Szoros összefüggés a védőfelszerelések és a sérülések között

Szoros összefüggés a védőfelszerelések és a sérülések között

- Kategória: Baleset-megelőzés

A kötelező bukósisak-viselés eltörlése alaposan felborította a korábbi, viszonylag kedvezőnek mondható statisztikát - jelentősen emelkedett a halálos balesetek száma.

Öt évvel ezelőtt úgy határoztak Michigan állam képviselői, hogy engedve a nyomásnak, lehetővé teszik, hogy a motorosok sisak nélkül üljenek nyeregbe. Viszonyítási alapként az utolsó, 2011-es esztendő statisztikáit rögzítették, melyekből kiderült, hogy évente 100-110 motoros veszítette életét az államban, és ezek 4-5 százaléka nem viselt bukót a balesetkor.

Az USA-ban sem egységesek a sisakra vonatkozó előírások. A legcifrább talán Delaware, ahol köteles vagy magadnál hordani, de nem muszáj (!) viselned. Remek szabály, gratulálunk az ötletgazdáknak...
Az USA-ban sem egységesek a sisakra vonatkozó előírások. A legcifrább talán Delaware, ahol köteles vagy a bukót magadnál hordani, de nem muszáj (!) viselned azt. Remek szabály, gratulálunk az ötletgazdáknak...

Valószínűleg a képviselők utólag már megbánták a könnyelmű döntést, ugyanis tavaly 138 motoros hunyt el Michigan útjain, vagyis negyedével több, mint 2011-ben. Ennél azonban sokkal fontosabb, hogy a 138-ból 56-an nem viseltek fejvédőt, vagyis az áldozatok csaknem felénél közrejátszhatott, hogy becsapódáskor semmi nem védte őket.
A kiragadott számoknál sokkal tanulságosabb lenne, ha végre a döntéshozók megfordítanák az eddigi gyakorlatot, és - kedvezményekkel vagy szabályokkal - további a védőfelszerelések használatára ösztönöznék a motorosokat.

Ti hogy látjátok: a sisakon túl előírt felszerelések (pl. gerincvédő, protektoring stb.) érdemben csökkentenék a súlyos sérülések, illetve halálesetek számát?

Continental 2019

Facebook Comments

3 Comments

  1. térd és könyökvédő elengedhetetlen
    vállra és gerincre ritkábban esik a hétköznapi motoros
    mellprotektor komolyabb (frontális) balesetnél fontos

  2. Csak az idióták motoroznak pungatyában-papucsban.

  3. Csak Egy Motoros

    Helló.
    Teljes mértékben egyetértek a védőfelszerelés viselésében.
    Ellenben egy tény, ami tetszik vagy nem, így van sajnos. A legtöbb halálos motoros balesetben teljesen mindegy, hogy a motoroson volt e bukósisak vagy sem. Nagyon hasznos a szélvédelmet illetően, a bogarak ellen. Kimondottan jó arra, hogy az embert nyitott koporsóban tudják eltemetni, mert nem törik össze a motoros arca.
    Abban megegyezhetünk, hogy a leggyakoribb sérülés a gerinc, illetve a nyak. Tök mindegy, hogy van rajtad bukó vagy nincs, ha nyakad szeged. Sajnos…

Válasz