Itt a Honda CB1000R és CB1000R+

Itt a Honda CB1000R és CB1000R+

- Kategória: Kiemelt cikk
5

A Neo Sports tanulmány után most végre megcsodálhatjuk a szériaérett változatot is, ugyanis tegnap este, Milánóban leleplezték a Honda új csupaszmotorjait.

A sportos nakedek és a szemet gyönyörködtető café racerek jellemvonásait ötvöző stílus egyszerre modern és minimalista, így a duó óriási sikerre számíthat, különösképpen, hogy teljesítményük is jelentősen nőtt az elődhöz viszonyítva.

A CB1000R 12 kg-mal könnyebb (menetkész tömeg: 212 kg) és 20,4 LE-vel erősebb, mint felmenője, szám szerint 145,5 LE-s, azaz kereken 20 százalékkal kedvezőbb tömeg/teljesítmény arány jellemzi, mint az előző generációt.

Honda CB1000R+

A könnyű kezelhetőségről elektronikus gázmarkolat, üzemmódkapcsoló, valamint szabályozható motorfék és kipörgésgátló (HSTC) gondoskodik. Ezzel egy időben mutatták be a modell még gazdagabb felszereltségű változatát: a CB1000R+ gyárilag gyorsváltóval, fűthető markolattal, valamint üléstakaró-idommal és hűtőradiátor-kerettel ellátott.

Honda CB1000R

Műszaki adatok – Honda CB1000R

5. Műszaki adatok

 

ERŐFORRÁS
Konstrukció Folyadékhűtésű, DOHC-vezérlésű, soros, négyhengeres
Szelepek száma hengerenként 4
Összlökettérfogat 998 cm³
Furat x löket 75 mm x 56,5 mm
Sűrítési viszony 11,6:1
Max. csúcsteljesítmény 107 kW (145,52 LE)/10 500 f./perc
Max. legnagyobb forgatónyomaték 104 Nm/8250 f./perc
ÜZEMANYAG-BEFECSKENDEZŐ RENDSZER
Porlasztás PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendező
Üzemanyagtartály befogadóképessége 16,2 liter
Üzemanyag-fogyasztás 5,81 l/100 km
ELEKTRONIKAI RENDSZER
Indítás Önindító
Akkumulátor típusa és kapacitása 12 V/8,6 Ah
ERŐÁTVITEL
Tengelykapcsoló felépítése Olajfürdős, többtárcsás
Váltó felépítése Hatfokozatú
Végáttétel Lánc
VÁZ
Konstrukció Acél gerincváz szimpla gerincnyúlvánnyal
VÁZ ÉS FUTÓMŰ
Méretek (h x sz x m) 2120 x 789 x 1095 mm
Tengelytáv 1455 mm
Villaszög 25 fok
Utánfutás 100 mm
Ülésmagasság 830 mm
Szabad hasmagasság 135 mm
Menetkész tömeg 212 kg
FELFÜGGESZTÉS
Elöl Showa SFF-BP fordított villa
Hátul Showa BRFC (Balance Free Rear Cushion) központi hátsó rugóstag
KEREKEK
Elöl Öntött, alumínium
Hátul Öntött, alumínium
Abroncs elöl 120/70 ZR17
Abroncs hátul 190/55 ZR17
FÉKRENDSZER
ABS típusa Kétcsatornás
Elöl Két 310 mm átmérőjű tárcsa
Hátul 256 mm átmérőjű tárcsa
MŰSZEREK ÉS ELEKTRONIKA
Műszerek Folyadékkristályos kijelző
Fényszóró LED
Hátsó lámpa LED

 

  • Sebi

    Egy helyesírás ellenőrzőt még azért gyorsan ráküldhettél volna erre a pár sorra…
    “száriaérett”
    “hűtőradiátor-kerettelefon ellátott.”

    • KutyaZX14

      Kösz, javítottuk! (Bár a helyesírás-ellenőrző ezt is aláhúzza, de az már legyen az ő baja 🙂

  • Mattblackrider

    Hát azért a vonalvezetés szerentem megpróbál hajazni a Ducati Diavelre. Szerintem az összes japán motorgyártó megpróbálja leutánozni a Ducatit, kivéve a Yamahát, ezért az a kedvencem, meg egyedi stílust képvisel (pl egy másik olyan motort nem tudsz mutatni nekem, mint a Bt 1100, meg az utódja az Mt 01). És az az új XSR valami eszméletlen szép.

    • Szlejer

      Nyilván az egész világ a Dukkótit akarja utánozni (ásít). A Honda különösen, azért csinálnak rondábbnál-rondább motorokat már egy jó ideje (mondom ezt Hondásként). Messziről, hunyorítva sem hasonlít a Diavelre… ja de mégis, van két kereke!

    • Gergő Velekey

      Hát ha már feltétlenül hasonlítani kell valamihez akkor az a Hornet lenne ezzel a kerek lámpával meg formával. De hogy minden a Diavelre hasonlítana? Ugyan már az nem egy stílusú gép ezzel.