125-ös, B jogsi, elkezdődött!

125-ös, B jogsi, elkezdődött!

- Kategória: Ajánló, Közélet

2011 január ötödikén kezdetét vette az aláírásgyűjtés: mindössze 7 hét áll rendelkezésére a lelkes önkénteseknek, hogy az 50000 szignót begyűjtsék. A cél, hogy ezentúl – a nyugati országokhoz hasonlóan -, B kategóriás jogosítvánnyal is lehessen vezetni, a maximum 125 köbcentiméter hengerűrtartalmú és legfeljebb 11 kw teljesítményű motorkerékpárokat.

 — : —
Update, 2011 – 12 – 01: az országgyűlés – a sikertelen aláírásgyűjtő akció ellenére – módosította az A1 jogosítvány megszerzésének feltételeit. Részletek: B125 – tények és aggályok, a felemás rendszer

— : —

Az idő meglehetősen kevés, ezért igyekeznie kell a szorgos ingyenmunkásoknak: február végéig le kell adni az így összegyűjtött papírlapokat… Rajtunk nem fog múlni, hirdetjük az igét, felhívjuk a figyelmét, elmagyarázzuk – ha kell -, hogy pontosan miért is fontos ez.

A legszebb az autószerelő volt, aki visszakérdezett: “Miért is jó ez nekem?” A mögötte álló fiatal hölgy csípőből vágta rá: “Mert akkor végre kihozhatom a garázsból az Apriliámat!” – ezután szó nélkül aláírta az úriember, és a sorban álló egyik fiatal srác is odament; érzésem szerint ő eredetileg nem akarta volna odakarcolni a nevét, vagy pont nem is hallott arról, hogy zajlik egy ilyen gyűjtés, de ha segíthet a fiatal hölgynek, hát miért ne tenné?

népszavazás_B_jogsi_125_11_kw
Többszáz helyen várják az aláírásod - részletes címlistáért KATT a képre!

Az eset egyben rávilágított a legnagyobb problémára is: ha valaki célzottan rákeres, megtalálja a címet, odamegy, aláírja, ok. De az utcáról nem fog bemenni xy, csak azért, hogy aláírja, hiszen NEM TUD RÓLA, HOGY LÉTEZIK ILYEN!

Alapvető hibák vannak a népszerűsítésben, nincs egységes logó, vagy bármi, amit – szintén kinyomtatva – oda lehetne tenni a pultra, esetleg a kirakatba, hadd lássa a buszra váró is, hogy rá is számítanak egy perc erejéig az üzletben.

Ha Te is beszállnál a gyűjtésbe: INNEN LETÖLTHETED A FORMANYOMTATVÁNYT

Az első “médiaheck” azért megtörtént, hiszen ma reggel pár százezer (millió?) hallgató tájékozódhatott a sztoriról a Neo FM Bumeráng című műsorában – a Winkler Robival készült interjút itt meghallgathatjátok!

Részünkről mindent megtettünk, hogy jól haladjon az aláírásgyűjtő-projekt: a legcsinosabb kolléganő közvetlen közelébe helyeztük a papírlapot, ő pedig – bár a motorozáshoz vajmi kevés köze van – lelkesen gondozza a rábízott feladatkört, szépen haladunk.

Nincs mese, hét hetünk van rá.


 

Facebook Comments

18 Comments

  1. Pere Dániel

    Én nem támogatom ezt az egészet, sajnos ott tartunk hogy nem csak olyan emberek vesznek motort akik tényleg szeretik illetve fanatikusan motoroznának, hanem olyan emberek is akik csak a hecc kedvéért veszik. A mai motorok ott tartanak fejlesztésben hogy akár már egy 125-ös is megöli szerencsétlen 17 éves donorját. Igaz én is 19 évesen már 750- es gépen ültem “2006-ban de még mindíg itt vagyok és nem azért mert szerencsém volt hanem azért mert tudtam hogy az én képességeimet felül múlja ez a gép, tisztelettel álltam elé. De a mai fiatal gyerekek ha maguk alá kapnak bármilyen ccm-is motort addig húzzák amíg lehet.Ha pedig b-s jogsit akar az illető akkor az autóra szól és nem motorra mivel szerintem mindenki tisztában van vele hogy a kettő vezetési tudása nem ugyan az, várja ki mindenki a sorát és ha motorozni akar akkor nem b-sjogsira kell jelentkezni hanem A kategóriára.

