk ki – FOS hanggal?
cigo
a “lájk” a különvéleménynek szólt.
Jani55
Évtizedek óta tart a soros hathengeres motorok töretlen népszerűsége. Amellett, hogy rendkívül kifinomult a működésük, egyúttal nagyon erősek és nyomatékosak is, ezért nagy hatással vannak az ember érzelmeire. Imádom a sorhatos semmivel össze nem téveszthető hangját!
A kényelem és a dinamizmus mellett a biztonságosság, a gazdag felszereltség és a jelentős presztízsérték a komoly túramotorok fő ismertetőjegye. A BMW K 1600 GT és K 1600 GTL mind menettulajdonságok, mind túraalkalmasság és utazókényelem szempontjából új távlatokat nyit soros hathengeres motorjával, amely a legkisebb a sorozatgyártású soros hathengeres motorkerékpár-motorok közül. Egyedülálló módon, fényűző csomag formájában egyesül bennük a remek irányíthatóság és a sportos menettulajdonságok: 118 kW (160 LE), alig több, mint 300kg, gyorsulás: 0-100km/h: 3,2s (0-1000m: 22s alatt)! Kell ennél jobb, több? (túramotor kategóriában? méghogy öreguras!!! 2,7 az elejtett kö gyorsulása szabadesésben!!!)
Felsőkategóriás gép, az ára is az… magyarországon nem sok forgalomba helyezés lesz, az biztos.
&rash
Már korábban is sokat gondolkoztam a dolgon:
Változtatható kipufogó hang, gombnyomásra. Alapból fojtott vagy nyitott dobhoz volna hangolva, ahol többet használja a motoros, egy kis gombnyomásra pedig elkalkulna, felerősödne a hangja. Minden megoldható 🙂
Hajnalban munkába indulva, vagy este hazatérvén senki nem örül egy üvöltő kipufogónak.
Egyszer lecsendesítettem a motorom, egész más élmény volt vele menni.
kutya
Szerintem Bituman – tíz fontért – tudna vadászni egy EXUP szelepet vmi öreg Yamahából…
Ha megcsinálod, megveszem neked! 😉
&rash
Dupla kipufogós, kettő kell >:D
kutya
Sokba lesz ez nekem… 😀
&rash
Szabadalmaztatjuk, eladjuk a Kawasakinak, és máris jól jártunk ;D
allveer
Túramotornál telitalálat a halk kipufogó, mert a természet hangja a célközönség számára fontosabb. Azok számára, akik maguknak motoroznak, akiknek nem szempont, hogy hallható-e a motorjuk. Nekem való motor ez. Szeretem a csöndes gépeket.
kutya
Ismersz, én is halk dobokkal járok, de attól még felállhat a szőr a karomon amikor meghallom a hangját – nem a hangerőn múlik 😉