Megoldás? Szívatás!

Megoldás? Szívatás!

- Kategória: Ajánló, Baleset-megelőzés, Cikkek, Hírek

Ha valami nem működik, akkor két dolgot tehetünk: javítunk rajta, vagy a hasunkra csapunk, és tovább rontunk a helyzeten... Úgy látom, itt az utóbbira voksoltak.

[wp_bannerize group="cikkek" limit="1"]

Szöveg: Klucsik Tamás, képek: Pulai László

Eszement forgalomszűkítés a Megyeri híd - 11-es út budai körforgalmában. A körforgalom belső sávját "pingálással" lezárták , feltételezzük, hogy jót akartak, így csökkentve a zsúfolt szakaszon történt balesetek számát. Való igaz, csökkenteni kell, de nem így, hanem jobb forgalomszervezési módszerrel!

Motorral könnyű átjutni... Más kérdés, hogy előregurulásunkat leutánozta egy terepjáró is, hangos dudálást és anyázást kiváltva a többiekből - teljes joggal...
Motorral könnyű átjutni... Más kérdés, hogy előregurulásunkat leutánozta egy terepjáró is, hangos dudálást és anyázást kiváltva a többiekből - teljes joggal...

Szentendre felől emiatt nagyon feltorlódik a járműsor, egy szimpla hétvégi délutánon is százméteres a torlódás, ahogy a képen is láthatjátok, és az idegessé váló vezetők egyre agresszívebbek lesznek, ráadásul a szabálytalankodók a felüljárón futó 11-es út külső sávját is igénybe véve veszélyes dugót alakítanak ki. Beérve a körforgalomhoz, a két sáv eggyé szűkül, így igen csekély az áteresztőképessége, továbbá a hídról lehajtó járművek, amolyan szelepként, időről-időre elzárják a betorkollás előtt a behajtás útját, hiszen a körforgalomban haladóknak van elsőbbsége. (Arra most ne térjünk ki, hogy itthon tízből nyolcan alapvetően rosszul használják a körforgalmakat... Vagy kilencen.)

A helyzet kaotikus!
A látvány annyira megdöbbentő volt, hogy motorjainkat félreállítottuk, és figyelni kezdtük a szituációkat. Ez idő alatt - alig egy óra időtartamról beszélünk - olyan mennyiségű szabálytalanság történt a kiborult, önkontrolljukat vesztett vezetők által, hogy nem hittem a szememnek! A belső oldalon, az útpadkán egy rendőrautó állt. A járőrautó látványa és a benne ülők nem izgatták őket. Megfigyelő pozíció elhagyásának értelme sem lett volna, mert kommunikációra képtelen, ideges emberekkel nem lehet érdemben tárgyalni, továbbá a megállításuk is lehetetlen abban a környezetben. A várakozás közben a forgalom elől lezárt területre behajtva, több autós beállt melléjük és kifejezték véleményüket a lehetetlen állapotról, főleg a rendőrséget hibáztatva. Nem mintha a rendőrök pingálták volna fel az értelmetlen csíkokat...

Észak felől teljes káosz, nyugatról csak szimpla torlódás. Bent pedig egy duplasávos körforgalom, amiből egy sávot lezártak, "nehogy baj legyen"...
Észak felől teljes káosz, nyugatról csak szimpla torlódás. Bent pedig egy duplasávos körforgalom, amiből egy sávot lezártak, "nehogy baj legyen"...

Patthelyzet! Mit lehet kezdeni ilyen szituációban? Még figyelmeztetni sem lehet, hogy haladjon tovább, mert tiltott helyen állt meg, ahová még be, illetve rá sem hajthatott volna. Az egyenruhásoknak néhány szóval és türelemmel előbb le kellett csillapítani őket és meghallgatni a kirohanásaikat. Pocsék helyzet, mert a panaszkodóknak igazuk van!  Valóban, valaki egy íróasztal mellett, valószínűleg csak a körforgalom tervrajzát felülírva egy hibás döntést hozott, feltehetőleg a legolcsóbb megoldást választva.
A rendőrség, az arra dolgozó közlekedési szakemberek a véleményét meg sem kérdezték! Úgy sejtem, hogy a helyszínen forgalomfelmérést sem csináltak, hiszen ha gond lesz, azt a jövendő statisztikai adatokból úgy is látni fogják. Hogy addig mennyi koccanásos baleset lesz? Majd megegyeznek a felek és fizet a biztosító!

A rendőrök fölöslegesen végzett munkájáról és annak költségvonzatáról nem is beszélve. Hiszen kit is érdekel... Ideje lenne rendet tenni, van éppen elég feszültség a fejekben és az utakon - ne szítsuk tovább, ha lehet, inkább igyekezzünk könnyíteni embertársaink életén!

Continental 2019

Facebook Comments

3 Comments

  1. Klucsik Tamás - Oldklu

    Társszerző: Oldklu 🙂

  2. Németh Zoltán

    Bocs nem értem a cikket, illetve a szituációt, bár alapvetően ismerem azt a körforgalmat.
    Hol álltak a rendőrök, melyik kijárat dugult el, melyik sorban lettek idegesek (Szentendréről, áruházból), hol szabálytalankodtak, melyik forgalomtól elzárt sávra hajtottak…

  3. Ha ismered a helyszínt, akkor elég érthető a cikk (az igaz, hogy aki nem, akkor sem a képek, sem a szöveg nem túl informatív). Szentendre felől a tömeg aki menne az M0-ra, annyira feltorlódik minden reggel, hogy a 11-es út szélső sávjában is állnak már, ezzel ott is balesetveszélyt okozva + Budakalász felől nem lehet kihajtani a 11-esre, mert 2 sávban állnak az autók. A körforgalom két sávos volt (amit a magyar nem tud használni, tisztelet a kivételnek), ezért nemrég egyszerűen a belső sávját lefestették, így sima egysávos körforgalom lett. Ez lett a megoldás. Alapvetően az volt barom, aki a fővárost elkerülő körgyűrű végére körforgalmat tervezett, amiben összetalálkozik a lehajtó forgalom, a felhajtó forgalom, egy az agglomerációból érkező túlterhelt 2×2 sávos főút + bónuszként egy bevásárlóközpont (auchan, mc, barkácsbolt, stb..) teljes forgalma. Mindez most már egy sima, 1 sávos körforgalomra. Szerintem egy megoldás van, felüljáróval megoldani az M0 forgalmát mind a levezető, mind a felvezető oldalon. Motorral tényleg nem gond amúgy, autóval lehet 10-15 percet számolni egy 100m szakaszra, nem kevés idegeskedéssel, bunkó tolakodással, napi 1-2 koccanással 🙂

Válasz