Vélemény: bunkó vagyok, vállalom

Vélemény: bunkó vagyok, vállalom

- Kategória: Kiemelt cikk, Vélemény

“Az én autóm, az én házam, az én csajom… Majd én megmutatom. Rosszabb esetben félreértelmezem, és továbbmegyek: az én utam, az én sávom. Hiszen ÉN, aki mindenki felett állok, a törvény is velem van. Részlet az ismeretlen furgonos naplójából:

 
.

“Régen nem érdekeltek a sebességhatárok, lenyomtam – városban – bárkit, ha kötözködött. Azóta megemelkedtek a bírságok, most már nem nyomom annyira a gázt, elég volt befizetni azt a kilencvenezret… De szerencsére a törvény engedi, hogy uraljam a forgalmat, és ha engedi, akkor miért ne tegyem?

angry-driver

Nem vonatkozik rám a jobbratartási kötelezettség, hiszen ez egy kétsávos emelkedő, vagyis kapaszkodósávról van szó. Hetvenöttel megyek, lehet, hogy feltartom a többieket, DE NEM ÉRDEKEL, hiszen a törvény velem van: ha többel megyek, mint hetven, akkor kószálhatok a belső sávban.

Hogy szemből lehetne előzni? Nem megszokott élethelyzet, de nem is kirívó: Baranyában és az ország keleti felén tucatnyi helyen van ilyen könnyítés. Lehetne előzni, hangsúlyozom, ha hagynám, mert én SZABÁLYOSAN haladok a belső sávban, továbbra is hetvenöttel. Ismétlem, szabályosan.

“Hát nem lehúzódott a hülye szuzukis? Na, őket is utálom mondjuk, az is egy külön állatfaj…”

Már három motor húzott el a tükröm mellett szemből – jelezvén: öreg, útban vagy, légy szíves használd azt a nyomorult jobb sávot -, de nem, egy motorosnak pláne nem fogok lehúzódni. Mennek, mint az állatok… Őrült ámokfutók ezek.

És itt jön újabb kettő: na most jól megmutatom nekik, majd húzhatja a könyökét a kis gyökér… Mi van? Hát nem lehúzódott a hülye szuzukis? Na őket is utálom, az is egy külön állatfaj.

Egyébként azt mondja a szomszéd csaj, mióta robogót használ, elkezdte az autóból is jobban figyelni a motorosokat. Elengedi – vagy épp csak nem gátolja – őket, és elmosolyodik, amikor megköszönik neki. Valami olyasmit mondott, hogy “Élni, és élni hagyni…”

Hülye ez basszus. Marha jó segge van, (én nem is értem, hogy élhet egy ilyen patkánnyal, mint ez a hosszú hajú hippi), de akkor sem értem, hogy mit óvatoskodik ezekkel a nyomorékokkal. Amíg szabályosan megyek, mit érdekel, hogy mi van a többiekkel? Senki nem büntethet meg érte… Az én utam.”

Hegylakók különvélemény: panaszkodsz, hogy milyen közlekedés. Megemlíted, hogy ebben az országban mennyire rossz élni, vagy hogy mennyire idegesít a többi ember. Hadd mondjak neked valamit: amíg úgy élsz és közlekedsz, hogy gátolod az embertársaidat, csak azért, mert megteheted, addig nem is fog változni semmi.

Élni, és élni hagyni – jól mondta a szomszéd csajszi…

Continental 2019

Facebook Comments

15 Comments

  1. Amugy szerintetek ez a lablobalos jelzesnek van ertelme a kamera elott halado motoros reszerol? Engem mindig csak osszezavar.

  2. Bizony ismerős ez a viselkedési forma a közlekedésben.
    Erre mifelénk ismerős még a bunkó módon közlekedő minősített esete is, pl. aki úgy kiszélesíti a kocsiját/furgonját (értsd: a sávban teljesen balra tartva, gyakorlatilag a kerekek az elválasztó vonalon mennek), hogy kinézni sem lehet, van-e szembeforgalom. Vagy: jól belátható enyhe bal kanyarban, mikor simán előzhetnék, levágja az ívet, átjön (természetesen index nélkül) a szembejövők sávjába, nehogy előzhessek.
    De az indexet az utolsó pillanatban használó (értsd: a kanyarodás megkezdésével egyidőben használja az irányjelzőt), vagy az indexet nem ismerő vezető is, extrabónusz: jobbra irányjelző, balra kanyarodik (vagy fordítva).

