Olvasói: Amíg nem tudsz kanyarodni, ne szólj be!

Olvasói: Amíg nem tudsz kanyarodni, ne szólj be!

- Kategória: Vélemény
55

Így fest egy hétvégi motorozás a térdkoptatók szemszögéből… Anélkül, hogy egyetértenénk vele, szívesen adunk helyet Gábor írásának – halljuk a másik oldalt is! Hozzászólni szabad, de kérem, csak kulturáltan.

Szöveg és képek: F. Gábor

„Elnézem a mazsolákat, poros útról, szűkülő ívekről meg egyéb, unalomig ismert ürügyekről beszélnek, pedig néhány pályanappal gazdagabban rájönnének, hogy ezek átlátszó kifogások…”

Bocsánat, ha kicsit vitriolos lesz, amit írok, de muszáj keményen fogalmaznom, hogy az amőbákhoz is eljusson az üzenet… Kapom az ívet úton-útfélen, fórumokon, hogy az utca nem versenypálya, miért száguldok, és miért koptatom a térdem a 24-esen, amikor erre ott a Hungaroring. Nos, kedves andalgók, tájat bambuló, feldobozolt sorstársaim: nekem ez a tempóm. És bármilyen hihetetlen, én ennyivel fordulok el biztonságosan, míg te feleennyivel is lesodródsz az ívről, mert (hála a balfék oktatási, képzési rendszernek) fogalmad sincs az ellenkormányzásról, a motorozás fizikájáról vagy az eltűnési pontról.

Motorbaleset Kerecsend közelében. Egyszerűen besokallt a srác a rosszul megválasztott sebesség miatt, de szerencsére „csak” a gép tört össze, ő kisebb sérülésekkel megúszta (Kép forrása: Egriügyek.hu)

Más a biztonságos sebesség Neked és nekem

Tegnap szemtanúja voltam, ahogy Kerecsendnél árkot fogott szegény srác, pedig az egy szabad szemmel alig látható kis kanyar. Nem mondom, hogy mindenki Kakucson töltse az összes hétvégéjét, de az kiveri a biztosítékot, amikor rámripakodnak, hogy száguldok, miközben ők sokkal lassabban is önveszélyesek…

Mit tesznek, ha benéznek egy kanyart? Elkezdik mereven bambulni szemben az árkot meg eszeveszetten markolják az első féket, mint az a szerencsétlen pár hete, fent a Mátrában.

Gratulálok: mindkettő azt szolgálja, hogy tuti elessenek, pedig mélyebbre döntött géppel, hátsó fékkel meg helyes nézőponttal menthető lenne a helyzet. Persze másnap a fórumon elkezdik szajkózni, hogy nem ők cseszték el, a bolygók rossz állása volt a hibás. Elnézem a mazsolákat, poros útról, szűkülő ívekről meg egyéb, unalomig ismert ürügyekről beszélnek, pedig néhány pályanappal gazdagabban rájönnének, hogy ezek átlátszó kifogások…

Pályázok, ne ítélj el!

Nem vagyok Buddha, sem pedig Teréz Anya, hogy megmondjam, kinek mi a jó. Ellenben láttam már pár kanyart közelről, nem tagadom, néha a sóderágyból is, és nyugodtan kijelenthetem, hogy tudnék újat mutatni sok utcai motorosnak. Vetkőzzük már le az előítéleteket, ne kiabáljunk kígyót-békát arra, aki a Mátrában-Pilisben-Cseszneken lapon fordul, főleg ne, ha a saját motorunkon meg akkor a majrécsík, hogy egy pótos IFA elférne rajta…

suzukigsxr-600
Nekem Dobogókőnél is lent a térdem, Te meg vászonra koptatod a gumi közepét, de a szélén még haptákban állnak a szőrök – melyik a rosszabb? Megsúgom, egyik sem, de amíg így van, kérlek, ne is kritizáld, ahogy motorozom…

Ahogy költesz a corduraruhádra, meg a csajod Bluetooth-os sisakmikrofonjára, igenis áldozz néhány pályanapra is, ahol megtanulhatod, amit jogsiszerzés során elfelejtettek közölni Veled. Ha nem is leszel gyorsabb utána, azt biztosan eléred, hogy magabiztosabban kezeled a gépet, nem szarod össze magad, mikor az átlógó busz miatt ívet váltasz vagy nedves foltra futsz a kanyarban. Szóval éljünk egymás mellett békében: nem szóllak meg, mert hatszögletű minden kanyarod, Te meg ne gondold, hogy önkéntes rendőrként el kell magyaráznod nekem, mennyi is a 90 km/óra.

S utoljára: csak ajánlani tudom, hogy menj el végre egy pályanapra! Kezdj élni, kezdj el valóban motorozni – hidd el, nagy élmény lesz!

Béke veletek,

F. Gábor