Érett sárga: ötvenezres bírság

Érett sárga: ötvenezres bírság

- Kategória: Ajánló, Baleset-megelőzés, Cikkek, Közélet
17

Rendőrök videokamerázzák újabban a forgalmas siófoki kereszteződésekben a sárgán, piroson áthajtókat. Több pórul járt autós kapott már 50-100 ezer forintról szóló büntetési csekket.

Rikító neonzöld mellényben, videofelvevővel a kezükben álldogálnak a rendőrök a csomópontokban. – Szigorúan elő van írva, hol kell hogy álljon a rendőr ahhoz, hogy megfelelő felvétel készülhessen – mondta érdeklődésünkre Beke Ibolya százados, a siófoki kapitányság sajtószóvivője. – A város más és más helyén, a nap különböző időpontjaiban számolni kell az autósoknak a kereszteződések„filmezésével”. S aki vét a szabályok ellen, az bizony borsos bírságot fizethet.

Beke Ibolya arról is beszélt: a siófoki rendőrök csak a felvételt készítik, a kiértékelést másutt végzik. – Többen egyszerűen figyelmen kívül is hagyják a sárga, illetve piros jelzést. Jó néhány sofőrnek csak nagyon zöld, vagy kicsit zöld lámpa létezik. Utóbbi a sárga vagy a piros jelzés. Ezzel azonban sérülésveszélynek teszik ki a közlekedés többi résztvevőjét. Ez a magatartás elfogadhatatlan. A piros jelzésen való áthaladásról nem kell szót ejteni, a sárga azonban nem ennyire egyértelmű.

Erett sarga: otven ezer
Csak kameráznak - a kiértékelés később és máshol történik

Tudni kell, hogy sárga esetén csak akkor haladhatunk be az útkereszteződésbe járművünkkel, ha a megállás helye előtt a biztonságos megállás feltételei nem biztosítottak. A megállás helyét sávunkat keresztező folyamatos, vagy szaggatott útburkolati jel, gyalogátkelőhely, vagy éppen a forgalomirányító készülék helyzete határozza meg. Az, hogy hol van az a hely, ahol meg tudunk biztonságosan állni, az járműkategóriától és nyilván a haladási sebességtől is függ.

A százados szerint a felvételek kiértékelésekor meghatározható, hogy járművünkkel meg tudtunk volna állni még a piros jelzés megjelenése előtt, vagy sem. – Általánosságban véve elmondható, hogy amennyiben a sárga jelzés utolsó másodpercében haladtunk át a megállás helyét jelző vonalon, akkor a sárga lámpán való áthaladásért számolhatunk az ötvenezer forintos büntetéssel – így Beke Ibolya.

via http://sonline.hu/

Hegylakók különvélemény: az elbírálást végző személlyel szívesen beszélgetnék, hogy miért egyetlen másodperc alatt kell cselekednünk (3 mp sárga = 1mp észlelés + 1mp döntés + 1mp akció), amikor az Ausztriában már bevált villogó-zöld lámpával megelőzhető lenne a sárgán áthajtás problémája? A motorosokra nézve különösen veszélyes lehet a rendelkezés, hiszen egy új sportmotor 10-20 méterrel a sárga megpillantása után egyhelyben áll, ha a tulaj erőteljesen fékez. De vajon a mögötte jövő hetvenéves papa is ekkora úton alatt fog megállni a Lada Samarával?

  • Borso

    A hetvenéves papát vonjuk ki szépen a forgalomból, az arra alkalmatlan autójával együtt. Mert azért azt sem ártana egyszer valakinek megvizsgálni, hogy hány, a közlekedőkre veszélyes idős embernek van jogosítványa. Talán nem csak az egészségi állapotnak kellene mérvadónak lennie, de egy bizonyos kor fölött kötelezővé tenném a “forgalmi vizsgát”.

  • Így van, bár léteznek “támadhatóbb” kategóriák is, mint pl. a sikeres/sikertelen üzletasszony típus, aki ha nem sminkel, akkor telefonál… Persze nincs ellenszer, hiszen nem vágja tarkón érte senki, hiszen mégiscsak egy “hölgy” a Lexusban…

    Sokan fel sem fogják, hogy milyen energiát is uralnak, amikor nyolcvannal suhannak egy kéttonnás terepjáróval a városban.

  • Harlequin

    De ráérnek… Borsodba elfogyott a tennivaló?

