Olvasói: szabályos a rendszámom, mégis megbüntettek

Olvasói: szabályos a rendszámom, mégis megbüntettek

- Kategória: Kiemelt cikk
8

A mai nap folyamán igazoltattak a rend éber őrei, és mivel minden papír rendben volt, de ők mindenféleképpen büntetni akartak, ezért belekötöttek abba hogy túlságosan fel van hajtva a rendszámom.

.

Ez a “túlságosan” konkrétan a vízszintessel 30 fokos szöget jelent. Ők azt állították hogy a rendszámnak tisztán láthatónak kell lennie. Én szerintem ez még simán olvasható volt, és mondtam is nekik lejjebb nem szívesen hajtom mert akkor túl közel kerül a kipufogóhoz, ami miatt rezegni fog, és emiatt már tört el rendszámom. (új rendszám + új forgalmi kb 12 ezer forintos móka). Végül helyszínivel megbüntettek 5000 forintra. Úgy gondoltam a helyszínen hogy ha fellebbezek, az illeték is ennyi lenne, meg egy hosszú procedúra, ezért átvettem a bírságot, de azért így utólag érdekelne hogy mennyire volt helyénvaló az eljárás? Arra a kérdésemre ugyanis nem tudtak válaszolni hogy konkrétan mennyire kell lehajtanom a rendszámot, hogy ne büntessenek érte. Csak azt hajtogatták hogy a központtól kapták az utasítást hogy figyeljenek oda mert sok motoros így akarja kijátszani a traffipaxot.

rendszam-birsag
Ha koszos, nem jól olvasható vagy rossz szögben áll, fizetned kell…

A hiba az ön készülékében van…

Kedves Kérdező! A válasz egy kattintásra volt tőled… Kikerestük a rendeletet, ami elég egyértelműen fogalmaz: a függőlegeshez (!) viszonyítva befelé legfeljebb 5, kifelé pedig 30 fokot térhet el a rendszámtábla szöge, vagyis az általad írt, “vízszintessel 30 fok” egyértelműen sok – sajnos jogos volt a büntetés, és a rendőrök még visszafogottan mérték az összeget… Ráadásul ez az előírás elsősorban a gyárakra vonatkozik, vagyis az alaptétel, hogy a rendszámnak olyan szögben kell állnia, mint eredetileg, amikor a motor kigördült a gyárból. Ezen csak úgy módosíthatsz, ha a típusra engedélyezett, utángyártott rendszámtartót szerelsz fel, majd azt bejegyezteted a következő műszaki vizsgán – szóval nem éppen egyszerű. Az pedig, hogy a rendőrök „mindenféleképpen büntetni akartak” elég rossz duma, egy szabályos motorral aligha kötekedtek volna.

Ha tilosban jársz, ne csodálkozz, ha jön a csekk... (Kép forrása: Első "Motorvéd" Polgárőr Egyesület - Pest Megyei Motoros Polgárőrség)
Ha tilosban jársz, ne csodálkozz, ha jön a csekk…
(Kép forrása: Első “Motorvéd” Polgárőr Egyesület – Pest Megyei Motoros Polgárőrség)

Érdemes hát visszaállítani a plakettet, és ha ezáltal túl közel kerül a – gondolom utólag felszerelt – kipufogóhoz, akkor inkább annak a felfogatásán kell módosítani, azért nem kapsz legközelebb bírságot.

  • Tamás

    Örülhetsz, hogy azért nem büntettek meg jobban, hogy mennyire takarja a rendszámod az utángyártott indexeket.

  • Berber

    Ez mostanában divat nem tudni a jogszabályokat és vitatkozni rajta? :O
    Engem egyszer a gumim kopottságával büntetett meg a rendőr, mert 1db kopásjelzőnél elérte a szintet!!! Mondtam, hogy amikor elindultam még felette volt, és hogy csak haza akarok érni, de nem érdekelte. Jó, a rendszámom se volt tiszta. 🙁 Ugrott nekem is a helyi 5-ös. 🙁

    • LaciK

      Mi köze a rendőrnek a kopásjelzőhöz? Az neked jelez, nem neki, és a kopásjelzőt szándékosan az előírt barázda mélység fölé lövik be. Ettől kopásjelző. Nincs olyan szabály hogy a kopásjelző mélységének mennyinek kell lennie, csak a profil mélység van előírva, ami 1,6mm!
      Az rendben van, hogy már a 2mm is kevés műszakilag, de büntetni csak 1,6 alatt lehet.

      • Berber

        Való igaz, hogy kétséges volt, és szemétkedő a büntetés, de a rendőrnek “nem megfelelő műszaki állapot” jogcímen a rendszámot is joga van levenni. Ez itt ráfogta, valamiért meg akart büntetni. Gyorsan jöttem (40-es tábla) mérője nem volt, koszos volt a rendszámom, stb. Ezek nem voltak foghatók, hát maradt a gumi.

        • gezasz

          “koszos volt a rendszámom” :))

        • LaciK

          Ja, az más. Akkor jobb nem kötekedni, legfeljebb kicsit alkudozni, meg sajnáltatni magam 🙂

  • Palcsi GSX-R

    A rendszám mindig sokba kerül egy sportmotoron ami teljesítményadó, 124 kw felett luxusadó az adón felül +25000 ft , traffi , biztosítás , átírás, igazoltatások,műszaki…stb .
    Tehát a rendszám egy luxuscikknek is felfogható , mert a nyilvántartásban szereplő lopott járművek töredéke sem kelül elő a nyomozások alkalmával .

  • Bakker, ez a mentalitás viccnek is rossz. Hacsak nem vagy 100%-ig biztos az adott jogszabályban – amivel alkalmasint az igazoltatást végző úriembernek is el tudsz számolni -, akkor arc befog, sűrűn elnézést kér, rendőri kérést teljesít. Szépen lehajtod, ahogy kérik, hazaslattyogsz, otthon kitalálod, hogyan ne legyen útban a kipuff és valószínűleg a bírságot is elkerülöd.

    Ha izmozol a rendőrrel valamin, amivel te sem vagy tisztában, akkor örülj, hogy egyáltalán megúsztad egy ötössel. Pláne, ha a szabályosan elhelyezett rendszám beleérne a kipufogóba, mert akkor ott valami mégsincs teljesen rendben azon a motoron. Öregjeink ezt úgy szokták megfogalmazni, hogy ha vaj van a fejeden, húzd meg magad. Legyen ez tanulópénz, és figyelj jobban oda.

    Egy kis trigonometria: Szinusz barátunk véleménye szerint a motorkerékpárokra szabványosított, 240x130mm-es rendszámtábla alsó széle a függőlegestől hátrafelé 65, előrefelé 11 milliméterrel térhet el maximum. A rendőr feltehetőleg nem áll neki kiméregetni, de ha eszerint jársz el, akkor sem büntetnek, ha véletlenül mégis nekiállnak méricskélni.

    Azzal az indexszel egyébként tényleg meg fogod még ütni a bokádat.