A láncápolásról még egyszer

A láncápolásról még egyszer

- Kategória: Ajánló, Cikkek, Karbantartás
2

Attila mindennapi problémákat feszeget, azonban sok a fals információ ezekkel kapcsolatban ezért átvesszük az alapoktól – hogyan ápold, kezeld, cseréld a láncot?

Sziasztok!
Egy kis tanácsot szeretnék kérni, bár még nincs itt a szezon, de már vágom a centit, mint annak idején a seregben… Szóval láncápolással kapcsolatban: milyen sprayt érdemes használni, mert ahogy nézem van választék bőven. Melyik fajta a jó egy KTM LC4 SM-hoz?
Illetve kicsit lógott a lánc, majd feszítettem rajta, most pedig azt vettem észre, hogy csak egy bizonyos ponton laza (megnyúlott?) ez már megérett a cserére?

Várom válaszodat, köszönettel. Atesz.

motorkerekpar-lancszett-csere12

Kedves Atesz!

Először is a minőségi sprayk közül szinte mindegyik alkalmas az ápolásra, profi termékek. Jómagam a MOL láncápolóját használom, személy szerint ez vált be a legjobban, de biztosan van még jó pár alternatíva.

A lánc “nyúlása” valójában nem létező jelenség, igazából a kopás miatt változik a lánc hossza, ahogy a pontosan illeszkedő felületek előbb-utóbb kis hézagokkal kapcsolódnak egymáshoz. Ezen segíteni nem tudsz, ráadásul, ha így használod, az rontja a motorozás élményét is, valamint “eszi” az első lánckerék tengelyét és kapcsolódó alkatrészeit – érdemes mielőbb cserélni. Fontos, hogy mikor és hogyan fújod be a láncodat, mert ezzel sokat tehetsz majd az új szett élettartamáért.

Ha bővebben olvasnál róla, hogy milyen praktikákat érdemes alkalmazni lánctisztítás és -ápolás, illetve -csere során, olvass bele az MF Motorsnál készült műhelyriportba, ahol töviről-hegyire átrágtuk a témát!