  • Borsod a rendőrségi térképeken szlovák felségterület 😉

  • shiNIN

    Én anno elméleti órán elgondolkodtam azon, hogy hogy’ a jó búsba fogom én full kezdőként megállapítani, hogy én, azon az úton meg tudok állni a lámpa előtt, plusz a mögöttem haladónak is elég jó ahhoz a fékje, el lehet meditálni a súlyán, ami lendületben tartja, a vezető aktuális állapota pedig fekete doboz… Kicsit bonyolultnak tűnt a dolog. Aztán megállapítottam, inkább vállalom a büntetést, ha nem vagyok biztos a dolgomban, inkább némi pénz, mint bezúgni a kereszteződésbe és/vagy belémjöjjön egy megpakolt teherautó vagy valami.
    Aztán persze kiderült, hogy elég hamar megtanulható, hogy mikor tudunk megállni (bár a vizes utakon még mindig igencsak vigyáznék)… A többi tényező kevésbé világos.

    Csomóan mennek át piros lámpákon és száguldoznak ezerrel, akár falvakon át (s nem a már ház nélküli, de a településhatáron belül eső utolsó métereken való gyorsításra gondolok), én speciel nem a sárga lámpán áthaladókat molesztálnám, bár nyilván azok egy része valóban tisztelhetné jobban a Kreszt és az életet, nem mondom, hogy nem kell foglalkozni a sárgával…

    Annak örülök, hogy a Bakonyban nem mérnek a komplett 40-es, elég egyenes falvakban, s a nagyon gyakori 30-as táblás kanyarokban sem. De a paranoid táblázás országúton is jellemző errefelé (pl. 40-es tábla _nagyon_ laza kanyarban, ahol bekötőút sincs meg semmi).

  • JoseXX

    Kollégám egy amerikai V6-s csodával ment a Szentendrei úton a középső sávban, mikor sárgára váltott a lámpa.Az előtte haladó tata (kocka ezeröccsi) úgy gondolta meg áll, a kollégám meg úgy gondolta átmegy!Át is ment az öregen is meg a kereszteződésen is!A belső és külső sávban haladók is átmentek a kereszteződésen.Ez van!
    Engem -robogóval voltam- toltak ki a 173-s busz elé.Azt mondta az ember, “nem vett észre csak a lámpát figyelte”.Köszi bazmeg! 👿

  • Ismét eljutunk ide: https://www.hegylakok.hu/2011/01/cikkek/balesetmegelozes/innovativ-kozlekedesi-lampa/ milyen jó lenne ha visszaszámolna, villogna a zöld a nyamvadt jelzőlámpán 🙂

  • @shiNIN: arról nem beszélve, amikor a buszok nyomvályúsra, plusz “mosódeszkára” tapossák a lámpa előtti 8-10 métert… Na azon állj meg a motorral mondjuk esőben, teli fékkel.

  • alvaro

    Én is azt mondom, hogy jó lenne az előjelzés…

  • alvaro

    (ja és nézz körmére a reklámnak, mert épp takarja a menüt…)

  • énishozzászólok

    Kétéve történt velem, hogy (30-al se jövet) Szfváron, a Palotai/Budai úti kereszteződésbe elsőnek érkeztem (a Palotai úton). Besoroltam a bal sávba, hogy kanyarodok a Budai útra. Itt rengeteg busz jár, koszos, kormos, síkos az út, ismerem, eleve óvatos vagyok… Ugyan ez esőben történt, de jött az újabb meglepetés: hatalmas olajfolt!!! a szivárvány minden színében, kikerülni nem lehetett: simán egyenesen továbbmentem. Két kereszteződéssel tovább, már mögöttem volt a rendőr: igazoltatás, közölte, feljelent. Jeleztem neki a problémát, jelentsen fel, két keréken nem lehet megállni, kanyarodni, egyébként a kormos/gumis tükörsima útfelület szárazon sem könnyű, olajosan és vizesen csodával határos! A villogókat felkapcsolva hagyta, tettünk egy kört az esőben, megnéztük a helyszínt! Intézkedett, (hogy milyen eredménnyel, azt nem tudom) elengedett, jó utat kívánt…

  • énishozzászólok

    Lemaradt: nem hogy érettsárga, kövérpiros volt az irány, amerre menteni tudtam a helyzetet…

  • Ez már önmagában is megérne egy külön bejegyzést, igazi szép, kerek történet. Az egyetlen baj, hogy az ilyen, valóban korrekt és segítőkész eljáráson kapjuk fel a fejünket, pedig ez kellene hogy természetes legyen.

  • Peeter

    November végén kaptak le a Béke téren (Szórád felől mentem), sárgánál, kaptam is az 50-es csekket…

  • Harlequin

    Olyat láttam ma amit talán még soha. Egy BMW-s megállt a Hungárián a szokásos módon (vészívillogó), a rendőr megvárta amíg visszajön a mókus és átnyújtott neki egy csekket.

  • Peeter

    Szerintem a vidéken bevett szokást kéne bevezetni a nagyobb kereszteződésekben Budapesten is, hogy legyen másodperces visszaszámláló lámpaváltás előtt.

  • JoseXX

    @Peeter:Igen ez nekem is tetszik, több vidéki nagyvárosban láttam már ezt a megoldást és jónak tartom!