GumiGuru: Kanyarokban csúszkál a Metzteler

GumiGuru: Kanyarokban csúszkál a Metzteler

- Kategória: Gumiguru
0

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Kedves Gumiguru! A következő a kérdésem: Suzuki GSX-F750-re re milyen gumit javasoltok? Nyári motoros vagyok, télen semmi, eső csak akkor, ha elkap, de ezzel megyek munkába is. Most Metzeler van fent, ami öreg, már kanyarokban kicsit csúszik, ideje cserélnem…

Köszönöm a választ!

[wp_bannerize group=”cikkek” limit=”1″ random=”1″] VÁLASZ

Kedves Kérdező! A 750-es GSX-F, motoros szlengekben csak bociként emlegetett gép igen népszerű túramotor manapság is, egy könnyen kezelhető, hosszú távon is kényelmes, agilis járgányról beszélünk. Gumiválasztás terén sok opció áll rendelkezésünkre, hiszen  standard méretezéssel tervezték ezt a motort. A felhasználás jellegéből adódóan sporttúragumit tudunk elképzelni a Suzukira, más szegmensben nem jellemző, hogy megfelelő méretű abroncsokat találjunk rá.  Sejtésem szerint Z6-os Metzelerek lehetnek a motoron, amik nem a kiemelkedő tapadásukról híresek. A leírt jelenségek alapján már időszerű a most használatos gumik cseréje.

Continental vagy Dunlop?

Nagyon jó visszajelzéseink vannak a Continental RoadAttack 2 EVO-ról, ami egy modern technológiákat felvonultató abroncs, az előre bekoptatott futófelület (Traction Skin) nagyban segíti a gumi bejáratását, gyakorlatilag az első méterektől maximális tapadással rendelkezik. Kétkomponensű, modern abroncs, jó száraz és nedves tapadással rendelkezik, ami fontos az egész éves használat során.

Népszerű még a méretben a Dunlop RoadSmart sorozat darabjai közül mind a régebbi, mind az újabb modell, mivel tartósak és igen jól motorozható abroncsokról beszélünk. Ügyeljünk viszont arra, hogy a könnyebben elérhető 160/60-17-es hátsó gumi helyett a gyári, 150/70-17-es méretet válasszuk, hisz’ ez a gyár által megadott érték! Sokan döntenek az előbbi mellett, a gép termete miatt úgy gondolják, hogy a szélesebb abronccsal jobban viselkedik a motor, de ez tévedés.

[wp_bannerize group="cikkek_also" random="1" limit="1"]