Szerelem, szerelem

Szerelem, szerelem

- Kategória: Karbantartás, Őrületek
10

Bármennyire is hihetetlenül hangzik, újra vettem egy ZZR-t. Tudom, lassan kezelésre szorulok, ez már egyfajta felhalmozás – és mint tudjuk: “a felhalmozás rossz, érteeem?” Annyira azért mégsem nagy a baj, hiszen tudatosan, anyagi haszonszerzés céljából jött létre az üzlet. Legalább is akkor még szentül ezt hittem…

Kettőszázezer forint. Gyengécske robogót, bontásra ítélt huszonéves sportmotort, vagy egy minőségi bukósisakot kapunk ennyi pénzből. Ezért is tűnt fel a hirdetés, melyben pontosan ennyiért kínálták a 2003-as vasat. A Kawasaki sérült volt, de úgymond “szerencsésen esett”, váz-futómű vonalon nem volt hiba, az idomok pedig már csak ilyenek: ha esünk, akkor törnek…

Alig ötven méterre láthattunk a ködben, amikor késő este megérkeztünk a címre. Maga az aktus – tisztára, mint ha negyvenes férfiember zsanettozna az út szélén – alig tíz percig tartott. Elindít, megbeszél, alkudni próbál, aláír – már hoztuk is.

Váz, futómű és motorblokk – egy darab üzemanyagtank és két törött kormánycsutka kíséretében. Nem valami biztató a kínálat, így kipróbálni sem tudjuk a motort… Persze nem ZZR-ről lenne szó, ha nem oldódott volna meg két nap alatt a menetpróbához szükséges alkatrész-mennyiség: negyvenezerből kijött az összes konzol, a műszerfal és a feltétlenül szükséges idomok, az ideiglenes fényszóró pedig szűk háromezer forintot kóstált – a motor gyakorlatilag üzemképes, jól állunk.

kawasaki_zzr600
Elindul, megáll, világít: egyesek már itt megálltak volna, hiszen ez egy működő motorkerékpár

Azaz annyira mégsem, hiszen a fél éve egy helyben rohadó akksi elvesztette minden erejét, így újabb tízezret költöttünk a tíz ampert tartalmazó – Yuasa feliratú – fekete dobozra.

agm_motorcycle_battery
(Intermezzo: a zselés akksiban nem zselé van? A motorba fekete színű, zárt rendszerű, szabadon mozgatható és dönthető akkumulátort választottuk a Yuasa kínálatából. Jellemzője, hogy nem igényli a teljes lemerítést a töltések előtt, sőt, 50%-os töltöttségi szint alatt már visszafordíthatatlan károsodást szenved. Itthon ezt a típust - tévesen - "zselés" akkumulátornak hívja a köznyelv - a kifejezés a csekély vételár és a felhasználási terület miatt sem helytálló. Az ilyen gondozásmentes, u.n. AGM (Absorbed Glass Mat - felitatott üvegszálas) akkumulátorokat elsősorban motorkerékpárokban és hajókon használják - a szabad elhelyezhetőség és dönthetőség miatt -, míg a valódi zselés akkumulátort kizárólag a BMW használja a járműiparban, és ez a technika árban is jóval többet kóstál. Szóval AGM, vagy zárt rendszerű - de nem zselés. Intermezzo vége.)

.

Közben vad kutatásba kezdtünk: a cél, komplett idomzat, lámpával, konzolokkal. Az eredmény: az egyik szemem sír, a másikat a fal adja… Olcsó idom volt bőven – hiszen a képesmotor.hu és a vatera is hozott tucatnyi találatot -, de ez a 2002/2003-as jubileumi kiadás egyedi színben készült – ha más fényezésű műanyagok kerülnek fel, azzal kvázi elveszti a “kétezerhármasságát” a motor…  Hiába az évjáratot igazoló forgalmi engedély, ha a látvány nem stimmel.

Pont, mint amikor Falusi Mariann eléd áll, és lobogtatja a “VV Anikó” nevére szóló személyi igazolványát. Hiszed is, meg nem is, hogy ő az – pedig a mellbőség stimmel, csak valahogy a többi… Érted.

