Megkezdték a motorosbarát korlátok felszerelését

Megkezdték a motorosbarát korlátok felszerelését

- Kategória: Baleset-megelőzés

A motorosbalesetek következményeit csökkentő műanyag korlátokat helyeztek el a 76-os út két zalai szakaszán, a korábbi, halálos kimenetelű kicsúszások helyszínein - áll az MTI beszámolójában.

Korábban egy részletes cikkben utánajártam, miért is nincsenek a nyugati országokhoz hasonlóan nálunk is ún. motorosbarát korlátok. A válasz akkor elkeserítő volt - a nagy csinnadrattával beharangozott eszközöknek akkor még műszaki előírása és engedélye sem volt, így hiába készültek el, nem szerelhették fel őket. Most azonban megtört a jég, végre felkerültek az első darabok, s ennek kapcsán Vigh László fideszes országgyűlési képviselő a pénteki helyszínbejáráson elmondta: Magyarországon először alkalmazták a korlátot, amely a gyorshajtás vagy megcsúszás miatt az útról kisodródó motorosok sérüléseit tompíthatja. A meglévő szalagkorlátok alsó részein elhelyezett vastag, energiaelnyelő műanyag sáv megakadályozza, hogy a fémkorlát alatt kicsússzanak a balesetet elszenvedők.
A képviselő hozzátette: az alsónemesapáti elágazó közelében, valamint a nagykapornaki tetőnél található kanyarban korábban számos halálos motorosbaleset történt. Az utóbbi útszakasz sokakat csábít gyorshajtásra, de a hosszú egyenes után következő éles kanyarban - amely nem egyszer fagyott vagy ködös - nem csökkentik időben a sebességet.

Az Alpokban elterjedt megoldás immáron hazánkban is meghonosodott
Az Alpokban elterjedt megoldás immáron hazánkban is meghonosodott

A veszélyes útszakaszon korábban figyelmeztető és sebességkorlátozó táblákat helyeztek ki, és a tervek szerint a közeljövőben kamerákat is felszerelnek - mondta Vigh László. Rigó Csaba, Zala megyei kormánymegbízott kifejtette: a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában Nagykapornaknál 440 méter hosszan építették ki a figyelemfelkeltő, sárga korlátsávot. A másik, rövidebb szakasszal együtt hatmillió forintba került a Magyarországon eddig másutt nem alkalmazott védőeszköz beszerzése.
Elmondta, a helyszínre tervezett kamerával nem a sebességet fogják mérni, hanem a forgalmat figyelik majd. Számos, anyagi kárral járó baleset után ugyanis az autósok elhagyják a helyszínt, a megrongált közúti jelzéseket, berendezéseket hátrahagyva, így az ilyen esetek felderítésében is szerepe lesz a figyelőkamerának.

BikersPoison

Facebook Comments

Válasz