Robogólógia II.

Robogólógia II.

- Kategória: Cikkek, Kiemelt cikk, Közélet
1

A segédmotoros kerékpárosok közlekedésének egyik legfőbb, és sajnálatos módon növekvő problémája, hogy a járművezetők körében növekszik az ittas vezetés száma. Legutóbb itt hagytuk abba. Az első részből kiderül, hogy a kisköbcentis segédmotorosok nagy veszélyben vannak.

Ezt jelzi, hogy a Központi Statisztikai Hivatal adatai alapján 2009-ben a személysérüléses közúti balesetek mintegy 13 %-ában játszott szerepet az előzetes szeszesital fogyasztás és az azzal járó befolyásoltság. Az ittas vezetések aránya ugyanakkor a segédmotoros kerékpár vezetői esetében ennél jóval magasabb, a 25 %-ot is meghaladja (tehát az általánosnak csaknem a kétszerese)!

Robogológia II
Előtte - utána

A rendőri tapasztalatok azt mutatják, hogy az ittas segédmotorosok kerülik a főútvonalakon való közlekedést, s inkább a forgalom és az ellenőrzés nélküli ”kertek alatti” kerülőutakat választják. Megjegyzésre szorul az is, hogy a segédmotoros balesetek esetében magas a látencia aránya. Viszonylag gyakori az egyjárműves, azaz ”magános” balesetek aránya, s ilyenkor a járművezető – amennyiben személyi sérülése lehetővé teszi – a balesetről sem a mentőket, sem pedig a rendőrséget nem értesíti. via baleset-megelozes.eu


Continental 2019