  2. Dániel: ajánlom figyelmedbe az 1993 -ban készült (!) Bájkerek című magyar dokumentumfilmet. Az akkori motorostársadalmat mutatja be, a találkozókon keresztül.
    Tudod mit mondtak akkor? Hogy “undorító, mennyire felhígult a motorostársadalom, és mindenki divatból csinálja csak. De a divat elmúlik, és ők eltűnnek, mi pedig akkor is itt leszünk!”

    Akkor tízezer rendszámos motor volt itthon, most lassan kétszázezer lesz… ennyit arról, hogy mennyi a VALÓDI MOTOROS (van ilyen?), és mennyien csinálják divatból a dolgot.

    Ha úgy lesz, ahogy Winkler Robi a Bumerángban is mesélte, hogy vezetéstechnikai (nem járművezetői!) képzéshez kötik a B-s 125-öt, akkor abszolút támogatom – ott valóban megtanulnak motort vezetni a gyerekek, ellentétben az A korl. vizsgával, hol negyvennel egyenesen gurulni tanítják őket, de senki nem magyarázza el, hogy mit kell tenniük, ha féktávon belül kihajt eléjük valaki…

    Arról nem beszélve, hogy egy A kat. vizsga pont annyiba kerül, mint egy rendszámos robogó.

  3. CSá. Szerintem tök jó ha érvénybe lép akkor nekem biztos lesz:D én sokat motorozok de csak B-s jogsim van 😀 a barátomal bejértuk fél magyarországot egy benelli 941gt vel meg egy malaguti f15 el:D de szívesen ki próbálnám a 125 kategoriát és motorozás szempontjából is jobb lenne meg sok ember választaná én szerintem aki pl munkába jár sokal jóban megéri mint ha autóval menne a munkába és még a káros gőz kibocsájtás is kevesebb lenne!és így a környezet védelem szempont jábol is jó lenne!szerintem!! (DE az téleg igaz hogy nem sok ember fog az ucárol bemenni és aláirni én szívesen alá írnám de az idöm nem engedi most hogy elmenjek és aláírjam!:( ) de pl a városomba vagy a környéken lenne aláírás gyűjtés akkor el tudnák menni! mert annyi időm lenne azért!

  4. Nyomi: biztos, hogy van a környékeden olyan hely, ahol alá lehet írni – legvégső esetben magadnak is nyomtathatsz ívet, és azt is postára adhatod – ezzel is segítve a kezdeményezést.

  5. oké utána nézek köszi kutya 😀

  6. Letöltöttem,gyűjtök pár aláírást (remélhetőleg) én is,Szentesen.
    Amennyiben tényleg vezetéstechnikai képzés is lesz úgy én is támogatom.Jó lenne és kész.
    Csakhogy… az ívekkel mi is a teendőm?
    😀 Persze miután megteltek
    Választ itt,vagy mailben: gyuxy1@postafiok.hu

  7. Szentes? Az nem egy rossz hely… erős harminc évvel ezelőtt én is ott láttam meg a napvilágot 😉

  8. “A kinyomtatott aláírási ívet kitöltve elpostázhatja címünkre (Totalcar.hu Informatikai kft, 1033 Budapest, Flórián tér 1.). Kérjük, a borítékra írja rá, hogy 125.”

  9. A kezdeményezés és a szándék alapvetően jó,de lényegesen több aláírást lehetne összegyűjteni ,ha az aláírási ívek leadási határideje a motoros szezonban lenne!Tehát ha szűk 2 hónap van csak rá,akkor márciusban is ráért volna indítani az aláírásgyűjtést.
    Mindenképpen szükséges lenne,legalább egy minimális motorozást bemutató (olcsó!!)”vizsga”.Mert ha elözönlik az utakat a még váltani,kanyarodni sem képes kocák,akkor az tovább rontja a teljes motoros társadalom megítélését!

  10. Ezt én tudom,Kutya. 😉
    Az ősszel össze is futottunk,váltottunk kb 2 szót.
    🙂 mindenki mulatott,én dolgoztam.
    Köszönöm az infót,postázom az íveket majd.Viszont még egy sötét folt: ebben az esetben én vagyok az aláírást gyűjtő polgár,vagy aki a kezdeményezést elindította?Nem szeretném hogy egy apró baki miatt akár csak 1 aláírás is veszendőbe menjen.

