Motoros érdekképviselet: egy erdélyi baleset következményei…

Motoros érdekképviselet: egy erdélyi baleset következményei…

- Kategória: Hírek, Motoros érdekképviselet

Elképesztő történet Róberttől, aki hiába volt előrelátó, erre ő sem készült fel… Amíg a biztosítója és orvosa azon vitatkozott, mikor és ki fog fizetni, addig a szállító újabb „sebeket” ejtett a motorján. 

 

Címlapkép: www.rideineurope.com

Tisztelt Motoros Érdekképviseleti Központ! Következő a kérdésem:

Múlt héten egy 14 fős társasággal Romániában voltunk motorostúrán, és sajnos balesetet szenvedtem a Transalpinon. Balra ívelő kanyarban, az útra felhordott apró törmeléken a motorom hátsó kereke megcsúszott, majd átdobott a másik oldalára… Hívtuk a 112-t, kiérkeztek a mentők, és elszállítottak Petrosani település kórházába. Közben jöttek a rendőrök, akik a helyszínen maradt édesanyámtól elkérték a jogosítványom, majd elmentek a papírral együtt. Kötöttünk erre a pár napra utasbiztosítást, így a biztosító küldött egy trailert, ami elszállítja a motoromat.

Egy leharcolt Transporter érkezett, amiben három raklap volt, majd a motoromat nekitámasztották az oldalának. A motor bal oldala konkrétan karcolásmentes volt, amit a helyszínen készült képekkel tudok bizonyítani.

Kérhetek-e bármiféle kártérítést a nem megfelelő szállítástól keletkezett sérülések miatt?

Közben a kórházban megállapították: könyöktörés, csuklóficam és zúzódás, bokatörés. Érdekességként ki kellett fizetnünk a nagyjából 600 Lej összegű ellátást… Kapcsolatban voltam a biztosítóval, aki azt javasolta, hogy ne írjak alá semmit, ne kérjek ellátást. Az orvos már sürgetett, hogy be kellene gipszeljenek, amire rábólintottam, első az egészség, ezért begipszeltek és ott maradtam éjszakára, másnap pedig kiengedtek.

A Transzalpina-hágó

Túl vagyok rajta, de csak most jön a java…

A biztosító felvette velük a kapcsolatot, és kérte őket, hogy tartsanak bent, és csak saját felelősségre engedjenek haza…(akkor nem fizet a biztosítás) Az orvos nem ment bele, mert nem volt értelme ott tartania. Itthon elmentem a kórházba, szerencsémre, ugyanis az új diagnózis: sajkacsont törése, boka- és lábszalagok szakadása… Ezt hogy nem látták kint?

Közben a rendőrök egyszerűen nem adták vissza a jogosítványomat, hiába kértük. Első verzió szerint innen Magyarországról vigyünk hivatalos tolmácsot 500 kilométerre, és román közjegyző jelenlétében tegyek nyilatkozatot, román nyelven, hogy három hónapig nem vezetek az országban és nem kívánok feljelentést tenni…

A bajban gyorsan felvettük a kapcsolatot a konzulátussal, de nem mentünk vele sokra. Nagybátyám Romániában él, egy ügyvéd barátja segítségét kértük, aki egyből megtette a megfelelő intézkedéseket, felvette a kapcsolatot a nem megfelelően eljáró hatósággal, aki bűncselekményként küldte tovább az ügyet az ügyészségre…

Ranca település a Transzalpinán

Itt tartunk most: a rendőrség szerint menjek ki a tolmáccsal, majd jöjjek haza, és két hét múlva visszamehetek a jogosítványomért… Nem okoztam kárt senkiben és semmiben. Nincs jogalapja a jogosítványom visszatartásának. Mit tegyek? Hogyan kaphatom vissza a jogosítványom? Eddig nem gondoltam ilyesmire, de ezek után megfordult a fejemben, hogy a nem megfelelően karbantartott útszakasz miatt érdemes-e tovább menni, kártérítést kérni?

Köszönöm a segítséget!
Széles utat!
R.

 

Kedves Róbert!

Először is eléggé durva a történeted, nagyon sajnálom, és jobbulást kívánunk Neked! Igazi tanpélda sajnos az eseted arra, hogy milyen az, amikor valaki körültekintő, de mégsem elég felkészült egy balesethez. Az mindenképpen dicséretes, hogy legalább utasbiztosításod volt. A casco és bármilyen, leginkább motoros baleset-biztosítás hiánya most megint előjött mint probléma, de mondhatni, ez sajnos általános gond.

Mivel a rendőrök – feltételeztem – helyszíneltek, így a helyi közútkezelőn el tudod „verni a port”, hiszen a fényképek és a tanúk beszámolója alapján ez tökéletesen megáll. Ami a motort illeti, a szállítása miatt kérhetsz kártérítést,

ha tudod tényleg igazolni, hogy milyen sérülések keletkeztek kizárólag a szállítás következtében. Fontos tanulság, hogy ezért kötelező a balesetnél mindent rögzíteni, fotózni, hogy legyen bizonyíték a kezedben ilyen esetre is.

Ezt szintén helyi ügyvéd útján tudod intézni, továbbá a utasbiztosítódnál is érdemes ez ügyben kicsit panaszkodni, azaz konkrétan panaszt tenni, és a megbízott szállítójukon behajtani a kárt. Ez már csak azért is fontos, hogy a legközelebb szerencsétlenül járt motoros már ne járjon így…

A szállítás közben keletkezett sérülésekért is kérhetsz kártérítést, miként a csonttörés miatt is…

A személyi sérülésre is kérhetsz kártérítést…

A személyi sérülésért szintén kérhetsz kártérítést a közút kezelőjétől, ehhez viszont igazolni kell, hogy az úton törmelék volt, és Te ezen csúsztál meg (tehát bizonyítanod, hogy a baleset bekövetkezéséhez kizárólag az vezetett, hogy a törmelék miatt csúsztál el, azaz nem vezetéstechnikai hiba volt stb.). Ha másik gépjárművel történt ütközésből eredő közlekedési baleset lenne, akkor a biztosítóval szemben tudnánk Magyarországon intézni az ügyet, de így sajnos nem.

Ha szükséges, utána tudok nézni esetleg romániai magyar kollégának, akivel lehetne konzultálni, hogy mielőbb bizonyíthasd az igazad, s természetesen állunk rendelkezésedre mindenben, és ha kell, segítünk neked!

Üdvözlettel, még egyszer jobbulást, gyors gyógyulást kívánva!

Csapó Zoltán Zsolt

Motoros Érdekvédelmi Egyesület – T.: +3670-360-2990

motorosok.hu

motorosbiztositas.hu

Continental 2019

Facebook Comments

1 Comment

  1. Kemény, bár azért nem mondanám ezt a román specialitásnak. Itthon is bőven bevett gyakorlat, ha a motoros spontán elesik akkor kapásból őt veszik hibásnak, mert “nem az útviszonyoknak megfelelően vezetett”

    Szóval ha az ember járóképes, akkor rendőrnek nem szólni, taxival bemenni a kórházba és azt kell mondani, megbotlottam egy vakondtúrásban.

Válasz