Tartósteszt: Dunlop RoadSmart 3

Tartósteszt: Dunlop RoadSmart 3

- Kategória: Teszt

Éppen három éve, 2013 tavaszán kezdték kifejleszteni a Dunlop K+F központjában a túrasportgumik új generációját. A 31 hónapos munka eredményeként megszületett a márka eddigi legjobb abroncsa, a RoadSmart 3.

 

Az eddigi legszigorúbb és legsokrétűbb teszt előzte meg RoadSmart bemutatását, hiszen kezdetben 200 (!) különböző anyagkeverékkel végeztek szimulációkat és teszteket, majd a túrákon és pályákon megtett, összesen 1,2 millió kilométer (!) után szavaztak bizalmat a 2016-ban megjelent abroncsnak. Már első ránézésre is feltűnő, milyen különleges a Dunlop mintázata, de Andy Marfleet, a Dunlop Europe Moto marketing igazgatója egyből rámutatott, hogy ez nem csak látszat:

IMG_2345 - thumb

– A RoadSmart III nemcsak egyszerűen másképp néz ki, hanem tényleg más. Az iGT technológiát a nedvestapadás fokozása érdekében fejlesztettük ki, mert az európai utakon, főleg a kontinens északi felén és a hegyvidékeken ez különösen fontos tulajdonságnak számít. A futófelület újszerű kialakítása a kopásállóságot javítja az abroncs egész életciklusa során – nyilatkozta Andy a RoadSmart bemutatóján.

Felszállásra felkészülni! Még pár simítás, és visszakerülnek a ZZR kerekei, melyeken immáron a RoadSmart 3 gumik feszülnek
Felszállásra felkészülni! Még pár simítás, és visszakerülnek a ZZR kerekei, melyeken immáron a RoadSmart 3 gumik feszülnek

Ez a tuti megoldás?

Többféle, hol tartósabb, hol sportosabb abroncsokat koptattam eddig a ZZR alatt, de továbbra is keresem azt, amelyik egyszerre magas futásteljesítményű és – országúton – sportos felhasználásra is tökéletes. Hallva az R17.hu által forgalmazott RoadSmart 3 különleges tesztprogramját és tudva, hogy milyen hosszú időn át fejlesztették, kíváncsian vártam, hogy miként viselkedik majd az abroncs az első kilométereken.

A motor harcra kész, de mi történik a háttérben? Igen, a másik ZZR is hamarosan új abroncsot kap...
A motor harcra kész, de mi történik a háttérben? Igen, a másik ZZR is hamarosan friss abroncsot kap…

Nos, nem volt hiábavaló a csaknem három éven át tartó fejlesztőmunka, a RoadSmart 3 tényleg ügyes hibrid lett. Már a műhelyből hazavezető, alig egy órás úton kellemes meglepetés volt, hogy a keskeny szerpentinen a ledöntött motor rendkívül stabilan, magabiztosan viselkedett. Nagyon hasonló érzés, mint anno az új Bridgestone T30-cal, csak éppen itt nem kell akkora erő, hogy egyenes helyzetből ledöntsem a gépet, vagyis tényleg az egyes kategóriákon túlmutató abroncs született. Tulajdonképpen alig észrevehető a különbség – ilyen tekintetben – az eddig használt, sportosabb Pilot Power 3-mal szemben, az irányváltások spontának, egyszerűek maradtak, csak éppen a nagy túramotorokra jellemző “ez sínen kanyarodik” érzés erősödött.

Új szezon és új gumik, de a motor változatlan - indulhat a szezon!
Új idény és új gumik, de a motor változatlan – indulhat a szezon!

A nagyjából negyvenperces, kellemesen kanyargós út alatt sikerült is bekoptatni az új gumikat, így végre jöhetnek a hosszabb, bátrabb tempójú menetpróbák, melyekhez már ki is szemeltem a helyszíneket. Tartsatok velünk, hamarosan érkezünk az első túrák tapasztalataival!

Continental 2019

Facebook Comments

2 Comments

  1. Hali, Mik a saját tapasztalatok vele?

    1. Mosquito:
      Kiváló abroncs, úgy tűnik, ez fut el a legtöbbet az eddig próbált típusok közül. Itt olvashatod részletes tapasztalatainkat róla:

      https://hegylakok.hu/?s=roadsmart%2Btart%C3%B3steszt

Válasz