Olvasói: lerázott a biztosító – mit tehetek?

Olvasói: lerázott a biztosító – mit tehetek?

- Kategória: Kiemelt cikk, Motoros érdekképviselet
6

Bence ügye már-már tipikus, ezért a szakértő válaszát itt is megosztjuk, hátha a sok jó tanács másnak is segíthet, akit „szívat” a biztosító vagy egyszerűen csak hasonló cipőben jár…

Tisztelt Motoros Érdekképviseleti Központ! A következő a kérdésem: Tavaly októberben ütköztem egy szabálytalan autóssal, a karambolt – szerencsére – egészben megúsztam, viszont a motoromnak nem volt ilyen mákja. A sofőr elismerte a felelősségét, így viszonylag egyszerűnek tűnt a történet, de sajnos végül mégis pórul jártam…

Hiába totálkáros, a biztosító nem fizet

A kárszakértő totálkárra értékelte a motoromat, mivel az ütközésben eltört a váz. Ezek után

kiszámított egy pofátlanul alacsony kár-időpontbeli értéket, ami alapján ki is fizettek, én pedig fellebbeztem, de két hónapja sem történt semmi.

Próbáltam telefonon elérni a kárommal foglalkozó ügyintézőt a megadott közvetlen számon, de az át van irányítva a biztosító közvetlen számára. Ezután az ügyintéző, akit hosszas várakozás után kapcsolnak, csak annyit tud mondani, hogy keressem az üggyel foglalkozó kollégáját. Igen, akinek a számát hívtam az imént… Mintha csak packáznának velem.

Elsősorban az lenne a kérdésem, hogy a fellebbezésre van-e valamilyen határidő, amin belül a biztosítónak válaszolnia kell, mert ilyet sajnos nem találtam az internetet hosszasan tanulmányozva sem. A fellebbezésbe beleírtam azt is: ha szükséges, szemlézzék újra a motort, viszont most már szeretném elvinni egy szervizbe, ahol eldől, hogy érdemes-e javítással foglalkozni vagy inkább vegyek másikat, hogy tavasszal ne maradjak vas nélkül. Próbáltam a biztosítónál érdeklődni, hogy egy második szemlére van-e esély, vagy nyugodtan eladhatom/megjavíttathatom, de a szokásos választ kaptam…  „ Sajnos nem tudok önnek segíteni, mert nem én vagyok az illetékes ügyintéző. Azt javaslom, nála érdeklődjön!” Hát kösz.

Tudnának nekem abban segíteni, hogy szokott-e ilyen esetben további szemle történni, vagy egyáltalán miként juthatok a pénzemhez?

Nagyon szépen köszönöm a segítséget!

Üdvözlettel,
Bence

biztosító
A kép illusztráció (MTI/Lakatos Péter)

Kedves Bence! Először is köszönjük a kérdésed, valószínűleg sok motorost, közlekedőt érintő problémáról van szó. Hosszú évek alatt gyűjtött gyakorlati tapasztalataim szerint olyan fokozatba érkezett ügyed, amikor már csak egy „menekülőút” maradt, tekintve, hogy ha a biztosító kalkulált egy összeget, akkor szinte 100%, hogy később már nem fogják megváltoztatni az álláspontjukat.

Nincs mit tenni, személy szerint úgy latom, hogy fizetési meghagyás útján tudod érvényesíteni a követelésed, ami sajnos nem jelenti azt, hogy rögtön pénzt is látsz belőle. Ugyanis, ha ennek ellentmond a társaság, akkor perben folytatódik az ügy, s elhiheted, hogy oda ők sem üres kézzel érkeznek, szóval feltétlenül szükséged lesz szakszerű segítségre. Mindenképpen azt javaslom, hogy biztosítási szakjogász nélkül ne vágj bele, mert csak így lesz esélyed a győzelemre. Ha szeretnéd, a www.motorosok.hu oldalon keresztül tudunk neked segíteni ügyed mihamarabbi, sikeres lezárásában.

Üdvözlettel,

Csapó Zoltán Zsolt – Motoros Érdekvédelmi Egyesület

0670-360-2990