Muszáj voltam egyéb megoldást keresni. A szerencse a Streetfighter-Fejidom honlap formájában szegődött mellém: az utángyártott kiegészítőket forgalmazó tulaj felettébb rugalmasan állt a problémámhoz, és napok alatt, meglepően kedvező áron szerzett új fejidomot, mely az irányjelzőket is magába foglalta. Nem holmi tenyérnyi, endúrós hülyeségre kell gondolni, ezt valóban sportmotorra tervezték, maga a lámpatest leginkább a K7-K8 GSX-R formáit idézi.

kawasaki_zzr600_1
Ez csak photoshop, a fejidom még valahol a postai csomagküldő hálózatban kóborol... És nem is pont így fog felkerülni

Ez volt a pont, ahol megremegtem. Elvesztem.

Ha már kis fejidom, akkor nem állunk meg itt: kormány-lengéscsillapító, négy-a-kettőbe kipufogó új, könnyebb végdobokkal, talán VTN-karbon bevonat is… Elindultam a lejtőn.

Nem érdekelt, hogy mennyi a vége, és az sem, hogy ki fogja mindezt megfizetni. Úgy voltam vele: ha nekem tetszik, akkor másnak is fog. És közben vadul reménykedtem benne, hogy másnak majd nem fog, hiszen egyre jobban beleszerettem a könnyű és – a photoshop terveken – egészen jól kinéző gépbe.

yoshimura_kipufogó
Street legal? Aligha, de nem is az a cél

El tudtam képzelni, mint nagyrobogót kiváltó járművet, vagy mint Kakucs-faló szörnyet. Moduláris hátsó konzolt terveztem, amivel egy mozdulattal alakítható át a vas túragéppé, mely hetven liter csomagtérrel akár a hosszú hétvégék kirándulásait is kiszolgálja. Olyan saját motor kinézete kezdett lenni – persze szigorúan fejben, hiszen az alkatrészek még úton voltak a világ távoli pontjairól.

Aztán jött egy telefon.

Tetszett neki a vas, hiszen ő is pont olyan elvetemült, mint én magam. Még el sem készült, de már elvinnék? – tettem fel a kérdést, de józanságom el is hessegette a gondolatot, hiszen ezzel (nagy-nagy vargabetűk után) visszatért a projekt az eredeti céljához: a motor hamarosan elkészül, és valaki megvásárolja, pont.

Persze előbb még megépítem. Folytatása következik, hiszen a fejidommal és kiegészítőkkel teli doboz már valahol egészen közel járhat hozzám, a kipufogókról nem is beszélve. Apropó, kipufogó:

– Szia, az új dobok miatt telefonálok. Nem tudom említettem -e, de ezek negyvenes csőátmérővel készülnek.

– Az gáz… A ZZR gyűjtőcsöve 48-as.

– Akkor ne küldjem?

– De, de. Küldjed csak nyugodtan, legfeljebb még egyet telefonálok a szervizbe, hogy újabb kihívással fognak szembesülni…

Lesz itt még bonyodalom.

  • Borso

    Direktjól jött neked ez a kis átmérő-különbség! 😆 😆
    Annyival is tovább hordhatod ki a kicsikét 😛

  • De ebben az esetben nem helytálló a “terhes” kifejezés… Inkább áldott állapotnak nevezném 😉

  • KisTuning

    ne költs aksira nekem van 1 plussz jó Yuasa ha gsx-r -é bele megy

  • késő… 🙁 már azzal röffentettük a motort.

  • Jó hogy nem IFa akkuval 😛

  • Zoli

    Szia ha kell valamilyen segítség szólj. sportmotor.hu-n josuli a felhasználónevem. Én összeházasítottam a zizut egy gixerrrel.

  • Szia Zoli!
    Köszönöm, keresni foglak!

  • Gábor

    Szia Kutya!
    Nem folytattad a cikket, és így nem derült ki számomra, hogy megkaptad-e a fejidomot. Én is rendelni akarok egyet a motoromhoz egy ugyan ilyet.
    Ha már használod, írd meg légyszi, hogy jól világít-e és milyen a szélvédelme?

    Üdv.
    Gábor

  • De igen, folytatódott a cikk:
    https://www.hegylakok.hu/2011/02/cikkek/kiemelt_cikk/szinkronban-a-dolgok/

    A fejidom (méreténél fogva) inkább dizájn elem, és lámpaként ill. irányjelzőként funkcionál – nagy tempónál (130+) csak a tankra hasalva ad védelmet, ahogy egyébként minden naked motoron. Városi/országúti tempóhoz teljesen jó.

  • Lolita La PrinceSA

    “A szerelem sötét verem;
    Beleestem, benne vagyok,
    Nem láthatok, nem hallhatok.”

    – mennyire igaz ez a motorozásra/motormániára is. 😉