  3. @K0diak: igen, volt már olyan, hogy valaki az agresszió jelének vette, és azt gondolta, hogy az autó felé rúgott a motoros… Ezért szerencsés az ezernégyesen (és még pár motoron), ha van elakadásjelző, azt felvillantod egyszer, mint elfogadott jele köszönetnek.

  4. @Jani55: épp tegnap futottunk bele egy jóemberbe, aki jobbra indexelve kereste az üres parkolót, de amikor meglátta, h balra is akad hely, simán átvágott keresztbe, miközben vadul villogott a jobbra index az autón…
    szerencsére le volt húzva az ablaka, így jól érthette a baráti üdvözletünket 🙂

  5. Szerintem itt nem koszonesrol volt szo, hanem a motorost figyelmeztette, hogy jon a furgon. Ilyen szempontbol gondolom, hogy zavaro, mert sokszor alig van latotavolsag, eszreveszed, hogy kalimpal, aztan, mire tenyleg latod a problemat, mar kevesebb idod van, mintha magadtol figyeltel volna.

  6. @Jani55 – a kanyarodáskor indexelő a halálom… Ha néha időben kirakná az irányjelzőt, akkor talán nekem is maradna időm reagálni, a helyzet szerint cselekedni, pl ha ki akarok kanyarodni, és az ő egyenes vagy kanyarodó mozgásától függ, hogy elindulok-e. Másodpercek, de a sűrű balatonparti forgalomban rengeteget számítana.

  7. Nem igazán értem, mi van a fejükben (a kanyarodáskor indexelőkről meg főleg nem tudom, mit gondoljak)… én a magam részéről a lassú közlekedők állományát gyarapítom (igen, ez motorostól szokatlan viselkedés), de ennek megfelelően húzódok is jobbra (kivéve, ha éppen súlyos úthibákat kerülgetek, ugye…), meg jelzek is a mögöttem jövőnek, hogy mehet… szerencsére kicsi vagyok, lehet tőlem látni, rövid is, hamar meg lehet előzni… valahogy nem kenyerem, hogy direkt szivassam a mögöttem jövőket.

  8. Jelenleg Erdélyből írok. Annyit mondhatok, ha mindenki eltöltene itt egy kis időt, mindjárt átértékelné a magyar utakat és a közlekedési kultúrát. Kis túlzással azt mondhatom, hogy néha olyan, mint a videókban India…

  9. Szerencsére nem találkoztam az elmúlt napokban hülyével… Bár a Szombati Citadellás motoros randin nem éreztem magam olyan biztonságban a kétkerekűek közt, mint pl Alsóőrsön, de lehet, hogy csak én voltam kicsit fáradt.
    Ígértem, hogy írok beszámolót a hasidom gyártásról, de sajna azzal még adós maradok, nem megy karikacsapásként az ügy. 🙁 Király az új platform, csak nem látom, mit írok, csak ha kigúvasztom a szememet…
    Teljesen más kérdés! Imádom a z750 kipuff dobját, ezért nem is cserélném le, viszont szeretnék kicsit morcosítani a hangján. Egy szerelő cimborám azt mondta, hogy kinyitja szívesen 10-15e Forint az egész… Ez mind szép és jó, de bementem az Kawasaki M3- ba, ahol megkérdeztem, mi a helyzet ezzel motor élettartam és fogyasztás tekintetében. Szerencsére két szakértőt is találtam, akik jól össze is vesztek a témán… 😀
    Na most akkor mi van?!

  10. az álmoskönyv szerint csak akkor vágd szét hidegvágóval a dobodat, ha van egy tartalék, gyári belőle 😉
    műszakin, de akár sima közúti ellenőrzéskor is hiba lehet a hangos dob, pláne, ha nincs helyette másik.
    (arról nem beszélve, h hetvennégy mérnök megtervezte azt a dobot ilyenre, valószínűleg nem lesz jobb a motornak, ha valaki nekiesik flex-kalapács kombóval 🙂 )

  11. 150e-t meg nem akarnék adni egy dobért… :s
    Az álmoskönyv nem írja, hogyan tudom kiküszöbölni a károsodás lehetőségét? A hangot a decibel killer megoldja.

