Kismotor, nagy kaland – 14. Befejező rész

Kismotor, nagy kaland – 14. Befejező rész

- Kategória: Események, Kiemelt cikk, Túra
2

Éjszaka elég meleg volt, ezért nyitva hagytam a sátor bejáratát, mint már sokszor. Hajnalban viszont csendesen esni kezdett, amire nem ébredtem fel, azonnal, ezért jól be is ázott a sátor. Sebaj, a végére ennyi belefér…

A túra részletes itinerje elérhető: Kismotor, nagy kaland az RBiker.com-on

Jól elázott a hálózsák alja és minden más is, ami a bejárat közelében maradt. Törülközővel itattam fel azt, ami még lötyögött a sátor alján. Viszont, hogy így korán felébredtem, kihasználtam az időt, és reggel hétkor már úton voltam Párizs felé. Odaérve a reggeli forgalomban pont úgy éreztem magam, mint ha csak a Szentendrei úton igyekeztem volna befelé.

Az utolsó, minden eddiginél személyesebb hangvételű videóm. Fogadjátok szeretettel!

Persze csak addig a pontig, amíg a híres párizsi aluljárórendszerbe nem kerültem. Egészen jól sikerült a mutatvány, mert csont nélkül eljutottam a  Charles de Gaulle térig, ahol a diadalív áll. Végigmotoroztam a Champ Élysées-n, megnéztem az Eiffel-tornyot és a Notre-Damot. Íme, ezt láttam útközben:

belgium
Íme, a diadalív!

 

A kihagyhatatlan kép…

 

Az idő most is olyan, hogy is mondjam, párizsias…

Valahogy sosincs szerencsém a párizsi időjárással. Többször jártam már itt, de csak egyszer sütött a nap. Most is borult idő volt, és néha még az eső is eleredt. A vizes törülközőt, amivel a sátrat töröltem, most felakasztottam a motorra, hogy száradjon, de az esőben csak vizesebb lett. Motorozgattam még vagy két órát a belvárosban, ami tulajdonképpen kissé kiábrándító: szemetes, ápolatlan és büdös volt. Aki panaszkodna a magyar fővárosra, javaslom, egyszer nézzen körül errefelé – ebből a szempontból Budapest magasan veri Párizst.

belgium
Generációk egymás között

Elmotoroztam még a Montmartre felé, de olyan penetráns, büdös húgyszag volt, hogy inkább tovább indultam Belgiumba. Párizs közlekedése a méretéhez képest parádés. Gyakorlatilag szintbeli kereszteződés nélkül ki lehet jutni a belvárosból egyenesen az országútra, egyszerűen lenyűgöző. Alul- és felüljárórendszerek kapcsolják össze az autópályákat, állati jól ki van táblázva minden. Hamar ki is értem, és máris az N2-n robogtam Brüsszel felé. Délután négykor már a brüsszeli gyűrűn lavíroztam a kocsik között, és gyorsan elértem a Leuveni leágazást. A gyerek mondta, hogy ne ott kanyarodjak majd le a pályáról, ahol a GPS mondja, hanem csak eggyel később, mert akkor nem kell az egész városon keresztül araszolnom. Tovább is mentem, és valóban, néhány perc múlva már a cuccokat pakoltuk a motorról a ház előtt.

belgium
Sörivás? Csak szabadon!

Helló, Belgium!

A kis Csacsit egy zárt udvarra állítottam be, és másnap a fiammal mászkáltunk a városban, majd egy igazán fesztelen bulit tartottunk a család flamand tagjaival együtt. Szombat reggel befutott Kevin barátom is Angliából. Körbemotoroztuk a várost, megnéztük a sörgyárat, majd leültünk végigkóstolni a kínálatot a belvárosban. Végtelenül szimpatikus, hogy nincs teljes tiltás az alkoholra vonatkozóan. Néhány sör után még szabad vezetni, és nem is ellenőrzi senki, csak ha galibát okozol.

belgium
Kevin megérkezett. Horvátország és Budapest után itt is együtt motoroztunk

Sőt, egy bizonyos szint alatt akkor sem kaszálják el érte a sofőröket. Remek ötlet, szerintem érdemes lenne honosítani. Szóval jó érzés volt stresszmentesen leülni egy sör mellé, és utána vígan hazakerekezni. Időnként a gyerek DJ-ként szórakoztatja a közönséget az egyik felkapott belvárosi sörözőben, ahová meghívott minket is. Jó nagy tömeg volt, nem is gondoltam volna, hogy ilyen sikere van. A sok ska és punk nóta között néha felismertem egynéhány magyar zenét is. Például Napoleon Boulevardot, amiről azt sem tudtam, hogy ismeri, a gyerek. Másnap reggel Kevin visszaindult Angliába, mi meg elvittük az unokám az antwerpeni, állatkert tengeri élővilágot bemutató részébe.

Leuven csodaszép belvárosa…

Ezt csak azért írom meg, hogy ha ez a program lehetőség merülne fel Belgiumban járva, akkor nyugodtan passzoljátok… Augusztus 22-én reggel, szemerkélő esőben indultam el München felé. Alig öt perc volt, mire elértem az autópályát, és egész nap le sem tértem róla. 720 kilométer után, kora estére egy München-közeli kisvárosban voltam, ahol egy barátomnál aludtam, aki futárkodott velem egy rövid ideig régebben. Innen már egy nagy levegővel szerettem volna hazajutni, ezért augusztus 23-án, utazásom 31. napjának reggelén Budapestet jelöltem meg a GPS-en, célként. Tartalmas nap volt: 724 kilométer után, este nyolc körül állítottam le a kis csacsit a helyére, a műhelyben. A csepp kis 125-ös futármotor  több mint 11 000 (!) kilométert teljesített egy köhintés nélkül.

belgium
…majd ugyanez éjjel

Végre itthon!

Kétszer vagy háromszor feszítettem láncot, és 2-3000 kilométerenként fújtam is, de olajat csak itthon cseréltem a gépben. Mindenképp meg kell köszönöm a NitRisk biztosítónak a segítségét, mert velük békés nyugalomban és jó pár sörrel gazdagabban telt az út. A Bridge Dentallal már hosszú évek óta dolgozom együtt, és most úgy segítettek nekem, hogy még kérnem sem kellett. Jólesett és jól jött, köszi!

Életkép egy belga kocsmából. A DJ-pult egy régi szószék…

A Metabond kenőanyagokkal támogatott, és nálam már 9 éve, folyamatosan jelesre vizsgáznak a termékeik – eddig hiba nélkül. A videókat egy SJ4000 kamerával rögzítettem, amihez rengeteg kiegészítőt kaptam ajándékba, az SJCAM Magyarországtól.

Kevin Lord hazaindul – jó utat!

A Retrobiker alkalmazásával rögzítettem az útvonalat, már amikor nem felejtettem el bekapcsolni. Az út összes, rögzített szakaszát sikerült Perjés Ferencnek egy térképre helyezni – a linket a cikk legelején találjátok, azon végigkövethetitek az egy hónapos utat.

belgium
Csacsi a belga határon

Nagyon nagy köszönet a Hegylakóknak és személy szerint Pulai Lacinak,  hogy hónapokig foglalkoztak az úton papírra vetett sorok gondozásával. Bízom benne, hogy sokan kedvet kaptatok a csavargáshoz! Hosszú még a nyár, van időtök szervezkedni, hogy akár kevés pénzből is életre szóló élményekhez jussatok. Széles utat, gumifákat és olcsó benzint!

Hevesi Péter Benjámin