Olvasói: lerázott a biztosító – mit tehetek?

Olvasói: lerázott a biztosító – mit tehetek?

- Kategória: Kiemelt cikk, Motoros érdekképviselet

Bence ügye már-már tipikus, ezért a szakértő válaszát itt is megosztjuk, hátha a sok jó tanács másnak is segíthet, akit „szívat” a biztosító vagy egyszerűen csak hasonló cipőben jár…

 

Tisztelt Motoros Érdekképviseleti Központ! A következő a kérdésem: Tavaly októberben ütköztem egy szabálytalan autóssal, a karambolt – szerencsére – egészben megúsztam, viszont a motoromnak nem volt ilyen mákja. A sofőr elismerte a felelősségét, így viszonylag egyszerűnek tűnt a történet, de sajnos végül mégis pórul jártam…

Hiába totálkáros, a biztosító nem fizet

A kárszakértő totálkárra értékelte a motoromat, mivel az ütközésben eltört a váz. Ezek után

kiszámított egy pofátlanul alacsony kár-időpontbeli értéket, ami alapján ki is fizettek, én pedig fellebbeztem, de két hónapja sem történt semmi.

Próbáltam telefonon elérni a kárommal foglalkozó ügyintézőt a megadott közvetlen számon, de az át van irányítva a biztosító közvetlen számára. Ezután az ügyintéző, akit hosszas várakozás után kapcsolnak, csak annyit tud mondani, hogy keressem az üggyel foglalkozó kollégáját. Igen, akinek a számát hívtam az imént… Mintha csak packáznának velem.

Elsősorban az lenne a kérdésem, hogy a fellebbezésre van-e valamilyen határidő, amin belül a biztosítónak válaszolnia kell, mert ilyet sajnos nem találtam az internetet hosszasan tanulmányozva sem. A fellebbezésbe beleírtam azt is: ha szükséges, szemlézzék újra a motort, viszont most már szeretném elvinni egy szervizbe, ahol eldől, hogy érdemes-e javítással foglalkozni vagy inkább vegyek másikat, hogy tavasszal ne maradjak vas nélkül. Próbáltam a biztosítónál érdeklődni, hogy egy második szemlére van-e esély, vagy nyugodtan eladhatom/megjavíttathatom, de a szokásos választ kaptam…  „ Sajnos nem tudok önnek segíteni, mert nem én vagyok az illetékes ügyintéző. Azt javaslom, nála érdeklődjön!” Hát kösz.

Tudnának nekem abban segíteni, hogy szokott-e ilyen esetben további szemle történni, vagy egyáltalán miként juthatok a pénzemhez?

Nagyon szépen köszönöm a segítséget!

Üdvözlettel,
Bence

biztosító
A kép illusztráció (MTI/Lakatos Péter)

Kedves Bence! Először is köszönjük a kérdésed, valószínűleg sok motorost, közlekedőt érintő problémáról van szó. Hosszú évek alatt gyűjtött gyakorlati tapasztalataim szerint olyan fokozatba érkezett ügyed, amikor már csak egy „menekülőút” maradt, tekintve, hogy ha a biztosító kalkulált egy összeget, akkor szinte 100%, hogy később már nem fogják megváltoztatni az álláspontjukat.

Nincs mit tenni, személy szerint úgy latom, hogy fizetési meghagyás útján tudod érvényesíteni a követelésed, ami sajnos nem jelenti azt, hogy rögtön pénzt is látsz belőle. Ugyanis, ha ennek ellentmond a társaság, akkor perben folytatódik az ügy, s elhiheted, hogy oda ők sem üres kézzel érkeznek, szóval feltétlenül szükséged lesz szakszerű segítségre. Mindenképpen azt javaslom, hogy biztosítási szakjogász nélkül ne vágj bele, mert csak így lesz esélyed a győzelemre. Ha szeretnéd, a www.motorosok.hu oldalon keresztül tudunk neked segíteni ügyed mihamarabbi, sikeres lezárásában.