  12. ha rám hallgatsz, akkor ebay-ről egy olcsó, gyári dobot megveszel, és azon mehet a kísérletezés: ha nem sikerül, akkor sem buksz sokat.

  13. Köszi a tippet, találtam is egyet 40.000-ért.

  14. Közlekedési morálunkkal a nagy többség tisztában van. A tapasztalatok java részt negatív irányba tendálnak, de ugyanakkor vannak előzékeny sofőrök is. A gyors reakcióidővel, helyzetfelismeréssel sok baleset elkerülhető. Ugyanakkor lehetek Én óvatos, ha a másik nem figyel vagy a beállítottsága nem olyan. Nem kell egyből nemzetközi jelzést használni és durva szitkozódásba kezdeni. Mennyivel másként áll az ember hozzá, ha esetleg elnézést kér, hogy Ő volt a vétkes. Az agresszív vezetés pedig rossz irányba mutat. Ha autóval közlekedek, akkor is figyelek a motorosokra. Kétkerekűn nincs a kasztni, ami megvéd. Nyilván többeteket is szorítottak már le, nem is értem mi fut át olyankor az illető agyán, mi vezérli… ha csak egy picit engedm nem azon a két mp-en fog múlni, hogy elkésik e, mennyivel nyugodtabban lehet haladni.
    Van az éremnek másik oldala is, amely segíti a forgalmat, helyet hagynak előzéshez, piros lámpánál, megadják az elsőbbséget!
    Azt mondom az emberek tudatában kell keresgélni…

  15. Eddig meg akarhany orszagban eltem (eddig 7) huzamosabb ideig, mindenhol tema volt a helyi kozlekedesi kultura.

    Mondok itteni peldat: nyilt, egyenes ut, 110-es sebesseghatar. Utolerek egy road train-t (itteni kamion, legnagyobb megengedett hosszab 53 meter, 3-4 potkocsival hatolnak elore, 1-1200km-t egyhuzamban. Utolerem, epp akkor jon egy kanyargos szakasz, dupla zarovonal. 5 perc utan megint kiegyenesedik az ut, megkozelitem, elkezdem szabalyosan elozni. Mikor kb. felutig eljutok, szep lassan elkezd a szemkozti savba (ahol epp elozom) sodrodni. Dudalni nincs ertelme, megyunk mindketten 110 korul, es meg vagy 30 meter van a kamionbol hatra. Egyre kozelebb jon, vegul mar csak kb. ket meter volt, egyik oldalon a porgo, kb. masfel meteres kerekek, masik oldalon az arok…mar epp neztem, hol menjek le az utrol, mikor vegre eszrevett, balra (az ut szele fele) rantotta a kormanyt…de ettol meg egy kigyozo mozgasba kezd az egesz szerelveny, kis hija volt, hogy nem nyomott le az utrol.

    A masik: jelzek, behuzodok kozepre kanyarodni, erre az eddig turelmesen mogottem halado jobbrol (a rossz oldalon) megeloz. Minden ovatossag ellenere majdnem elekanyarodtam, fel masodpercen mult kb.

    Tahok is akadnak: a keleti parton tobb ezer kilometer “matra” jellegu ut lehet. Felkuszik a hegyekre, lemegy a volgyekbe. Altalaban egy-egy szakasz, de a volgyekben egyik irany altalaban kiszelesedik elozosavra. Sok autos a kanyargos szakaszon 60-70 korul megy, aztan, mikor meg lehetne elozni, akkor a 110-es hatart vigyelmen kivul hagyva a volgyben nyomja neki, mint a bolond, 120-130. Megprobalod megelozni, hogy a kovetkezo szakaszon mar ne legyen elotted, aztan ott allnak a rendorok a vegen (minden kocsin van menet kozben, akar szembol mukodtetheto doppler radar, rendszamfelismero rendszer…etc).

    Es akkor ezek csak a kirivo esetek, egy 8-10 kilometeres varosi meloba jaras alatt 5-6 leszoritos, eszre nem vevos helyzet is adodik.

Válasz