Olvasói: nagyobb blokkot szeretnék a motoromba - lehet?

Olvasói: nagyobb blokkot szeretnék a motoromba - lehet?

- Kategória: Karbantartás
0

A probléma nem egyedi, de csak kevesen járják végig a hivatalos - és rögös - utat...

Sziasztok! András vagyok, egy ZZR400 boldog tulajdonosa. Hat éve megvan a gép, de az utóbbi időben már keveslem az 52 lovas csúcsteljesítményt, ezért szeretnék bele legálisan egy 600-as blokkot. Úgy tudom, elég a blokkot cserélni ehhez, mert a váz, futómű stb. megegyezik, szóval egyszerű munka. Utána persze le is vizsgáztatnám ezzel, hiszen létezett ilyen gyárilag is, azaz ez nem a klasszikus "átépítés" lenne. Tudnátok segíteni, mi az első lépés, merre induljak el?

Széles utat!

András

Az átépítés nem lehetetlen, de általában nem éri meg
Az átépítés nem lehetetlen, de nem is javaslom

Kedves András!

Az első, ajánlott lépés, hogy meghirdeted a motort, és veszel helyette egy hatszázast... Az átépítés ugyanis lehetséges, de általában nem kifizetődő.

Mint azt márkatársunktól megtudtuk, ő végigjárta a szamárlétrát, hivatalosan lepapírozta a hatkilósra átalakított ZZR400-at, de nem volt könnyű dolga. Először is: muszáj olyan erőforrást találnod, ami idősebb mint a váz - ez alapfeltétel. Ha nincs meg, akkor kár is belevágnod. Ugyanakkor még vétel előtt feltétlenül szükséges beszerezned egy igazolást a Kawasakitól, hogy abban az évjáratban, azzal a vázzal 600-asként is létezett a modell. Utána jöhet a szakszerviz, aki számlával, munkalappal igazolja, hogy megfelelően építette be az erőforrást, és a végén jöhet az NKH-vizsga. Az egyes lépésekről bővebben az alábbi linken olvashatsz.

Ha mindez nem lenne elég kacifántos, a blokkcsere önmagában nem elég: karburátort és vezérlőelektronikát is cserélned kell, illetve azt hiszem, a kipufogóleömlők sem stimmelnek. Egyszóval sok-sok munkaóra, utánajárás és buktató, így ismét azt javaslom: add el, és a másik blokk, a kiegészítők és a beszerelés árát hozzácsapva vegyél egy hatszázast.

Continental 2019