Olvasói: papírgondok a veteránnal

Olvasói: papírgondok a veteránnal

- Kategória: Ajánló, Cikkek, Karbantartás
4

Öreg Pannonia érvényes forgalmi nélkül – vajon mennyire nehéz papírt szerezni hozzá? Szerencsére ebben a tekintetben rugalmasak a hatóságok…

Sziasztok!

Lenne egy kérdésem: szeretnék venni egy régi Pannoniát felújításra, majd valamikor idén, de csak olyat találtam, aminek még a szürke forgalmija van, és természetesen rég lejárt. Mennyibe lenne rá az új forgalmi, és mi ennek a menete? Válaszodat előre is köszönöm.

Szabó Ábel

pannonia-mgtsz1

Kedves Ábel!

Nincs különösebb teendőd, csupán a forgalmit és az abban szereplő tulajdonostól származó adásvételi szerződést kell magadhoz venned, ami vételkor egyébként is a zsebedbe vándorol. Ha üzemkész a motor, irány a forgalmi vizsga, ahová még szállítanod kell a vasat, majd az okmányiroda, ahol az érvényes vizsgát igazoló adatlappal, a műszaki előtt kötött biztosítással és a régi forgalmival megjelenve már készítik is az új papírokat.

A költsége megegyezik az egyéb ok – például betelt – forgalmi engedély kiállításának költségével, vagyis a törzskönyv és a forgalmi 6-6 ezer forint, míg az új rendszám 5500-ba kerül.

  • Jelinek

    “- Ha korábban véglegesen ki lett vonva a gép a forgalomból, akkor – amennyire én tudom – nem olyan egyszerű ismét forgalomba helyezni.”

    Vettem ilyen motort: azt nem egyszerű vizsgaállomásra, hanem NKH-telepre kell vinni, ennyi az összes különbség. Na meg annyi, hogy ott 4360 volt a díj, nem tíz rugó, mint a maszeknál 🙂

  • Erika Szabó

    Az èn kis hondàm végleg kivont volt,és CSAKIS àllami vizsgatelepen,de bizony levizsgàzott!Elég maceràs volt,de bújtuk a netet,meg az a sok telefonàlàs,de a vègén màr az okmànyirodàban én magyaràztam el az ügyintézônek,hogy is van ez,mert nem tudta, 😀 vègûl minden meglett!micsoda boldogsàg!!!

  • Szabics

    Köszönöm mindenkinek! Majd még utána kérdezgetek fórumokon hogy van-e hátulütője. De kössz mindenkinek!

  • gesszti

    Én először a szürke forgalmival, és a benne szereplő tulajjal besétálnék az okmányirodába, megnézetném, hogy szerintük mi a helyzet a papírozással. Ki van-e vonatva forgalomból, és van-e bármi akadálya a forgalomba való visszaállításnak. ha nincs, alá lehet írni az adásvételit. 15 napon belül ÁT KELL ÍRATNI a motort! (Eredetvizsga szükséges.) Ehhez nem kell forgalomba helyezni. Az NKH-nál (mai nevén: Közúti Gépjármű-közlekedési Hivatal) a műszaki vizsgáról kapsz egy adatlapot, amivel mehetsz ismét az okmányirodába, és lehet intézni a forgalombahelyezést, forgalmit, rendszámot. Kötelező biztosítást a vizsga előtt praktikus megkötni. (Mi így csináltuk, és mind az okmányirodában, mind az nkh-nál segítőkészek és profik voltak. Az egészre ráment kb. 3×1 óra várakozással együtt)