KTM 125 Duke: ide nekem az oroszlánt is!

KTM 125 Duke: ide nekem az oroszlánt is!

- Kategória: Kiemelt cikk, Teszt

"Ez nem fog alapjáraton elindulni, de húzzad neki keményen, és akkor remek móka lesz!" Nem kellett kétszer mondani...

 

A mindössze 125 kilós nyolcadliteres Duke a KTM legolcsóbb utcai modellje, mégis, már első ránézésre is feltűnik, hogy nem spóroltak le semmit a legkisebb Hercegről. A márkára jellemző WP futóműelemek, a 28 centi átmérőjű első tárcsa, a radiálisan rögzített féknyereg és a vonzó formaterv azonnal egyértelművé teszi: a Ready to Race matrica nem csak egyszerű porhintés...

Szerelem első látásra

A nyeregben helyet foglalva szinte azonnal otthonosan mozog az ember, a kezelőszervek, a széles kormány és a nem túl magasra húzott lábtartók komfortos, de azért kanyarvadászatra alkalmas üléspozíciót eredményeznek, éppen ezért jobb helyszínt keresve sem találhattunk volna a rögtönzött menetpróbához, mint az alföldi Kakucsring. Gombnyomásra életre kel az egyhengeres, folyadékhűtéses blokk, a digitális műszerfalon megjelennek a számok, illetve a váltásra figyelmeztető piros fény - máris indulhatunk.

Az első pár kör bizonytalanul telik, hiszen a hideg gumikon idegesen viselkedik a könnyű és filigrán jószág, de amint összebarátkozunk, egyre javulnak a köridők, és az élményfaktor is fokozódik... A tempó észrevétlenül gyorsul, ami leginkább abból derült ki, hogy a korábban egyre távolodó, 100-150 lóerővel keményebb motorok immár csak az egyenesekben hagytak állva, két-három kanyarral később már újra mögöttük loholtam.

Hatszázas, kilencszázas vagy ezres sornégyesek? Méregerős supermotók? Mindegy, hogy kivel futottam össze a pályán, előbb-utóbb mindegyiknek könnyedén beszúrt a kis nyolcadliteres, ami főleg a féktávokon volt elemében, ahol a remek futómű és a csekély önsúly verhetetlen párosnak bizonyult. A legfeltűnőbb mégis az volt, hogy a hajsza végén is éppen csak szuszogva, de kicsit sem fáradtan jöttünk le a pályáról - a nagy tempó mellett sem készítette ki izmainkat a mattighofeni csöppség.

ktm-125-duke-test-2012
Nem a méret a lényeg: a lóerők hiányát szinte észre sem vesszük, annyira élvezetes a vas a szűk íveken...

A jelenleg is tartó akcióban mindössze 990 000 forintot kérnek a Duke-ért a KTM ócsai kereskedésében, ami ráadásul B125 jogsival is vezethető. Ha azt nézzük, hogy milyen felszereltséget és élményfaktort kapunk a pénzünkért, akkor szinte ellenfél nélküli a vas, hiszen a konkurensek nyolcadliteres modelljei - bár olcsóbbak - egy másik ligában játszanak...

Nincs mese, ha valaki frissen vizsgázott A korl. kategóriából, a nyolcadliteres Duke az egyik legélvezetesebb választás, amit az új motorok között csak találhat.

Continental 2019

Facebook Comments

3 Comments

  1. Mondjuk a pályázáshoz nagyjából annyit értek, mint hajdú a harangöntéshez, meg nagyjából annyira is érdekel, a kis Duke-ot viszont nagy kedvem lenne kipróbálni. Szerintem tetszetős, a kormánya biztos kényelmesebb, mint a kis CBR-nek, ami jó kérdés, az az ülése. Az milyen volt? (Múltkor nézegettünk egyet a soltvadkerti fagyizó előtt, nem emlékszem, hogy kínpadnak nézett volna ki, de semmit ne bízzunk az én memóriámra inkább :D)

    Lehet, hogy jó és élvezetes rohangászós lenne belőle. Arra is kíváncsi lennék, milyen fogyasztást tudnék kihozni belőle (mert ugye, ha a saját 650-esemet nem tudom vele érezhetően alulmúlni, akkor nem sok értelme van a 125 köbcentinek) 😀

    Meg hosszú túrán is ki kéne próbálni. Mert csak :mrgreen:

  2. 740,
    melyik momentum miatt lett csak “majdnem”? 😀
    (egyébként ha így volt, akkor hiteles a sztori: szinte szóról szóra ezt mondtam a rövid teszt után. valóban meggyőző a vas, ha a kanyarok miatt csak száz alatt használod…)

Válasz