Add el a házat: Itt a Kawasaki H2 SX!

Add el a házat: Itt a Kawasaki H2 SX!

- Kategória: Kiemelt cikk
3

Bármilyen hihetetlen volt a pletyka, ezek az őrült, mindenre elszánt mérnökök megcsinálták. Túragép kompresszorral, tessék.

Maga a Kawasaki igazgatója lépett színpadra, hogy lerántsa a leplet a Milánóban kiállított újdonságról. A gép a korábbi SX-sorozat formajegyeit örökölte, ám kimonója alatt igazán rendhagyó technika lapul.

Kawasaki H2 SX: 210 LE és 137 Nm-es forgatónyomaték

Az ezres, négyhengeres, mechanikus kompresszorral feltöltött erőforrás könnyebb, kompaktabb, mint a túrakategória jellemző hajtóművei, mégis forgatónyomaték és rugalmasság terén felveszi velük a versenyt.

A H2 SX legnagyobb teljesítménye 210 lóerő, maximális forgatónyomatéka 137 Nm 9500-as főtengelyfordulatnál, míg menetkész tömege 256 kg. Rögtön kétféle kivitelben érkezik: az SX alapmodell mellett piacra dobják az SX SE-t is – utóbbi a hagyományos, LCD műszer helyett színes TFT kijelzőt kap, gyárilag fémhálós fékcsövekkel felszerelt, hatékonyabb időjárás-védelmű, s egyebek mellett markolatfűtés, valamint a rendkívül kifinomult KLCM, azaz kipörgésgátló és egykerekezés-gátló is az alapfelszereltség része.

Hegylakók különvélemény:

Lenyűgözően szép lett a H2 SX, le a kalappal, de az adatokat látva nem hagyhatjuk szó nélkül, hogy egy japán mérnök most minden bizonnyal elégedetten, mosolyogva dől hátra, halkan mormogva:

az én vasam ezt már 2008-ban tudta…

Igen, az éppen tíz éve, Milánóban bemutatott Kawasaki ZZR1400 tömege gyakorlatilag megegyezett a H2 SX-ével (egy kilóval nyomott többet), teljesítménye 203 lóerő volt, szemben a mostani 210-zel, viszont forgatónyomaték terén (154 Nm/7500 ford./perc) fricskát mutat a H2-nek. Nem kérdés, hogy a H2 SX messze kifinomultabb és a fejlett segédletek révén könnyebben irányítható, de azt se feledjük, milyen csodát alkottak Kobéban, hogy egy évtized után is megközelíti, sőt néhány paraméterében lepipálja a 2018-as gépeket.

  • Nemes Gergő

    Nehéz vagy sem, engem megvett! 😀 Lélegzetelállító lett, a legszebb ide gép, és az új elektronika is bejövős.

  • Számok, számok, nem sokról árulkodó csúcsértékek… Jelleggörbéket tegyenek egymás mellé, úgy már érdekesebb volna a dolog. Persze semmi kétségem nincs afelől, hogy valami – mai szemmel – igazán különleges géppel van dolgunk. Vajon gyűjtemények része lesz-e 30-40 év múlva?

  • Mária néni

    A motorozás nagyon veszélyes. Soha nem engedném az unokámat, hogy ilyenre üljön. Be kellene tiltani az 50 köbcentinél nagyobb motorokat.