GumiGuru: Defekt miatt kidobjam az R1 gumiját?

GumiGuru: Defekt miatt kidobjam az R1 gumiját?

- Kategória: Gumiguru
0

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! A következő a kérdésem: Tegnapi indulnék motorozni, garázsból tolom kifelé a motort, és észreveszem, hogy nehezen gurul. Átnézem a gumikat, a hátsó lapos, és egy szög éktelenkedik benne. Nem sok kilométer van az abroncsban, nem szívesen dobnám ki.

Kérdésem lenne, hogy meg lehet csináltatni vagy eldobós a szinte új Michelin Pilot Power 2CT? Egy YZF-R1-en használom, ha ez számít.

Motoros üdvözlettel: Gábor

VÁLASZ

Kedves Gábor! Egy defekt minden szempontból kellemetlen, történjen az bármilyen motorral és gumival is. Természetesen javítható, amennyiben szakszerűen járnak el a folyamat során, és a sérülés nem a vállrészek közelében van, ahol sokat deformálódik az abroncs. Így kijavítható, emiatt nem kell eldobni egy alig használt köpenyt.

Hogy javítsam a motorgumit?

A folyamat lényege, hogy körültekintően járjanak el, és lehetőleg ne csak egy foltot ragasszanak a sérülésre belülről, mivel ez – a nagy deformáció hatására – akár le is válhat. A gomba alkalmazása azért is fontos, mert a szög által okozott sérülésnél a víz bekerülhet a gumit felépítő fémszálakhoz, ami oxidációt okoz, ez hosszútávon akár az abroncs további sérüléséhez is vezethet. Ezt a sérülésbe húzott gomba megakadályozza, elvégre teljes mértékben a szúrt lyukba kerül, és kitölti azt.  Szóval mindenképpen defektjavító gomba használata lenne a célszerű, ezzel tökéletesen lehet javítani egy kisebb sérülést! A kívülről foltozást, közismert nevén „kukacolást” semmiképpen nem ajánlom, az csak ideiglenes megoldás, és arra jó, hogy vész esetén éppen hazajuss, vagy elmotorozz a szervizig.