Olvasói: Motorra van pénz, gumira nincs…

Olvasói: Motorra van pénz, gumira nincs…

- Kategória: Vélemény
5

Sajnos igenis jellemző az a kép, amit Dani festett le írásában. Tanulság: A motort nem (csak) megvenni, hanem fenntartani kell!

– Sziasztok! Sok motoros oldalt és fórumot látogatok, mert alapvetően érdekel a kollektív bölcsesség. Néha azért látok olyan dolgokat is, amitől feláll a szőr a hátamon, és ennek kapcsán pár gondolattól szeretnék megszabadulni. Ez pedig az értelmetlen filléreskedés, kocsmanyelven a fillérb…..s.

Ésszel vásárolj!

– Jómagam is itt élek, ismerem a magyar jövedelmi viszonyokat, nincs azzal semmi baj, ha mindenki a saját takarójával és a nyújtózkodással foglalkozik. De mire gondoltak azok, akik hatszázas, ezres motort vettek? Azt hitték, bicajáron lesz az alkatrész? Amikor azt látom, hogy valaki (konkrét példa) sokallja a négyezer forintot egy bowdenre (!), akkor elkezdek aggódni.

hasznalt-gumi
Ha drága a négyezres bowden meg az ötrugós fékbetét, hogy fogsz gumit meg láncot venni a motorra? Tudom, sehogy…

Ha ez sok, akkor gumira hogy fog 50-100 ezer forintot költeni? Fékbetétre? Fékfolyadékra? Az már csak hab a tortán, amikor hatezres szervizciklusú motorokat 5-6 évente viszik szervizbe, amikor már nagyon muszáj… Ez utóbbi nem zavar, mert ha nem működik a motor, legalább nem veszélyezteti saját magát és a többieket.

Legyünk tisztában vele, hogy Európában a motorozás, valódi nagymotorral luxushobbinak számít, ennek megfelelően ugyanannyiba vagy (használatarányosan) többe kerül a motor fenntartása, szervizelése és alkatrészei, mint egy kisebb autóé. Rendben ésszel költ az ember, de legalább a biztonságodat szavatoló alkatrészeken ne spóroljunk már!

Amikor valaki sajnál 4-5 ezer forintot az egymilliós motorjába, az már tényleg nem spórolás, hanem nettó hülyeség. És nem a levegőbe beszélek: megtörtént esetről van szó…

Mi a megoldás? Vásárláskor nemcsak a tudásodnak, hanem a pénztárcádnak megfelelő motort kinézni, és akkor nem bosszúság forrása lesz a gép, hogy megint mennyibe került felgumizni, féktárcsát vagy láncot venni…

Üdv,

Dani

  • Roland Koczka

    Én 3 éve hajtom a GSXR 750 K4-emet. Nem 2000 km-ert motorozok bele évente. 33000km-el vettem és most 47-48 000 km között van. Idén már május (műszaki) előtt megcsinaltam a nagyszervizet, amit 48-nál kellett volna (akkor közel 44-nél jártam). A gyertya az utolsókat járta, fékek stb szinkron, komplett brembo fekbetét szett meg egy kis felújítás. 1300-eruonal megalltam de ment volna az 2000-ig is. Namost már árulom jóval ár alatt 3000 euró, friss műszakival. Eddig nincs jelentkező. Ugyanebben a színben 4300-euró 10000 km-el kevesebbel, ami már eleve gyanús. Nem árulom 5000-5500 euróért mert mert nekem ennyi vagy még többe van, de amit megtanultam 10000km hajtás után jobb ha csere vagy ilyesmi mert nem lesz olcsó. És akkor ez még japcsi gép szal se lánc/kérek/vezérlés stb -hez nem lett nyúlva. Ez egy ilyen sport én még motoron nem nyertem. A korábbi motorom meg még sokat is fogyasztott(8-10 lityó). Ez küllőre indul hidegen melegen, 175-kmh-nál jön a 3. a német autóbahnon. 200km/h-val München-Frankfurt forgalommentes reggelen 5,6 liter/100km 1 személyel, ugyanez Chemnitz-Frankfurt 6 liter/100km 2 személyel. Van mellette egy bogaram 1999-2008-as 2.0 benzines, amit már a sarkon üresbe teszek mégis 10 lityó alá nem bírok menni.

    • gesszti

      10000 km után jobb, ha csere? Évente megyünk 12-15000 km-t motorral. Másfél motor /év? Nem jó bolt az se. 😉 Ennek a hobbinak bizony ára van. Mindenki eldönti, hogy az R17-nél fizet, vagy a traumatológián… (ha már gumis kép van a cikkben… 😉

      • Orosz József

        yep, az öreg is benyel nálam 8 litert simán városban egy személlyel úgy hogy nem nagyon jár 8 ezer felett, nem hogy 11-12 fölött, a gumi / fék az elsődleges, ha nem indul az csak bosszúság, ha nem áll meg az már baj.

      • Roland Koczka

        Így igaz. Sosem volt olcsó, mégis nagyobb biztonságban érzem magam mint kocsiba akárki akármit mond. Az nem tud olyan gyorsan megállni, ha manőverezni kell az meg már baj. Nem is beszélve hogy 2x olyan gyorsan tudok vele menni mert 80kmh-val poroszkal a nép a 70-es áhúzott tábla után. Motorral itt index és irány 160kmh és akkor nem is megyek gyorsan. 😅😅

      • LaciK

        Nagyon egyszerű a megoldás. Suzukiról beszélt, lehet azok csak ennyit bírnak :))))))))
        Mondjuk ezek a szerviz árak sem korrektek. Ennyiért már a láncszett és gumik is kényelmesen beleférnek, nem csak egy 48 ezres szerviz. Alkatrész árak nem többek mint nálunk, és bár drága a szolgáltatás, de ennyire azért nem kéne. Ha meg mégis, akkor tuti én csinálnám még a szomszédnak is ennyiért 😀 én rohadt jól keresek, ennél többet, de nem egy 1 órás munkán.