GumiGuru: Nem találok megfelelő abroncsot a Pan Europeanre

GumiGuru: Nem találok megfelelő abroncsot a Pan Europeanre

- Kategória: Gumiguru
1

DOT-szám? Helyes guminyomás? Eltérő méretek? Minden kérdésre válaszolnak az R17.hu szakértői, Szabó Roland és Soltész Norbert!

Szeretnél Te is kérdezni tőle? ITT megteheted – Hamarosan jelentkeznek a részletes, mindenre kiterjedő válasszal!

KÉRDÉS

Sziasztok! Nemrég vettem egy Honda ST 1100-at, amin a gumik már a koruk alapján csereérettek. Az előző motoromon Michelin Pilot Road 4-es volt, és maradnék ennél a típusnál (csak most a GT verzió), viszont a gyártó által előírt hátsókerék-méretben (160/70 ZR17) ez nem kapható. Mit tegyek? Gond -e, ha felteszem a 160/60 ZR17-et, vagy vegyek rá nagyobbat (170/60?), vagy keressek rá másik fajta, gyári méretű gumit?

Úgy gondolom, hogy ha a 160/60-at rakom fel, a méretek maradnak, maximum kicsit csal a sebességmérőm, illetve a kisebb ballonosság miatt keményebb lesz a hátulja, viszont talán stabilabb is. Előre is köszönöm a szakértői választ!

Tisztelettel: Krisztián

VÁLASZ

Kedves Krisztián! Először is azt lenne fontos tisztázni, hogy pontosan melyik 1100-es Pan Europeanről beszélünk, hisz’ évjárattól és felszereltségtől függően ezeket kétfajta első mérettel szerelték: 110/80-18 és 120/70-18-cal. Utóbbi már ABS-es verzió, szélesebb első felnivel. A Pilot Road4 egy kiváló abroncs, a gyártó legsikeresebb modellje, és a túramotorosok körében a legelterjedtebb. Az érdemeit most nem sorolnám fel, úgy gondolom, hogy Te is nem véletlenül ragaszkodsz ennyire ehhez a típushoz.

Honda Pan European

Honda Pan European: ilyen méretet választhatsz hozzá

Ahogy említetted, a hátsó gumimérettel lesz a probléma, hisz ebben a méretben nem gyártották ezt a típust. A /60 és a /70-as gumi között nagy az átmérőeltérés, más az oldalfalmagasság stb., tehát alapvetően változna meg a motor geometriája, e által pedig az irányíthatósága, ezt pedig nem javaslom, főleg egy ilyen nehéz motornál.  Mindenképpen gyári mérettel szerelném, nem térnék el csak amiatt, mert ragaszkodsz ehhez az abroncshoz, mivel más gyártónak is vannak legalább ilyen jó gumijai, még ha most nem is feltétlenül ezt szeretted volna hallani. Amennyiben nem tudlak erről konkrét érvékkel sem lebeszélni, akkor inkább a 170/60-17-es GT verziót tenném fel a helyedben. Viszont ha rám hallgatsz, akkor váltasz más típusra, ami megfelel a gyári specifikációknak! Egy Bridgestone T30 EVO GT-t tudnék ezen a motoron elképzelni, ami legalább olyan jó abroncs mint a Road4.

  • Lbx

    Használtam Bridgestone T30 EVO-t a nagynak számító túramotoromon, tökéletes volt. Miután lefutotta a magáét, Michelin Pilot Road 4 került fel, ami csalódást okozott; nem egyszer meg-megcsúszott a világos “aszfalton” a hátulja, amit Bridgestone csak a leges-legvégén játszott el (így adta jelét, hogy ideje a cserének).
    .
    Más: a motorokon a sebességmérő általában nem a hátsó kerék felől kapja a jelet/meghajtást, így a hátsó gumi gyári előírttól eltérő mérete nem okoz pontatlanságot. Szerintem