  11. Most nincs előttem az ív, de úgy emlékszem, hogy csak alul, az aláírást gyűjtő polgárnál kell aláírnod – a kezdeményezést a TC indította el.

  12. Zorro

    Ideje lenne megpróbálni felnőttként kezelni az állampolgárt.
    Ahogy látom,mindenki a 16-22 éves korosztálytól van megrémülve,mi lesz ha…Pedig akinek anyagi helyzete megengedte,(főleg apu vastag pénztárcája)és szellemileg kellőképp visszamaradott volt,eddig is rápattant egy nagy vasra,nem kevésszer okozva-elszenvedve balesetet.
    Viszont ha megadjuk az esélyt h mindezt legálisan tegye a többség,akkor lehet annak reális esélye ,hogy ne tartson kétszer annyi ideig átszelni a fővárost,mint egy tőle 150 km-re fekvő városból feljutni oda.:-)
    Birka ugyan annyi lesz akkor is,ha ezt tényleg engedélyezik,legfeljebb lesz tőlük mit bevonni.

  13. Sziasztok!!!
    Hülyeségnek tartom a kezdeményezést!!!
    És attól, hogy “B”-s jogsival is lehet 125-os motort vezetni mitől lesz jobb a motorosoknak???
    Csak több lesz az utakon a “jaj én tudok motorozni emberke”
    Én ugy gondolkodom, hogy ha valaki akar a forgalomban motorozni az vegye a fáradságot és rakja le az “A”-s jogsit, nem olyan nagy dolog Nekem is meg van,
    De gyerekek ne keverjuk már ossze a 4kereket a 2kerékkel, a ketto nem ugyan az!!!
    Aki motorozni akar, az szánjon rá egy kis idot, és pénzt, hogy “megfelelo” képzést kapjon.
    Igen igazatok van, hogy szar a képzés, meg drága, miért a mocizás olyan olcso dolog, szerintem nem én crossozok, és utcán is motorozok, egyik sem olcso, rakja le az a jogsit aki akar motorozni a forgalomban!!!
    Hali

  14. Sziasztok!

    Szerintem ez tényleg egy jó kezdeményezés, és én is egyetértek azzal, hogy szükséges a “megfelelő közlekedési jártasság”. “Pere Dániel” hozzászólásával nem értek 100%- egyet, szerintem ne kelljen külön egy drága A jogsit szerezni. Amint említetted is, bár nem így fogalmaztad meg: fontos, hogy felelősségteljes és vezetni tudó emberek legyenek az úton… DE MINDEN JÁRMŰ KATEGÓRIÁBAN! Szóval én inkább a jogosítvány szerzéssel kapcsolatban állítanék föl komlyabb követelményeket (persze nem anyagi jellegűre gondolok, hanem gyakorlatira). Egy hülye személyautóban ülve is veszélyes…

    Üdv!

  15. Üdv!
    Kicsit késve értesültem.Támogatom a dolgot.15 éve vezetek autót,19éve kismotort.20 éves koromban elütöttek,amikor motoroztam.Indok:”lassan”(kb 50) mentem,és a barom akkor előzött mikor szembe is jöttek.Akkor 9LE-re tuningoltam a Simsont(műszaki szempontból kifogástalan),hogy ne ismétlődjön a dolog.Mz-t vezetőkkel járok motorozni.(A tempó ugyanaz kb.)”A”jogsi meg azért nincs,mert nem ér annyit.Köszönöm.

  16. Meg jó ,hogy olyat nem kezdett el valaki olyat, hogy ellene gyűjtsön aláírásokat… Nem lepne meg Magyarországon..
    50.-es robogót kergetek , szeretem mert praktikus , de néha több kéne jó lenne 50km/h felett is menni vele(Benne vannak a fojtások).
    Nem érdekel , hogy mennyire tisztelitek a vasat, mert , hogy mondjuk 1000-es vagy ilyesmi. Meg , hogy én motoros vagyok s most rossz lesz ha más is motorozni fog.
    Kicsit kéne gondolni a hétköznapi emberre is, akinek tényleg jól jönne egy 125 motor melóba járni stb.
    Mi van ha divat lett a motorozás, ezzel mi a gond?

Válasz