Használtmotor-teszt: Honda CBR1100XX – 2.rész

Használtmotor-teszt: Honda CBR1100XX – 2.rész

- Kategória: Kiemelt cikk, Teszt

A folytatásban kiderül, mit és hogyan kellett módosítani a CBR-en, hogy valódi kilométerfaló legyen, és megtudhatjuk, miként muzsikál a megbízható szerkezet nyolcvanezer kilométerhez közelítve…

 

Az előzőekben részletesen, leplezetlenül elmondtam, milyen hiányosságokat tapasztaltam az XX-en, jöjjön hát az érem másik oldala, a vas összes jó tulajdonsága! Erős, nyomatékos motor, melyhez szerencsés módon hosszú szerviz intervallum, azaz 12 ezrenként vagy évente olajcsere, 48 ezrenként gyertya csere – príma mérnöki munka. Nagyon jó, sőt kitűnő, háromtárcsás fékrendszer, mely simán megbirkózik a teljes terhelés mellett csaknem négymázsás tömeggel. Jó fogyasztás, átlag hat liter, ha keményebben megsimogatom, akkor iszik a drága, és felmegy 8-9 közé is – de mint tudjuk, üzemanyag nélkül nincs teljesítmény. Ugyanakkor az is igaz, hogy egy alkalommal 4.7 litert evett „barangolós” 100 km/órás utazónál, lám, ilyet is tud.

Pályán is helytáll a CBR, igaz, a szűkre szabott szabad hasmagasság miatt gyakran - mint a képen is - szikraesővel jár, ha igazán rákapcsolunk
Pályán is helytáll a CBR, igaz, a szűkre szabott szabad hasmagasság miatt gyakran – mint a képen is – szikraesővel jár, ha igazán rákapcsolunk

Durva hatótávot tud az XX

Itt jegyezném meg, hogy a kategóriatársakhoz viszonyítva hihetetlen nagy tankja van, 25 liter, tehát hatótávból is jelesre vizsgázik, elméletben az 500 kilométer sem lehetetlen. Jól lehet rá pakolni alapból is, bár nekem három dobozom van, plusz az elmaradhatatlan tanktáska, így több hétre sem gond elindulni vele. Gumikkal csínján bánik, már ha megfelelő anyagkeveréket választunk hozzá, és persze ez csuklófüggő is. Futóműve elfogadható, de mint már feljebb írtam, lenne mit tökéletesíteni rajta, hiszen nem mai konstrukció. Szerencsére a piacon számos lehetőség kínálkozik, hogy határozottabb, pontosabb visszajelzést nyújtó típust építsünk be – jómagam is ezzel kacérkodok éppen, ez lesz a következő lépcsőfok az építésben.  Érdemes fejben tartani, hogy ha a a hátsó gumit szélesebbre cseréljük (pl. 190-es, amit én megtettem), nagyobb sebességnél „bekígyózik” a vas, tehát nem ajánlott a gyári mérettől eltérni.

Az új fékkarok főként esztétikai okokból kerültek fel a CBR-re
Az új fék- és kuplungkarok főként esztétikai okokból kerültek fel a CBR-re

Amiket eddig átalakítottam rajta: Állítható túraplexi (MRA), nyitott dobok kerültek rá (Martin), szivargyújtó-csatlakozó, túrakormány (LSL), fűthető markolat (Progrip), fénydiódás (xexon) lámpa (Philips), hátsó rugóstag elé védőlemez, hogy a hátsó kerék ne verje rá vizet, sarat. Fék- és kuplungkart lecseréltem, de ezeket inkább csak a dizájn miatt.

Az állítható plexi sokat javít a gép túraalkalmasságán
Az állítható plexi sokat javít a gép túraalkalmasságán

Szerviztapasztalatok – Honda CBR1100XX

tizenkétezrenként a kötelező olaj- és szűrőcsere, s emellett harmincanként, de legkésőbb kétévente kuplung- és fékfolyadék cseréje, majd negyvennél hűtőfolyadék is. Akksicsere 25 ezernél (ötéves korában), meg összes fékbetét csere, egy garnitúra gumi (Típus: Conti Road Attack). Szelepellenőrzés 27 ezernél – ez valóban csak ellenőrzés volt, nem kellett korongot cserélni. 32 000-nél láncszett csere, nem sokkal később, 35-nél első teleszkópok szétszedése, folyadékcseréje, a kapcsolódó tömítésekkel, illetve 46-nál újabb fékbetét csere.

Hetvenezer kilométer? Semmiség! Nem kérdés, hogy legalább még egyszer ennyit el fog menni...
Hetvenezer kilométer? Semmiség! Azóta újabb harmincezret sikerült gyűjteni, így lassan kerek jubileumot ünnepelünk!

Szintén 46 környékén első-hátsó gumi csere (ezúttal Conti Motion). Meglepő módon már 52-nél elfogyott a tartósnak hitt hátsó gumi, vagyis a Motion nem jött be, más márka után kellett néznem. 55-nél szinkronállítás, kormánycsapágy meghúzása, szelepellenőrzés (még mindig nem kellet cserélni korongot – kiváló), bár jelezték, a következőnél már kelleni fog, mert több is a határértéken van. 63 ezernél ismét gumicsere (immáron Pirelli Angel ST-re), rá nem sokkal a második láncszett csere.

Jó társaságban: egyértelműen a Hayabusa és a ZZR1400 ellenfele volt a CBR1100XX, egészen az új VFR bemutatásáig. Egyesek szerint - a VFR-től függetlenül - még mindig ez a valódi ellenfél...
Jó társaságban: egyértelműen a Hayabusa és a ZZR1400 ellenfele volt a CBR1100XX, egészen az új VFR1200 bemutatásáig. Egyesek szerint – a VFR-től függetlenül – még mindig ez a valódi ellenfél…

Műszaki adatok – Honda CBR1100XX

Évjárat: 2002

Vétel: 2002.08.01

Óra állás: 16 000 km

Mostani óra állás: 70 000 km

Teljesítmény:152 LE/115 Nm

Súly:üresen 224 kg

Szélesség:720 mm

Hosszúság: 216 cm

Ülés magasság: 82 cm

Üzemanyagtartály: 25 liter

Motorolaj: 3,8 liter, szűrővel 3,9

Hűtő rendszer:3,2 L

Gumi elől:120/70/17, hátul:180/55/17

Continental 2019

Facebook Comments

1 Comment

  1. Szia Alex!

    Én amondó vagyok,a piacon bármelyik 10W-40-es olaj jó az XX-be,de bármelyik utcán használatos vasba!

    A boltban kapható bármelyik olaj teljesíti azt,ami utcai motorozáshoz,igénybevételhez kell!

    Még pedig azért,mert az utcán használatos vasakkal nem a tizedmásodpercekért küzd az ember,és nem használja rendszeresen a motor csúcsteljesítményét.

    Az hogy ki melyiket preferálja,az más kérdés,általában ár függő szokott lenni mindenkiél!

    Én évekig Castrolt használtam,de most pár éve a Repsolt öntöm bele!Tavalyig az 5100-esment bele,idén a 7100-es töltöttem! Az ok egyszerű,ez jött jó árban! Mind kettőt forgalmazzák az XX-hez való 10W-40-es viszkozitásban!

    Plexiből kompletten vettem,de eltört az alsó rész,és így a gyárira fúrtam fel a felső légterelő részt (vízben fúrva).

Válasz