Üdvözlettel,

Csapó Zoltán Zsolt – Motoros Érdekvédelmi Egyesület

0670-360-2990

Continental 2019

Facebook Comments

6 Comments

  1. Soros fióka

    2 éven belül, bármikor, bár hányszor felülvizsgálatot kérhetsz a biztosítótól, amit kötelesek kivizsgálni. 30 naptári napon belül le kell zárniuk, válaszolniuk kell, amennyiben késnek, panasszal élhetsz a felügyeleti szervüknél MNB, az ilyent szigorúan veszik és megbírságolják Őket. Ne fogadd el a motorod értékére megállapított összeget, nem számít, hogy már átutalták az összeget. Kérd el a jármű értékeléséről a dokumentumot(Eurotax értékelés lesz), vizsgáld át alaposan, hogy tartalmaz-e minden extrát, az állapotosztály megfelelő kategóriába van-e(1-4osztály) mert még a külsős kárfelvevők is automatikusan eggyel rosszabb osztályba teszik, ezt adják ki nekik a biztosítók, illetve jutalékot kapnak, attól függően mennyit spórolnak a biztosítónak.
    Ugyanebben a cipőben jártam nemrég, a biztosító alacsony összeget állapított meg, felülvizsgálatot kértem, második körben már 300 ezerrel többet hoztak ki.
    Kihagytak pár extrát, illetve az értéküket sem annyiért számolták, mint amennyibe kerül, rosszabb állapotosztályba is sorolták.
    Szemle nélkül is meg tudják állapítani az értékét újból, a kárszakértő leírása, fotói alapján, de addig ne nyúlj a motorhoz, eredeti állapotába maradjon, mert beleköthetnek., Te is tudsz Eurtax értékelést készíteni, készíttetni, azt csatold a felülvizsgálathoz.
    Megkérdezhetem melyik biztosító ?

    1. alwaysonroad

      Csak az összefogás hiányzik! Ha legalább néhány száz motoros aki ehhez a biztosítóhoz tartozik megírná nekik, hogy azonnal korrigálják a döntésüket, máskülönben mindenki kilép tőlük amint teheti. Pár száz ilyen email megtenné a hatását, de vajon lesz-e ilyen összetartás valaha is vagy csak az úton integetünk egymásnak, hogy egy csapat vagyunk…?
      Soha többé nem lenne gond egyik biztosítóval se…

      1. Soros fióka

        Ez kellene, meg aki annál a biztosítónál van, letétbe helyezné a biztosítása felmondását.

      2. Ott a logikai bukfenc, hogy vétlen félként nem a saját, hanem a vétkes biztosítójának “kegyei”-re vagy utalva.
        Senki sem fog azért lelépni egy biztosítótól, hogy az általa okozott kárra a biztosítója többet fizessen, mert: tisztességes kárrendezés = magasabb díjak.
        Mindemellett ahogy elnézem a kötelező biztosítás piacát, sok biztosító kifejezetten úgy alakítja a tarifáit, hogy elijessze a motorosokat. Ilyen piaci helyzetben nem sokat ér az elpártolás. Ezt támasztja alá, hogy jogi lépéseket kellett hozni, hogy egy új belépő ügyféllel szemben ne kerüljön anyagi hátrányba az, aki kitart egy biztosító mellett (mindenki emlékszik, hogy az újonnan szerződő jobb tarifát érhetett el annál, aki nem váltott biztosítót).
        Amíg egy biztosítás kötelező, nem pedig választható opció, addig a kuncsaftok befolyási lehetőségei erősen korlátozottak.
        És hogy ne érjen a vád, hogy a pálya széléről könnyű dumálni; én éppen arra várok, hogy lezáruljon a rendőrségi vizsgálat, és fizessen a biztosító.

      3. Szerintem itt a legnagyobb gond az, hogy a kárfelmérést végző független cég jó kapcsolatban áll a biztosítókkal. Az én esetemben a kárszakértő volt a legnagyobb probléma. Felsoroltam neki a motoron lévő és, hogy mennyi minden lett cserélve a baleset előtt alig 300 km-rel. Szerintem új láncszett, fékbetétek, első kerékcsapágy valamint az olaj és az összes szűrő cseréje igenis növeli a motor értékét, de erre azt mondta a szekértő, hogy a biztosító ezeket nem veszi figyelembe. Itt megkértem, hogy a fiatal korom ellenére ne nézzen teljesen hülyének, mert mindketten tudjuk, hogy a motor értékét nem a biztosító határozza meg… Aztán átadta a szemléről készült jegyzőkönyvet. Ezen alapvetően autókban található extrákat lehetett volna bepipálgatni,mint például napfénytető és hasonlók, ezért nem is foglalkozott ezekkel, viszont ott volt köztük a riasztó is. Elmondtam neki, hogy van a motorban egy riasztórendszer, ami nem is egy olcsó kínai, és megkértem, hogy azt pipálja be. Erre azt a választ kaptam, hogy az nem igazán növeli az értékét. Persze rögtön rávágtam, hogy teljesen mindegy, mert ha csak 5 forintot dob a motor értékén, az akkor is engem illet, de ezek után sem volt hajlandó bepipálni…

    2. Köszönöm szépen az infókat, hasznos tanácsod adtál!
      Természetesen megkérdezheted, az Uniqua biztosítóról van szó.

Válasz